baby 4 maanden: alleen spelen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Popsel, 24 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Popsel

Popsel Actief lid

24 jun 2007
    281
    0
    0
    Hoi,

Ik vroeg me even iets af.

Mijn dochtertje is ruim 4 maanden en ze ligt vaak in de box, wipper of op het kleed. Vind ze allemaal leuk maar zodra ik uit beeld ben gaat ze huilen. Als is er weer ben is alles goed. En dan is het niet altijd voldoende om aan tafel te zitten....

Mijn vraag: verwacht ik teveel om haar alleen te laten spelen? Ik weet dat ze het wel kan, maar dit zijn maar hooguit 5 minuutjes achter elkaar.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen en evt. tips!

Groetjes

2. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Mijn dochter kan zich heel lang vermaken onder de babygym, heb je zoiets al geprobeerd? Als ik haar gewoon in de box/op een kleed leg met alleen speelgoed eromheen is ze het ook na een paar minuutjes al beu...

3. Koekeloerie

Koekeloerie Niet meer actief

Onze dochter kan zich prima alleen vermaken. Ze heeft verschillende speeltjes in haar box die ze dan pakt en in haar mond probeert te stoppen. Ook hoor ik haar ineens gilletjes maken of ligt ze te kletsen.
    als ze begint te huilen probeer ik haar even te vermaken of af te leiden met bijvoorbeeld de muziekmobiel. Als ze stil is loop ik weer weg.
    Ik weet niet hoe jullie box eruit ziet, maar maak het er gezellig (niet te vol).

4. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    eef zit liever in haar wipstoel met babygym dan in de box.. ze kan zo een half uur aan d'r olifantje zitten rukken of aaien en lachen.. vraag me af en toe echt af waarom ze nou zo'n lol heeft..

maar misschien zit ze liever dan dat ze ligt? Wij hebben nu ook een bloom fresco en dat vind ze ook geweldig, als ik kook zet ik haar bij me en dan gilt ze het uit van plezier..

succes!

5. valhalla

valhalla Niet meer actief

Lena kon zich echt maar moeilijk zelf vermaken, die wilde gewoon constant overal bij zijn. Dus in de keuken als ik ging koken, in de wipstoel als ik ging strijken, lekker in het wagentje naar de stad, op het bed liggen als ik daar was ging opvouwen...

Wel een beetje een gesjouw, maar goed. De box heeft hier ook niet lang gestaan, ze vond het gewoon helemaal niks. En nog steeds is er niets leuker dan andere mensen en kinderen... Ze is niet zo van het zelf spelen.

Bij mijn ma had ze wel een mooie babygym, daar kon ze zich dan wel 20 minuutjes mee zoet houden ofzo maar bij mij speelde ze echt niet (lang) zelf. Wat ik wel na een aantal maanden deed, was haar in een kattenmandje in de bank zetten (kon ze goed in blijven zitten). Vanuit daar kon ze dan alles overzien en vond ze het ook prima als ik iets verder bij 'r vandaan ging.

Deel Deze Pagina