Oeps, paspoort nodig baby vakantie Duitsland?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Sparkie, 23 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Over een week gaan we op vakantie met de auto naar Duitsland. Zit nu een lijstje te maken wat we nodig hebben etc. Maar besef me ineens dat we geen paspoort van onze jongste van negen maanden hebben! Op de site van de rijksoverheid staat dat dit wel nodig is. Maar kunnen we de gok wagen om dit niet te doen? Nogal een gedoe om dit op het laatste moment te moeten regelen nl.

2. noukse

noukse Lid

20 feb 2012
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ìk ben net twee weken terug van een vakantie met onze kleine uk van drie maanden, ook naar Duitsland. Wij hebben de gok gewaagd en zijn zonder paspoort gegaan. Hoe vaak komt het nou voor dat je het paspoort van je kleine moet laten zien? Nooit toch? Wij durfden het wel aan in elk geval, maar het is natuurlijk persoonlijk...
    Ondertussen trouwens wel een pp aangevraagd, we hebben het in de toekomst toch nodig dus langer wachten was ook weer niet perse noodzakelijk.
    Succes en fijne vakantie!!

3. pinguin

pinguin Bekend lid

8 apr 2011
    974
    1
    0
    somewhere
    j bent wel een id kaart nodig
    als je daar een ongeluk of iets dergelijks krijgt en je kunt de baby niet identificeren (schrijf ik dit zo goed??) dan kun je daar veel problemen mee krijgen
    dus, ja, je moet een id kaart aanvragen voor de baby

4. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Ik zou het dan via de spoedprocedure doen. Je betaalt dan wel iets extra, maar de volgende werkdag kan je het paspoort al ophalen...

5. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Kijk even op de site van de gemeente. Daar kan je zien hoe lang de wachtlijst momenteel is voor normale aanvragen. Ik kon voor mijn nichtje met 4 werkdagen haar id ophalen omdat zij er nog geen had.

Je kan de gok wagen, misschien dat je dan wel haar uitreksel van bevolkingsregister kan meenemen of haar aangifte?

6. Silinde

Silinde Fanatiek lid

8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Naar Duitsland heb je geen grenscontroles, dus ik zou het ook gewoon wagen om zonder paspoort te gaan als je hem niet tijdig binnen hebt via de normale procedure. Als ze je tegenhouden, dan "oeps vergeten". In NL hebben jullie geen SIS-kaart natuurlijk, maar die heb ik van zoonlief wel bij, ik zou wel voor iets van vervangend document zorgen zodat je wel kunt redelijkerwijs aantonen dat het jullie kind is, moest de vraag komen. Die agenten zijn ook mensen hoor, en tonen waarschijnlijk wel begrip dat je een paspoort bij hebt, als je hen iets kunt tonen.

7. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Je krijgt sowieso een document waarop staat dat je het paspoort aangevraagd hebt. Misschien kun je daar wat mee.

8. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    ik zou hem wel aan vragen.

ik het niet zo dat als je naar het ziekenhuis of hap toe moet (en behandeld moet worden) dat je dan een id kaart nodig heb?

mijn dochter brak op vakantie (in nederland)haar been,voor alle behandelingen enz had ik echt een id nodig, nu weet ik natuurlijk niet of het evt ook met een zorgverzekeraars pasje had gekund

9. Huis van Puck

Huis van Puck Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.415
    52
    48
    Dit zijn geen dingen waar ik mee zou gokken. Mocht je problemen krijgen dan zie maar aan te tonen dat het jouw kind is. In de toekomst heb je toch een paspoort of id nodig. Ik zou het gewoon aanvragen. Hier duurde de normale procedure 3 dagen. Het is nu laagseizoen dus niet druk. Niet mee gokken meid. Krijg je problemen trek je je haar uit je hoofd voor die 50€

10. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Sorry maar ik zou het dus echt niet doen. Zou dan het geen wat het snelst is aanvragen. Stel dat ... je denkt het niet maar toch. Vind het ook echt onverantwoord als je zonder gaat reizen. Tegenwoordig met al die verhalen van ontvoerde kinderen zou ik toch echt mijn eigen kind willen kunnen aantonen.

11. Eylem

Eylem Niet meer actief

Vind het ook geen risico wat je moet willen nemen, zeker niet met een kindje. Gewoon aanvragen via de spoedprocedure.

12. jongmam

jongmam Bekend lid

17 jul 2009
    817
    177
    43
    Vrouw
    Verzorgende-IG
    Paspoort? Volgens mij is een ID kaart genoeg.

13. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    ID kaart is voldoende, ik zou de gok om geen identificatie bij je te hebben niet wagen.

(ik verplaats het topic ondertussen naar 'vakantie')

14. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Ik kijk ondertussen even bij de site van de gemeente hoeveel wachttijd er is. Ga geen spoedprocedure starten. Vind ik echt zonde van mijn geld. Wie weet lukt het nog wel gewoon voor vrijdag.

15. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Je hebt dus echt wel controles tussen de Nederlandse en de Duitse grens. Niet altijd uiteraard maar ze zijn er wel. Iemand die denkt dat die er niet zijn omdat ze die nog nooit hebben meegemaakt is echt heel erg naief.

16. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Heb morgen een afspraak om een paspoort aan te vragen. Gewoon via de normale procedure. Wie weet heb ik hem voor vrijdag, en anders neem ik wat andere papieren mee. Ik waag het erop!

Deel Deze Pagina