Geen zin in kraambezoek van mijn werk...

Discussion in 'Kraamtijd' started by Mama092013, Sep 30, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mama092013

Mama092013 Fanatiek lid

Feb 23, 2013
    1,276
    17
    38
    Female
    Ik werk in de gehandicaptenzorg.
    Brabant
    Hoi dames,

Ik heb een probleempje..
    2,5 week geleden ben ik bevallen van een mooi meisje, Tess. Nu heb ik een hele vervelende zwangerschap achter de rug. Vanaf de 8e week heb ik alle kwaaltjes gehad die je maar kan hebben.. Misselijk, spugen, bi..etc You name it..
    Nu heb ik in die tijd erg veel commentaar gekregen vanuit mijn werk. Mijn collega's en leidinggevende waren niet echt blij met me, om het nog zacht uit te drukken. Ik kreeg allerlei verwijten en vonden dat ik me maar aanstelde..
    Nu ben ik dus bevallen, en willen ze graag op kraambezoek komen.. Nou daar heb ik dus eigenlijk helemaal geen zin in! Eerst zo negatief doen, en nu lekker schijnheilig op kraambezoek willen komen..?
    Maar goed, hoe breng ik dat? Ik wil niet te lomp zijn, aangezien in na mijn verlof daar wel weer moet gaan werken..
    Dus hoe zeg ik dat ik dat het kraambezoek niet wil, zonder dat hun zich daar persoonlijk aangevallen door voelen..? Dus eigenlijk wil ik een goed excuus om er onderuit te komen hahaha.. Hebben jullie tips?

2. BabyD

BabyD Fanatiek lid

Jun 30, 2010
    1,289
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ga je dan niet met een vremd gevoel weer werken?? Je eigen hormonen moeten ook weer ff helemaal bijkomen dus misschien denk je nu wel zo maar zou je, wanneer je weer aan het werk bent maar al te graag gewild hebben dat ze je meisje gezien hebben zodat ze weten waar je over praat. Een ander heeft altijd wat aan te merken op iemand die zich niet goed voelt ja hun zien en voelen dat niet en voor sommigen is het dan heel moeilijk om er normaal mee om te gaan. Ik zou ze gewoon laten komen maar zeggen dat ze 1a 2 uurtjes welkom zijn omdat je je rust nodig hebt. Die paar uur zijn makelijk door te komen.

Wil je het echt niet zou ik zeggen waar het op staat en je gevoel uitleggen. Waarom er over liegen.

3. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Het is nog maar 2,5 week geleden, je kunt aangeven het rustig aan te willen doen en zeggen dat ze rond een week of 6, 7 welkom zijn (misschien kijk je er zelf dan ook anders tegenaan)? Ik zou twee uurtjes doen alsof je het leuk vindt dat ze er zijn, gewoon om de lieve vrede te bewaren.

4. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Pfoeh lastig, ik ben dan ook zo iemand die denkt van nu wel ineens?
    Ik zou lekker een paar weken wachten misschien kijk je er dan anders tegenaan en erbij vermelden niet langer dan een uurtje. Kom op moet er niet aan denken langer dan een uur visite pff

5. Aurora2013

Aurora2013 Niet meer actief

Inderdaad even bijkomen van alles. Laat ze lekker over een paar weken komen. Jij moet nu eventjes genieten van je baby en deze mooie tijd niet laten verpesten door negativiteit van buitenaf. Je gaat je dan misschien alleen maar opnaaien of met een naar gevoel naar dat bezoekje toeleven. Dat komt wel, alles op zijn tijd. Het draait nu om jullie!

Heb zelf ook geen hele fijne kraamtijd gehad en ik heb er spijt van dat ik me druk heb gemaakt om een aantal zaken. Lekker laten gaan ;)

Maar ik zou ze wel laten komen, anders ga je denk ik ook niet fijn naar te werk terug en dan krijg je helemaal scheve gezichten.

En nog gefeliciteerd met je kleine!

6. Samba2013

Samba2013 Bekend lid

Jan 27, 2013
    693
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gewoon aangeven dat ze best mogen komen maar pas over een week of 2/3.Tegen die tijd voel jij je vast beter in je vel.

ik zou ze niet weigeren..je moet straks nl nog terug nar je werk ;)

7. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Ik zou ze idd ook over een paar weken uitnodigen, en gewoon je directe collega's tegelijk, ben je er in 1x vanaf.

8. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

Nov 14, 2011
    2,616
    2
    0
    Eens met bovenstaande reacties. Wel laten komen, maar niet nu al. Prima verdedigbaar dat je zo kort na de geboorte nog geen bezoek van collega's wil, maar ik zou ze wel uitnodigen voor je weer aan het werk gaat. Als je zegt dat ze niet welkom zijn levert dat denk ik geen fijne werksituatie op wanneer je gaat beginnen. En het is al moeilijk genoeg om na je verlof weer aan de slag te gaan! Gewoon op een kort bezoekje houden, die 1 of 2 uur kom je vast wel door.

9. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

Aug 5, 2011
    2,049
    0
    0
    Ok, zij hebben niet leuk gedaan, maar dat is wel een beetje voor te stellen als zij iedere x jouw werk hebben moeten opvangen, vind ik dan he?!

Ik zou ze over n paar weken idd uitnodigen.
    Ws willen ze zelf ook niet eerder komen?
    En ik zou blij zijn met de interesse die ze tonen in jou en je baby na een lange afwezigheid.
    Maar dat is hoe ik ertegenaan kijk.
    Je kunt maar beter wat credits hebben voor als je baby straks ziek wordt etc...

10. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,788
    18,958
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Is het mogelijk dat me aangeeft dat je het leuker vind om over een paar weken (eerst even bijkomen) zelf op je werk langskomt om Tess te showen? Dan ben je wat meer eigen baas over hoe lang het duurt.

11. Ilse73

Ilse73 Actief lid

Jan 9, 2013
    208
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had ook geen zin in collega's thuis (en als ze waren gekomen dan was dat ook nog eens los van elkaar). Ik ben zelf na 3 weken met de kleine naar kantoor gegaan. Half uurtje gebleven en weer naar huis gegaan. Had ik het in 1 keer gehad, maar ja ligt natuurlijk ook aan of jezelf weer snel mobiel bent.

12. Joyciejj

Joyciejj Fanatiek lid

Mar 10, 2011
    1,486
    223
    63
    Tsjah ben blij dat ze iig nog interesse tonen! Mijn werk laat helemaal niks van zich weten na heel veel gestress daar tijdens de zwangerschap.. en oh wat heb ik weer zin om weer te gaan werken pffff

13. Jupjeh

Jupjeh Lid

Dec 5, 2012
    56
    0
    6
    @soefdeboef, waarom is het logisch dat ze niet leuk deden omdat ze het werk moesten doen van haar?? :( Ik vind het een hele rare opmerking ondanks dat het jouw mening is. De werkgever krijgt van het UWV om iemand in te huren om haar werk te doen. Vind het totaal ongepast dat als je zwanger bent bij veel collega's en werkgevers het heel normaal is je het leven zuur te maken. Helaas kan ik hier ook over mee praten en dan voel je je echt k... Dus credits opbouwen voor in de toekomst? Rare kijk op de wereld.... Je helpt elkaar toch als dat kan en gaat niet "lijstjes" maken voor als jij dit doet dan doe ik dat. En anders doe ik het lekker niet, puh!;)

MIsschien is het idd een id om zelf langs het werk te gaan. Dan hou je het zelf in de hand. En kun je weer weg gaan als je wil. Ik zou dat dan alleen pas doen kort voordat je weer aan het werk gaat. Kan me voorstellen dat je er gewoon geen zin in hebt. Erg belangstellend waren ze eerder ook niet. Maar je moet er inderdaad nog wel mee verder. Succes in ieder geval en geniet nog van je verlof!

14. Piepie

Piepie Fanatiek lid

Jan 17, 2013
    1,253
    1
    36
    Female
    Zuid Holland
    Hier precies hetzelfde. Totaal geen interesse voor mij, heb niets gehoord. Van een paar leuke collega's heb ik dan een kaartje gehad en van het bestuur ( mensen die ik niet ken ) kreeg ik een brief met daarin 100 euro maar er niemand langs geweest. Ik heb alleen maar stress gehad van die eikels, ik werd zelfs ingepland voor nachtdiensten in mijn 32ste week zwangerschap want dat moest van dat achterlijke mens ( zorgcoördinator ) omdat ik "zonodig" nog op vakantie moest en een collega wel 2 avonddiensten van me over wilde nemen ( die ze me hadden ingepland terwijl ze wisten dat ik vakantie had ) Dus ik moest van die collega 2 diensten overnemen en de zorgcoördinator besloot dat ik maar die nachtdiensten moest werken:(
    Met 34 weken zou ik met verlof gaan maar ik hoorde maar niets. Ik wilde niet eens meer bellen dus ik mailde....wat denk je, kreeg ik een mail terug waarin stond dat ik met 36 weken maar met verlof moest gaan i.v.m de vakantie periode. Ja dacht het dus niet, mijn zwangerschap verliep al niet erg soepel dankzij hun, en mijn bloeddruk was te hoog hierdoor en ik hield ook veel te veel vocht vast:(
    Oja, mijn werk is erg intensief want ik werk in een verpleeghuis op de pg waar de bewoners nogal agressief kunnen zijn.

15. alamea

alamea Fanatiek lid

Jan 15, 2013
    1,270
    0
    0
    Zeg dat je met de kleine een keertje langskomt naar je werk. Dan heb je zelf controle over hoe lang het bezoek duurt. Had ik ook gedaan toen mijn dochter 2 weken was, maar ik vond mijn collega's erg lief.

16. BLiS

BLiS VIP lid

Jan 29, 2009
    27,768
    1
    38
    Female
    Op verzoek gesloten

Share This Page