Hoi, even een vraagje. wij willen straks een badje gaan kopen. maar wat is nu het beste en het makkelijkste? een gewoon badje of zo'n tummy tub? ik vind zo'n emmer wel heel schattig, maar is het ook echt zo handig als ze zeggen? of kan ik beter een badje nemen...
Hier is de tummy tub favoriet, het gewone babybadje vindt 'ie niks aan. Verschilt enorm per kind hoor. Ook de douche vindt 'ie hartstikke leuk.
Wij zitten op een appartement te wonen en nu had ik zelf al bedacht dat zon emmer natuurlijk veeeel minder plaats inneemt. maar hoelang gaan ze eigenlijk in zo'n emmer? wanneer kan je ze met jou in bad nemen?
De emmer was hier favoriet.. Tot een maand of 7 gebruikt, daarna knapte baby bijna uit de emmer We gaan nu gewoon met C onder de douche zitten.. Al wil hij tegenwoordig kruipen onder de douche, wat ik weer te eng vind. Dus waarschijnlijk gaan we nu het badje gebruiken..
het is zo dat wij zelf wel een groot bad hebben, deze kan je ook als douche gebruiken als je het gordijn zeg maar dicht schuift.. maar ik weet niet vanaf welke leeftijd je ze mee in bad kan nemen. ivm temperatuur enzo. (weet niet eens precies hoeveel graden 37?) en is deze temperatuur ook goed voor volwassen mensen? of is dat weer te koud. als ons zoontje tot bv 5 maanden in de emmer kan, en daarna gewoon met ons mee in bad, dan wil ik wel graag zo'n emmer. anders kan ik mss beter gewoon meteen van het begin een badje kopen?
Wij hadden bij onze zoon alle twee gekocht, hij is denk ik 2 keer in de tummy tub geweest en daarna heb ik hem gebruik als emmer om het gewone badje leeg te laten lopen. Hij vondt het niets, het kwam ook omdat hij in mijn buik in kikker houding lag en dat ging niet makkelijk in de tummy tub. Bij deze (wij zijn inmiddels verhuist) hebben wij een ligbad en nu heb ik de tip gekregen voor een standaard die je op het ligbad kan zetten. Je kan het badje dan gewoon met de kraan vol laten lopen en als je klaar bent trek je het stopje er uit en het badje loopt dan leeg in het ligbad. Ideaal lijkt mij omdat ik dan niet meer hoef te tillen met emmers water. knuffel conny
maar als je aan het gewone badje nu een slangetje hangt als je hem leeg laat lopen en deze slang in bad legt... ? njah, moet weer gaan werken, alvast bedankt voor de tips! ik ben er nog niet helemaal uit. maar in de winkel kunnen ze mij vast wel overhalen
Ik ben het wel met marjan123 eens: Het verschilt per kindje wat hij/zij leuk vindt... Omdat wij behoorlijk klein behuisd zijn hebben wij ook nagedacht over 'wat is handig' en 'wat is praktisch'. Dat resulteerde erin dat wij een badje (en standaard) geleend hebben van een vriendin. We hebben geen TummyTub gekocht. Een TummyTub is leuk (omdat ie "doorzichtig" is), maar je kleintje past ook prima in een normale emmer (luieremmer, schoonmaakemmer, etc.). De meeste kleintjes vinden onder de douche gaan trouwens ook helemaal geweldig! Wanneer je kleintje samen met jou in het grote bad kan, weet ik eigenlijk niet... Famke had zo'n lol in haar eigen kleine badje, dat we pas twee maanden geleden begonnen zijn met haar af en toe mee te nemen in het grote bad. Maar er zijn vast zat dames hier die die vraag wèl voor je kunnen beantwoorden...
Ons meissie vond de Tummy best leuk, maar ging steeds met de benen omhoog. Dus toen toch maar een badje gekocht, en dat vindt ze veel leuker.
Ik heb nu een gewoon badje Mocht blijken dat die kleine zich veiliger in een tummytub voelt is die zo gekocht. Zodra de kleine echt gaat spetteren gaat het badje sowieso op de grond in de badkamer,dus anders moet je en/en kopen.
Wij hebben ook zo'n standaard voor op het grote bad, is inderdaad superhandig als je niet zo'n grote badkamer hebt. Denk wel aan je rug, je moet behoorlijk ver voorover bukken om bij je kind te kunnen (je kunt je voeten niet onder het grote bad schuiven, tenzij je d'r een op pootjes hebt natuurlijk), dat viel mij wel een klein beetje tegen. Maar in de Tummytub is dat geen probleem omdat hij daar zlef in zit, ik sta er natuurlijk wel bij en was hem enzo, maar ik hoef 'm niet constant te ondersteunen. Hij knapt er wel bijna uit nu, dus erin en eruit is altijd even puzzelen, armpjes naast z'n lijfje houden anders past het niet, hahaha . Ik ben laatst samen met de kleine in het grote bad geweest en dat kan echt prima, he houdt 'm gewoon lekker vast en spetteren maar. Het is inderdaad wel wat lauw water, maar prima te doen hoor.
ik denk dat ik dan mss toch voor zo'n emmer ga. vind het wel heel mooi en alstie met een maand of 5 samen met ons in bad kan is het ook wel handig. ik heb ook gezien dat je zo'n stoeltjes hebt om in het groot bad te zetten (met van die zuignappen zodat het niet weg kan glijden) iemand hier ervaring mee? alleen vind ik het dan zon zonde om een half bad vol te laten lopen eer het kleintje voldoende onder water ligt.
Ik heb et allebei, zon badsetje is 39 euro en zon tummytub 17 euro, dus voor de prijs hoef je het niet te laten denk ik
neej is idd niet duur. maar wij zitten met de ruimte. 2 slaapkamer appartement en ik kan niet tegen overvolle ruimtes vandaar dat ik een keuze wil maken anders had ik ze zeker allebei genomen.
Wij hebben alle 2 gekocht...En qua ruimte badstandaard bad erop en de tummytub erin als je hem niet gebruikt ... tenminste bij ons blijft het zo in het kamertje staan
je hebt ook wat ruimere emmers, de shantala emmer. die lijkt me wel wat! maar ik vraag me 1 ding af: hoe houd je je kindje dan vast, en houd je nog handen over om het te wassen?
ik vind die standaarden voor de tummytubs ook echt super! ja vond ik ook al zo vreemd. hoe kan je in godsnaam je kindje vasthouden en tegelijkertijd wassen in zo'n emmer of mss moet je hem niet echt vasthouden omdat hij op zijn kontje zit? mss moet je hem alleen een beetje tegenhouden ofzo hihi die "onervarenheid" ook he
wij hebben zo,n gietijzer standaard met shantala erg leuk ding en ik hoop dat ze het fijn gaat vinden in dat ding zoniet koop ik alsnog een badje erbij zijn zo gekocht die dingen
De tummy tub lijkt me idd niet echt handig, je hebt toch je beide handen nodig om je kindje vast te houden, wie gaat de baby dan wassen/afspoelen? Als ze zo klein zijn mag/kan je ze nog niet op hun bips laten zitten hoor. Dus wij gaan voor een gewoon badje, kan je met één arm de baby ondersteunen en met de andere hand de baby lekker wassen/ afspoelen/..
ja die wil ik dus ook. met een zwarte standaard! ik heb nl. ook een zwart metalen spijlenbedje en een schommelstoel (zwart) met zwarte spijlen in de leuning. past supermooi bij elkaar. haha, ben pas net zwanger, maar weet al helemaal hoe ik het ga doen met dat kamertje.