Ik verveel me. Niet nu op dit moment maar vaak 's avonds. Ik wil iets leuks gaan doen 's avoonds maar heb echt geen enkel idee wat. Ik ben niet sportief en heb ook echt niet de illusie dat ik dat ooit zal worden. Dus de suggesties van mijn man: hardlopen, tennissen of een andere sport. Helpen mij niet echt verder. Wat doen jullie 's avonds? Heeft iemand leuke idee om, 1 dag in de week bijvoorbeeld, te doen?
Vind je koken leuk? Aansluiten bij een kookclub? Ben je creatief? Of muzikaal? Bijv. Leren een instrument te bespelen of haken/breien/ of andere creatieve bezigheden Wat veel vriendinnen van mij doen is fb/rommelmarkten etc afstruinen naar oude spullen en dan gaan ze savonds actief thuis alles oppimpen. Meubeltjes verven, opknappem etc. Of installeer netflix
Hihi herkenbaar. Ik heb dit ook regelmatig en ik vind het nogal een vervelend gevoel moet ik zeggen. Ik herken het ook van de periode waarin we nog geen kinderen hadden en ik ook altijd de deur uit wilde gaan om iets te ondernemen. Gisteren kom ik om 6 uur thuis uit mijn werk en ben redelijk moe. De jongste ligt dan om half 8 op bed en mijn andere kinderen zijn aan het sporten en ipv lekker even te zitten verveel ik me. De tv is saai, internet is saai en een boek lezen is ook saai. Ik ga nu tegenwoordig in de avond een flink stuk wandelen van 5 km. Ik doe lekkere muziek op mijn hoofd en dan verstand op nul en gaan. Ik hoop dat wanneer de avonden straks weer wat langer worden dat het onrustige gevoel zal verdwijnen zodat ik ook eens wat makkelijker in de avond lekker naar het strand kan fietsen of naar de stad oid. Verder ook niet veel tips.
Ik werk 3 avonden. 1 avond ga ik naar de zonnebank 2x skeeleren 1 avond helemaal niks. Vind je taartenbakken niks? Haken breien?
Hmmm wat ik zoal doe op avonden: - hond uitlaten (in de zomer kun je 's avonds nog heerlijk wandelen) - koken - eten - haken - breien - tekenen/schilderen - lezen - schrijven - soms een beetje werken, mail afwerken bijv of een verslag afmaken - 2 avonden in de week sporten (voetbal en klimmen) - film kijken met mijn man - samen met een vriendin eten - internetten (forummen of blogs lezen enzo) - seks - de hond stomme trucjes leren - op bezoek bij familie, meestal ook met blijven eten - ook in de zomer: beetje tuinieren Verveel me eigenlijk helemaal nooit.
Naaien! Ik herken het wel van een aantal jaar geleden. Ik hou niet van tv kijken; lezen vind ik wel leuk, maar niet elke avond; en elke avond weg is ook niet handig ivm de kinderen. Dus toen ben ik begonnen met naaien en ik vind het heel erg leuk. Ik ben nu bezig met de zomergarderobe voor de kinderen en mezelf, dus voorlopig heb ik nog genoeg te doen. Bijna elke avond doe ik wel iets (patroon tekenen, stof knippen, tijdschriften doorbladeren voor inspiratie, naaien, etc.), dus ik hoef me nooit meer te vervelen .
Ha wat fijn wat herkenning en tips. Ik wordt er helemaal vrolijk van. @Sun01 Muzikaal ben ik helemaal niet. Creatief wel. Wat een leuk idee van die meubels opknappen. Misschien moet ik het schilderen van kozijnen ook maar gaan zien als iets creatiefs en dat 's avonds gaan doen. Want we hebben nog heel veel kozijnen die gedaan moeten worden. Netflix We hebben net 3 maanden HBO en we hebben alle 5 de seizoenen van Game of Thrones er al doorheen gedraaid Ik wil eigenlijk weer van de bank af @Anouk2005 Wat fijn dat je het herkent! Ik vind het ook zo'n vervelend gevoel. Ik heb gewoon nergens zin in en daardoor doe ik niets waardoor ik nog minder zin krijg in alles. Dat wil ik dus doorbreken. Wandelen...dat zou ik nog eens kunnen proberen. Volgens mij wandelt de buurvrouw op maandag, misschien kan ik eens met haar en haar vriendinnen mee. @mammievan2 Taarten bakken vond ik vroeger altijd heel leuk. Lang niet meer gedaan. Maar ja, dan zit je met al die taarten...en dan.. zelf opeten Ik kan wel breien en haken vast ook wel. Misschien eens op zoek gaan naar iets leuks om te maken. Ik heb twee jaar terug voor mn kinderen wel een sjaal gebreid. @Leraje Hier geen hond, zal ik met ons konijn gaan lopen? hahaha Met internetten en tv heb ik het een beetje gehad. En ik weiger 's avonds te werken. Heb ik een tijdje gedaan, maar kreeg er 0,0 waardering voor, dus daar maar mee gestopt. Ja als de avonden weer wat langer worden kan ik lekker in de tuin werken. Daar kijk ik wel weer naar uit. Heerlijk in het avondzonnetje tuinieren en dan op het bankje nog een kopje koffie.
Hmm naaien. Nooit gedaan eigenlijk. Daar kan ik eens over nadenken. Ik kan wel breien en ik heb ooit eens zelf de gordnijnen ingekort op de naaimachine van mn moeder. Dat was toen niet heel leuk ofzo. Maar achteraf wel trots dat het zo goed gelukt was.
Het is in ieder geval niet slecht voor de gezondheid van het konijn om met 'm te gaan wandelen, dus waarom niet Ik ken wel mensen die het doen hihi. Ik vind internet en tv ook niet zo boeiend hoor, maarrrr ik 'kijk' wel graag series/films tijdens het handwerken. Luisterboek kan ook. Alleen handwerken vind ik wat saai, alleen tv kijken ook. Combi daarentegen kan ik me uren mee vermaken. Misschien dat dat voor jou ook werkt? Ik doe graag wat met mijn handen, alleen kijken/luisteren vind ik te passief. Maar als ik alleen maar met mijn handen bezig ben, verveelt mijn hoofd zich weer snel
Gordijnen inkorten vind ik inderdaad ook niet echt het meest leuke werkje . Maar kleertjes voor de kinderen (en tegenwoordig ook voor mezelf) maken vind ik wel erg leuk om te doen!