Voor mijn studie ( en soms ook voor de handel) kom ik het laatste jaar veel bij kringloopwinkels, veilingen, vintage winkels, markten et cetera... Heel erg leuk om te doen... Nu bedacht ik me ineens...er zijn natuurlijk veel mensen die verzamelen of iets speciaals zoeken ( al jaren soms) en natuurlijk niet overal kunnen kijken ( o.a. tijdgebrek ) Ik kom sowieso elke dag wel ergens waar er veel vintage spullen zijn ( of spullen voor verzameling) waarom niet voor mensen op zoek gaan. Mijn vraag aan jullie...zouden jullie hiervan gebruik willen maken? Stel je zoekt iets speciaals... kan van alles zijn..een speciaal decoratiestuk of iets wat je verzamelt. Kosten zijn echt te verwaardelozen. Ik dacht zelf aan een 5% ( of 10% ) finders fee. Op een bedrag van 10 euro is dat bijvoorbeeld 1 euro. Ik maak er een poll bij
Ik zeker wel, ik verzamel vingerhoedjes, van specifieke series enzo. En mis er nog een aantal, maar heb geen tijd (noch zin) om al die verzamelaarsbeurzen af te lopen. Ik vind de verzameling namelijk leuk, maar het zoeken en speuren juist niet. Dus voor mij zou het een uitkomst zijn. Al valt daar voor een 'zoeker' niet echt aan te verdienen natuurlijk, een vingerhoedje kost hooguit 5 euro, dus met 10% zit je dan op 50ct
Ja maar dat maakt helemaal niet uit dus. Ik kom trouwens heel weinig vingerhoedjes tegen. Ik ga er eens op letten.
Ik heb gestemt op misschien. Ik vind het te leuk om zelf te zoeken, maar aan de andere kant geen zin om bijvoorbeeld naar de andere kant van het land te reizen voor nop. Al vraag ik me wel af hoe je dit voor ogen ziet? je kan namelijk moeilijk voor 1 persoon/klant naar de andere kant van Nederland reizen om beurzen en markten af te struinen?
Nee ik blijf dan gewoon in mijn eigen regio of waar ik dan toevallig kom ( veilingen kunnen natuurlijk online) Het is ook niet zo dat ik al van te voren geld wil of vraag voor iets. Als ik niks vind dan kost het veder ook niks. Gewoon een extra paar ogen in een andere regio.
Ik ben ook veel te vinden in kringloopwinkels, maar als ik echt wat zoek zou ik er zeker gebruik van maken En ik heb wel een aantal dingen die ik zoek dus als je er mee begint dan heb ik wel een lijstje voor je Leuk idee! Volgens mij wonen wij redelijk in dezelfde regio, dus waarschijnlijk bezoeken we dezelfde kringloopwinkels ook grotendeels
Nee, ik zou er geen gebruik van maken... Het is voor mij echt een sport om dingen zelf te zoeken, en vinden, ik zou het een stuk minder bevredigend vinden als een ander het voor mij zou doen, ook als dat bijv. betekent dat mijn collectie daarmee compleet is! (dat is hij nooit, maar goed, bij wijze van ) Ik zou het 'jagen' op iets missen... Ieder stuk uit mijn collectie heeft zijn eigen verhaal, waar ik het vandaan heb, hoe ik het gevonden heb, wat het me gekost heeft, dat is juist het leuke!
Ik kijk vaak ook zonder specifiek doel in de kringloop, gewoon even snuffelen. Van sommige dingen zijn zo weinig te vinden nog, dat het wel handig is (als je het verzamelt) dat er iemand meekijkt. Ik ben wel een echte kringloopliefhebber maar ik vind het voor sommige dingen echt handig
Het leuke aan verzamelen is in eerste instantie het verzamelen en niet het hebben. De kunst om aan een zeldzaam exemplaar te komen, dat is leuk! Is het leuk als je ineens een hele complete kast vol vingerhoedjes of treintjes krijgt? Nope.
Ik merk dat er ook wel 2 verschillende soorten verzamelaars zijn. Mensen die het vooral graag willen hebben en direct kunnen neerzetten.. Of mensen die inderdaad de jacht nog leuker vinden. Ik verzamel zelf niet echt maar ik vind oude kranten wel heel erg leuk. Dus zelf zou ik er ook wel gebruik van maken voor een bepaald product. Bijvoorbeeld een krant van rond 1775 zou ik heel graag willen laten zoeken. ( ik heb ze nu van vanaf 1808-1923) @beatissiman...het is ook niet de bedoeling dat ik een hele verzameling ga opbouwen voor iemand
Nee dat ben ik wel met je eens. Maar ik zoek bijvoorbeeld een bepaald servies. Heel erg moeilijk te vinden, dus dan is een paar extra ogen wel handig. Dat servies is dan ook voor gewoon gebruik. Ik heb zelf geen verzameling van iets, maar zoek hier en daar een aantal exemplaren van omdat bv mijn dochter een retro kamer heeft. Of omdat ik het wil gebruiken voor al mijn hobby's (mixed media art, naaien, fotografie etc) Dan zoek ik dus bv wollen dekens om kussens van te naaien. Dat is iets heel anders dan wanneer je bv vingerhoedjes verzameld.
Ja, ik snap het. Ik zoek zelf al tijden een bepaalde spiegel. Maar ik wil hem zelf vinden! (Beetje frustratie: had hem ooit gevonden, mocht een echte antieke lijst-spiegel meenemen voor 15 euro, laat de medewerker hem vervolgens vallen ... Maar goed: die mensen van de kringloop hadden dus geen idee dat ze een antieke, kostbare spiegel in huis hadden!!). Dat vind ik ook een sport: iets waardevols tegenkomen in de kringloop en meenemen voor een habbekrats, terwijl manlief dan weer eens zucht: 'wat moeten we dáár nu mee!' En als je spullen zoekt om mee te werken, zoals wol oid, dan kan een extra paar ogen handig zijn.