Wie heeft hier ervaring mee dat het is goedgekeurd... Na een schone lei krijg je code 3, en dat de schone lei is gegeven. Dan blijft de bkr nog 5 jaar staan, maar is er binnen die tijd mogelijk om toch een hypotheek te krijgen. Heeft iemand hier ervaring mee.. En ja het is zeer moeilijk maar op internet lees ik niet onmogelijk. Dus ben opzoek naar ervaringen.
Sorry, geen ervaring, maar meestal is een eerste gesprek met een hypotheekadviseur gratis. Ik denk dat je daar meer aan hebt, ook omdat er elk paar jaar wel wat kleine dingetjes veranderen in de regels. Je hebt al op internet gevonden dat het in principe mogelijk is, maar dat wil niet zeggen dat elke hypotheekverstrekker het ook zal doen. Zo hebben wij bijvoorbeeld een deel van het variabele salaris mee laten nemen en daardoor vielen er ook een aantal hypotheekverstrekkers af. Een goede hypotheekadviseur weet wat er allemaal wel en niet mogelijk is. Misschien krijg je hier ook wel ervaringen hier, dat zou natuurlijk fijn zijn, maar een vrijblijvend gesprek met een hypotheekadviseur zou ik zeker aanraden.
Zoals ik weet van vrienden kun je een lijst aanvragen waarop de data staat vermeld wanneer de melding (code) volledig weg is??. (Ook via BKR? Ik weet het niet zeker sorry) Zij hebben via die lijst toen de instanties afgebeld of het mogelijk was om de code eerder te laten kwijt schelden.. Sommige wilden mee werken sommige totaal niet Zij moesten dus wachten totdat 1 data echt verlopen was.. Nu praat ik wel over enkele jaren geleden
Ik heb er ook weleens naar gekeken toen ik nog vast zat aan de vijf jaar na de schone lei maar niemand gevonden die dat toen deed. Inmiddels wel weer een hypotheek maar zijn die vijf jaar ook allang voorbij.. Hoe lang moet je nog na de schone lei?
Helaas wordt dat binnen de 5 jaar echt heel moeilijk (ik werk met hypotheken en bkr, dus weet er wel vanaf). En mocht je er wel 1 treffen die meewerkt, dan kom je veelal bij een hogere rente en moet je vaak nhg nemen (iets meer zekerheid voor de bank). Ik zou even via een adviseur kijken of er nog het eea mogelijk is.