Ik heb een rode plek op mijn arm en die jeukt al een week. Is dit schimmelinfectie? Het begon dat mijn huid erg droog werd of geiriteerd was door mijn huispak. Ik smeer al een paar dagen antischimmel creme huismerk van kruidvat maar zie geen verbetering. Herkent iemand dit? En tips graag, is daktarin oid beter? Of moet ik langs de ha? Ik hoop stiekem niet want ik ben een beetje uitgeput door de sprong die mijn zoontje nu meemaakt. Alvast bedankt
zitten er bultjes op? komt er een korstje op? Is het dikker dan de rest van je huid? of is het gewoon een rode vlek?
Ietsje dichterbij, ik hoop dat het duidelijker te zien is en sorry van de detail. Er komt geen koorstje denk ik. Oh ja kan het ook eczeem zijn want tussen mijn vinger jeukt ook soms als het erg droog is maar op mijn arm heb ik nooit zo een rode plek gekregen. Ik weet dat jullie geen dokter zijn maar misschien herkent iemand dit.
Ik ga de plek aansmeren met vaseline lanette creme en kijk of het beter wordt of niet. Bedankt voor jullie reacties. Nog meer reacties zijn welkom.
Is het geen ringworm? Ringworm: rode ronde plekken op de huid | Mens en Gezondheid: Ziekten Dan moet je toch even naar de HA
@sila24, gaat de vlek weg dan na smeren? Vooral de jeuk is vervelend. Niet dat het altijd heel erg jeukt maar af en toe.
Haha en niet flauw bedoeld hoor maar ik vind grappig dat je van zoiets meteen naar dokter wilt, haha dat is normaal hihihi
Ehm je moet vooral niet gaan krabben, dan wordt het erger en gaat bloeden, maar gewoon voor het slapen bijv. Dik insmeren met vaseline, opdenduur verdwijnt het vanzelf wel
Geen idee, ik las op internet dat het kan uitgroeien. Misschien het begin? Het is wel een rode ronde plek en het jeukt. Het zou kunnen? maar dat is wel besmettelijk.
Ik wil juist niet meteen naar ha hoor. Maar als ik niet weet wat het is en het wordt erger, lijkt me verstandig om aan mijn ha te vragen toch? Maar omdat ik het nooit heb, misschien het is een normaal kwaaltje die een paar mensen weten vandaar de vraag hier geplaats was. :d
Ja meid , vanaf nu nietnmeer krabben, dik laag vaseline , en zien als het erger wordt terwijl je niet krabt gewoon naar ha hoor
Dank je Sila, ik hoop dat het geen ringworm of iets dergelijk. En mijn ha bellen voor eczeem die erger wordt vind ik al vervelend, het voelt alsof ik de tijd neem van andere mensen die meer ergere medische klachten hebben.