Baby wakker houden?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door FB1984, 25 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hebben jullie misschien tips?

Jesley zit net een beetje in het verkeerde ritme.
    Hij slaapt goed hoor!

Alleen na zijn nachtvoeding, rond 04.00/05.00 uur wilt hij niet meer slapen en is hij vaak klaar wakker!
    Overdag moeten wij hem vaak na 4/5 uur echt wakker maken voor zijn voedingen, en snachts word hij uit zich wakker na 3/4 uur.

Nu wil ik proberen om hem savonds, tussen 20.00 en 23.00 wakker te houden, zodat hij snachts beter slaapt.

Mag je een baby wakker houden? en hoe doe je dit?

Of iemand misschien andere tips?

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.815
    19.109
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Dat ritme verandert vanzelf nog wel. Ik zou een baby niet wakker houden. Ik betwijfel ook of het lukt. Als een kindje wil slapen, dan slaapt het. (En als ie niet wil slapen, slaapt ie niet ;))
    Wat ik wel zou doen op die 'lastige' momenten: zorgen dat je in een donkere ruimte blijft. Niet met je kindje praten of spelen. Gewoon mee op schoot zitten of eventueel rustig rondlopen. Maar het in ieder geval niet te gezellig. Probeer ervoor te zorgen dat je kindje zich in slaap verveelt.
    Het is ons op deze manier gelukt om de bedtijd van ons zoontje een paar uur naar voren te schuiven. Hij ging meestal pas rond middernacht slapen. Totdat we hem gewoon om 10 uur 's avonds mee naar boven namen. Wakker op bed leggen had geen zin, hij brulde zich helemaal over zijn toeren. Maar in het donker op schoot zitten en wanneer hij wilde eventjes drinken, ging wel goed. Hij viel vanzelf steeds vroeger in slaap. Tegenwoordig zelfs 'al' om half 9.

3. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland

Het lijkt mij ook hoor, dat ik hem niet wakker kan houden als hij wilt slapen....
    Lijkt mij zelf ook vervelend als je wilt slapen en je word wakker gehouden.

Het is ook geen drama hoor zijn ritme nu, hij doet t echt super hoor!
    Maar dacht misschien heeft iemand goeie tips;)

4. marilouise

marilouise Niet meer actief

dit was in het begin ook bij ons zoontje maar bij ons kwam die de eerste 2 weken om de 3 uur dus 2 a 3 keer op een nacht daarna kwam hij rond 2 uur s'nachts en ging daarna niet meer slapen pas na zijn volgende voeding nadat we alles geprobeerd hadden en we helemaal aan het einde van ons latijn waren heeft mijn man hem half overeind in bed verstelbare bodem omhoog gezet en op zijn borst genomen hij viel direct in slaap na 3 nachten konden we hem wegleggen en bleef hij slapen en na nog 2 nachten konden we hem na de voeding wakker wegleggen en viel hij vrijwel direct in slaap

5. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

24 jan 2011
    1.050
    9
    38
    Wij hebben onze kinderen wel regelmatig wakker gehouden om ze in een bepaald schema te krijgen. Maar dat waren dan geen uren. Ik hield ze dan bijvoorbeeld een week lang een half uur langer op. Als dat goed ging, dan de week erna weer een half uurtje langer.

6. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    ik weet in ieder geval dat wakker houden niet werkt.. En dat ritme komt vanzelf goed.. Wat wij wel gedaan hebben is, overdag kamer licht laten en 's nachts donker, nachtvoeding op haar eigen kamer geven in het donker en meteen weer terug in bed leggen.. En gewoon een heel strak schema aanhouden..

7. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Ik zou je baby zeker niet wakker houden, hoe vermoeider een baby is, hoe slechter hij slaapt. Gewoon consequent zijn en 's nachts in de slaapkamer laten in het donker en het komt vanzelf een keer goed met het dag/nacht-ritme.

8. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Het belangrijkste is denk ik dat je je het voedingschema gebruikt voor het slapen.

Bijvoorbeeld 7.u de eerste fles daarna wat knuffelen laten liggen in de wipper en eventueel in badje( kan je ook in de avond doen)

Dan rond 800/.30 in bedje leggen en dan is het rond 10 u weer tijd voor een voeding en dan weer wat knuffelen liggen en rond 11.30 weer naar bedje en dan weer weer rond 13./14 u weer eten knuffelen ect ect. Dan weer te slapen leggen en dan weer een voeding rond 17.u

Ik probeer hier mee te zeggen probeer een drie uurschema te krijgen met je kindje.

Dat badje wat ik in de ochtend schreef kan je ook toepassen om 19/20u en dit elke avond herhalen dan gaat ook het pyjamaatje aan en gaat hij als nog eens slapen dan rond 23/00 uur de laatste voeding.

En dan komt de voeding weer in de nacht en dan proberen hem steeds terug te leggen na deze voeding en zo een schema van dag en nacht op bouwen dit gaat niet een twee drie.

Het kan zijn dat hij binnen nu en een korte tijd in eens de nachtvoeding over gaat slaan of zelfs later wakker gaat worden.

Dus maak voor de dag een schema en hou dit zo veel mogelijk vast en zo zij hij een dag en nacht ritme moeten krijgen.

Lastig uit te leggen maar hoop dat je er iets van snapt;)

9. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Onze ervaring is ook dat juist goed slapen zorgt voor doorslapen. Wakker houden heeft bij ons averechts gewerkt. En met wakker houden bedoel ik dan ook uren. Een half uurtje om het langzaam op te schuiven werkt veel beter, wij deden onze zoon dan vaak in bad om hem net ietsje langer wakker te houden. En dan inderdaad een week later weer een half uurtje.

10. misa

misa Niet meer actief

Ik zou je baby niet wakker houden, maar hoogstens een beetje rekken snachts. Maar het ritme gaat vast veranderen straks.
    Ik denk dat wakker houden niet goed is en ook niet werkt. :)

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik probeerde mijn kindjes wel wat wakker te houden na de voeding. Dat lukt in het begin natuurlijk nauwelijks maar na een paar weken gaat dat steeds beter.
    Manier om wakker te houden;
    - in bad doen (overdag)
    - aankleden / omkleden
    - (samen) spelen (op schoot, kleed, box)
    - voeden (zorgen dat het kind echt goed wakker is)
    - boeren (ook goed wakker.. dan gaat het ook beter)

Ze zijn met 6,5 en 7,2 week gaan doorslapen van 00:00 tot 8:00 en met 15 en 18 weken van 20:00 tot 8:00

Deel Deze Pagina