Taart zelf maken?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Edge, 23 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Hoi meiden,

Hier ook een moeder wier dochter binnenkort 1 wordt. :)
    Ik ben op zoek naar een leuke taart (liefst met Disney figuurtjes - Tijgetje), maar de taarten die ik tegenkom worden of heel ver weg gemaakt of zijn hartstikke duur. Nu heb ik het idee opgevat om zelf een taart te maken. Heeft iemand dit ook gedaan? Hebben jullie misschien voorbeelden van jullie zelfgemaakte taart? Hoe ben je begonnen, heb je tips? Hoop vragen, hopelijk kan iemand mij verder op weg helpen!

Bedankt!:D

2. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.562
    14.140
    113
    Vrouw
    Zou ik zelf maken van marsepein of fondant, dan kan je dmv een puzzelplaatje zelf weten welke figuurtjes op de taart wil.
    Als ik jou was zou ik even op www.deleukstetaarten.nl kijken voor voorbeelden en beschrijving hoe het moet en zelf een 'taartenmaak boek' kopen. Uiteraard wel van te voren beginnen met oefenen!
    Ik heb het mezelf in 3 taarten geleerd en heb 2 linker handen dus het is te doen!

3. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
  4. Maia

Maia Niet meer actief

bij algemene clubs heb je de taartdozen club, daar kan je veel tips krijgen.
    En inderdaad via deleukstetaarten.nl/forum.

ik bak ook dergelijke taarten (eigen gebruik) en dit zijn mijn disney taarten. Zijn er niet zoveel maar vooruit ;)

5. Maia

Maia Niet meer actief

assepoester

6. Maia

Maia Niet meer actief

7. Maia

Maia Niet meer actief

heb er nog een paar maar die staan in mijn fotoalbum hier ;) anders wordt het hier zo vol. Misschien heb je wat aan de voorbeelden, maar je kunt ook gewoon even googelen op bijvoorbeeld Assepoestertaart enz.. dan vind je vast een hoop voorbeelden.

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.853
    3.367
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    heb je ooit al wel eens met marsepein ofzo gewerkt? Ik heb van de week een workshop gedaan en had het écht niet zomaar gekunt.
    Misschien ben jij handiger ;) maar mogelijk zit er in jouw omgeving ook iemand waarbij je een workshop kunt doen en dan gelijk die taart kan maken, die jij voor de verjaardag van je kindje wil? Na het maken kan hij gewoon in de vriezer tenslotte..

btw: Die assepoester taart is wel schitterend zeg! Is dat ook zo'n puzzel-plaatje zeg maar?

9. Maia

Maia Niet meer actief

ik heb nooit een workshop gevolgd (1x een boetseerworkshop, maar niet het bekleden). Met youtubefilmpjes kom je ook een heel eind en gewoon een paar keer een taart maken voor je de 'echte' gaat maken.

@Athina: dank je. Het is inderdaad een puzzelplaatje. Ik vind puzzelen leuker dan boetseren.

10. cat2008

cat2008 Actief lid

19 nov 2008
    134
    0
    0
  11. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Wow Maia wat een mooie taarten!!! Die wil ik ook! Ik ga zeker oefenen, hopelijk bak ik er wat van (hahaha). Toch even wat verder struinen op verschillen fora, zou moeten lukken!! Bedankt voor de tips en de mooie foto's.

12. naatje070

naatje070 VIP lid

24 jul 2007
    5.531
    0
    0
    huisvrouw
    Den Haag
    Handig dit topic!! ;)

Is Mickey en Minnie makkelijk te puzzelen? Lijkt me best moeilijk om de uitdrukking goed te krijgen.

13. raspberry

raspberry Niet meer actief

Als je ze groot genoeg doet, moet dat niet zo'n punt zijn... :)
    Beginnen met puzzelplaatjes moet je vooral doen met plaatjes met niet te veel details... Als je een close/upje van Mickey en Minnie hebt, moet dat te doen zijn.
    En anders misschien even oefenen met brooddeeg? (1 deel zout, 1 deel water, 3 delen bloem. Als te nat: wat bloem toevoegen. Als te droog: wat water toevoegen).

14. naatje070

naatje070 VIP lid

24 jul 2007
    5.531
    0
    0
    huisvrouw
    Den Haag
    Denk dat ik een mooie taart maak en dan deze er boven op zet.
    Heb nog nooit geboetseerd, dus daar waag ik me nog maar niet aan.
    Voor mijn zoontje dan uiteraard Mickey mouse.
    Is toch ook best leuk?

Voor Rosanne, dan roze wit en paars met hartjes.
    En voor Mike blauw geel en rood met sterretjes.

Beetje dit idee....http://media.cakecentral.com/modules/coppermine/albums/userpics/633012/normal_mickey_and_barry_cakes_013.JPG

Ik heb eigenlijk een verbod om nog taarten te maken haha, loop altijd te stressen :)

15. Joytje

Joytje Actief lid

27 sep 2007
    259
    0
    0
    Hoi!
    Je kan ook even kijkn op : www.maakjetaart.nl
    Daar staat prcies beschreven hoe je het stap voor stap moet doen met foto's...
    En ze hebben een webshop dan kan je de ingredienten bestellen, duurt een dag of 4 dat je het binnen hebt, soms zelfs sneller!

Ik hb daar een workshop gedaan echtheel erg leuk!

Succes!

Deel Deze Pagina