kan dit nog? fondant over datum

Discussie in 'De lounge' gestart door frummelk, 5 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Ik zou een taart maken voor grote smurf. Nu zag ik dat mijn (ongeopende) fondant een aantal maanden over datum is. Ik zou het al weggooien maar volgens manlief kan het nog best omdat het bijna pure suiker is.
    Weten jullie hoe dit zit?
    En wat zouden jullie doen, weg gooien of gebruiken?
    Ik wil de visite niet vergiftigen ;)

2. DutchDiamond

DutchDiamond Niet meer actief

ik zou gewoon een klein stukje proeven voor je het ga gebruiken

3. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    Als er gewoon mee te werken is en het niet scheurt,denk ik dat je Hem gewoonnog kangebruikenhoor

4. KakieLakie

KakieLakie Bekend lid

18 feb 2014
    837
    303
    63
    Volgens mij is dat nog goed hoor, marsepein is ook maanden na de datum nog houdbaar. En ik kom uit een bakkersfamilie, dus heb ervaring.

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ja hoor, voor eigen gebruik gewoon gebruiken. Goed kneden helpt vaak om het weer lekker soepel te krijgen, als het hier en daar uitgedroogd is :) Is idd grotendeels suiker, en dat bederft niet :)

6. Soit

Soit Niet meer actief

Natuurlijk, gewoon gebruiken, blijft echt wel goed.

7. rums

rums Niet meer actief

Ja, hoor dat kan gewoon. Die houdbaarheidsdatum is omdat het moet en niet omdat het dan niet meer goed is.

8. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Er zit een houdbaarheidsdatum op, omdat dat dan de kleur, geur etc gewaarborgd is.
    Als het voor visite is, zou ik het niet doen.

9. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Het zal ongetwijfeld nog wel goed zijn. Maar ik ben iemand die het dan allang weggegooid had...

10. raspberry

De houdbaarheidsdatum is als het goed is een THT datum: tenminste houdbaar tot. Dat betekent dat het meestal nog jaren daarna gewoon houdbaar is, maar dat de fabrikant dan gewoon geen aansprakelijkheid voor de kwaliteit meer neemt. That's all...
    Met een UHT-datum moet je de datum wel serieus nemen, want dat betekent; uiterlijk houdbaar tot.

11. raspberry

Er wordt overigens -zeer terecht- gesproken over afschaffen van de THT-datum en op dergelijke producten gewoon geen datum meer zetten, of enkel de productiedatum. Nu gooien mensen ten onrechte namelijk spullen weg die gewoon prima bruikbaar zijn nog. Heel zonde, als je bedenkt dat er op andere plekken in de wereld tekort is en als je nadenkt over ons milieu.... (om over je eigen portemonnee nog maar te zwijgen).

12. Ontbijtkoekje

Ontbijtkoekje Actief lid

5 aug 2013
    133
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor jullie zelf wel, voor visite niet of je moet het er bij gaan vertellen.

13. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Even proeven, lijkt me nog wel goed hoor met zoveel suiker.

Deel Deze Pagina