Mijn zoon is helemaal weg van skeelers en wil ze dolgraag hebben. Maar hij is qua grove motoriek heel gemiddeld, loopt zeker niet voor wat dat betreft. Nu lees ik overal dat ik dan beter rolschaatsen kan nemen met 4 jaar. Ben bang dat hij dat minder ‘stoer’ vindt alleen Wat is jullie ervaring op welke leeftijd skeelers kunnen? Graag ook even vermelden of het verder motorisch gezien een vlot/handig kind betreft of niet
Hier heeft zoon van 5,5 laatst skeelers gekregen, gratis van iemand maar zonder handje van 1 van ons komt hij nergens ik zou dus voor rolschaatsen gaan. Of ze moeten veel durven of vlot zijn qua motoriek.
Je hebt ook skeelers waarvan je de wieltjes kan ombouwen van rolschaats opstelling naar skeelers. Bijv van Nijdam quads (let op maat valt wel 2 maten kleiner) Mijn dochter is motorisch handig maar kon pas goed skeeleren vanaf 4 jaar en paar maanden, eerder niet. Daarvoor meer schuifelend, maar dat is ook prima, ze moeten even leren naar de zijkanten af te zetten. Nu is ze 6 jaar en kan ze bijv op noren schaatsen 15 km.
Mijn dochter skeelert al ruim een jaar op skeelers met 3 wieltjes, nu net nieuwe met 4 wieltjes. Gaat als een speer, geen handje meer nodig. Van drempeltjes af en weer op. Ze is net 5. Rolschaatsen vindt ze zelf veel minder leuk. Ze is motorisch gezien wel erg vlot en sterk.