Wat vind jij belangrijker. 365 dagen een in een mooi/leuk huis zitten helemaal in je smaak kwa keuken, badkamer, meubels. (dit is meer als je een koop wonig hebt) Of paar weken per jaar op vakantie weekendjes weg etc. Ik zal wel de spits afbijten. Ik hecht meer waarde aan dat ons huisje lekker op orde is, en dat ik mij er altijd prettig voel. Want je bent meer thuis dan op vakantie. Hoe ik hier op kom?? Wij hebben een koopwoning, en gisteren hadden mijn man ik het erover om aankomend jaar de tuin naar onze smaak te maken. En een kunststof voordeur/schuurdeur (zit aan elkaar) te doen, en dat gaan we denk ik wel doen. Dus geen vakantie voor ons in 2011! Ben benieuwd
Ik ga altijd voor de langer termijn (saaaaai he) maar ga dus zeeeer zeker voor een huis wat naar wens is. Dat is ons huis nu, kan gewoon vakantievieren in de tuin
Ja, dan zou ik ook liever het geld steken in mijn huisje... Daar heb je altijd nog wat aan. En vakantie is zo voorbij en weg geld.
Ik zou zeker voor het huis gaan. Als je je daar thuis voelt dan zit het goed. Ik ben al 3 jaar niet op vakantie geweest, er komt steeds weer wat tussen en je geld kan je maar 1x uitgeven. Groetjesss
ik vind vakanties toch wat leuker ik hecht niet zoveel waarde aan spullen ofzo... als alles maar voorzien is en dan vooral voor mijn dochters dan vind ik het wel best op vakantie kan je echt even lekker helemaal niets doen en lekker luieren... heerlijk!!! zonnetje, mooie blauwe zee in curacou!!
ik ga voor t huisje, en daar hoef je echt geen koopwoning voor te hebben....Ik heb alles al anders neer gezet, binnenkort alle muren een andere kleur geven, nieuwe spulletjes halen voor in huis, schilderijen, lampjes....
Ik ga voor de vakanties en de weekendjes weg. Vind het mooi dat ik thuis alles op orde heb maar vind de herinnering aan vakanties veel leuker een beetje iets zien van de wereld. Dus als ik echt moet kiezen tussen een badkamer, mooie tuin of vakantie dan gaan wij op vakantie.
Leuk al veel reacties! De een is een huismus (zoals ik ) En de ander is wat avontuurlijker en gaat liever op vakantie!
Ik ga zeker voor het huis! Ben een enorme huismus, dus voor mij moet mijn huis echt een thuis zijn. En dat wil ik Sil ook graag bieden. Ik wil dat hij later terugdenkt aan zijn ouderlijk huis als een gezellige, warme, veilige, liefdevolle plek. Dat vind ik belangrijker dan die ene zomervakantie en 1 of 2 weekendjes weg per jaar.
Ik wil zo veel mogelijk een balans hier in hebben. Hecht aan beid een waarde. Dit houdt dus in dat ik graag het huis op orde heb, maar ook op vakantie wil. Betekent dus comprissen sluiten.
Even een vraag is het puur voor de luxe of omdat het nodig is? Als het nodig is dan zou ik mijn vakantie laten varen. Maar niet als het netjes is en puur voor de luxe.
Poeh... die is echt heel moeilijk. Ik ben nogal wat tekort gekomen wat betreft vakanties vroeger, en geniet er nu ontzettend van, helemaal met de kinderen. Dus helemaal geen vakantie zou voor mij geen optie zijn. Ik zou eerlijk gezegd niet willen kiezen, maar iets minder dure meubels etc en een iets minder dure vakantie
Wij gaan voor beiden maar letten dan wel op het geld Dit jaar ben ik met een vriendin op vakantie geweest naar Egypte en zijn we samen naar Thailand geweest voor 3 weken, toen hadden we een hele goedkope vlucht vanaf dusseldorf en via Iran, daar heel veel geld op bespaard. Ook hebben we de tuin gedaan, de zolder laminaat gelegd, zijn we bezig met de babykamer. Nu komt er in december/januari nog een kunststof raam en nieuwe voordeur. Voor volgend jaar hebben we niet zoveel gepland hoor, dit was onze laatste uitspatting voorlopig! Zal wel veel voor ons veranderen met een kleintje erbij en toch minder inkomsten. Voor volgend jaar willen we een weekje naar duitsland op vakantie en hard gaan sparen zodat we het jaar daarna weer wat in huis aan kunnen pakken. Dus beiden erg belangrijk
Vroeger zou ik voor de vakanties gaan, maar met een klein kind heb je alleen maar werkvakanties. Dagenlang luieren in een hangmat kan ik de komende jaren wel vergeten. Dus momenteel steek ik elke extra cent inderdaad liever in mijn huis. En in de vakanties blijf ik net zo lief thuis met mijn kleine mannetje. Helaas denkt mijn vriend er anders over, en moet ik er in 2011 weer aan geloven, inclusief lange vliegreis met een peuter van (dan) 2,5
hmm nou, voordat we een kindje hadden: zeker vakantie!! We tern nog steeds op onze prachtige ervaringen, we hebben zoveel gezien en meegemaakt! En nu we onze dochter hebben, eerst lekker thuis en wat minder dure vakanties. Maar zodra het kan: lekker weg!
maar het kan toch ook allebei.... wij hebben ons huisje heerlijk op orde en we gaan zowiezo 2x per jaar naar de zon waarvan 1 verre reis... en weekendjes weg doen wé ook een paar keer per jaar... met en zonder kids....