Een metaaldetector, (kinder)telescoop, microscoop, technische of elektronische bouwdingen. Walkie talies, skelter, skeelers, step, stelten, abbo op een tijdschrift. Dagje uit. Mooie planetenlamp voor op zijn kamer! Bovenstaande zijn allemaal hot bij mijn zoon van 7,5
paarse; microscoop en telescoop(geen kinder ding maar een beetje tussenin maat) vind ik eigenlijk iets voor 9 jaar, wanneer hij, wat hij er mee ziet redelijk goed kan tekenen en met een boek kan werken, en telescoop ook zo; sterrengroepen op een sterrenkaart kunnen identificeren en ook op mag blijven. dan is het leuk om te hebben en om er mee bezig te zijn. metaaldetector kan ook lastig zijn, willen graven bij elke signaal? bij een boerderij past het beter dan midden in de stad. Ik moet sommige dingen ook bewaren voor later vind ik. wat moet ik hem anders met 10 jaar oud geven als hij nu al alles heeft? dat maakt het ook lastig. maar hij wilde heel graag leren programmeren, ozobot is echt een goeie. het is niet zo makkelijk zegt hij. hij moet wel er mee bezig zijn, en dat vindt hij erg leuk. Goed dat de school een workshop hierover gaf. hij weet hoe het werkt en genoot er enorm van bij de workshop. hij was hyper aan het vertellen vorig jaar, maar ik wist niet wat het precies was. Nu weet ik het. het was niet 'tekenen' want dat dacht ik toen.