Hallo dames, Ik ben even benieuwd naar jullie ervaringen. Momenteel ben ik 14 weken zwanger. Met het standaard bloedprikken bij 10 weken kwamen ze erachter dat mijn glucose iets aan de hoge kant was. Twijfelgevalletje 5,4 dus net tegen het randje. Omdat mijn vader ouderdomssuiker heeft moest ik daar een GTT laten doen. Bij de GTT had ik de volgende waardes : Nuchter 5,2, na het suikerdrankje en 2 uur wachten 8,4. Ik zit nu ca een week aan een dieet van weinig koolhydraten en suikers. Vrijdag moet ik 3x naar het ziekenhuis om te prikken. 1x nuchter, 2 uur na het ontbijt en 2 uur na de lunch. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee en wat waren jullie waardes ? Ik kreeg namelijk van de dietiste te horen dat dat suikerdrankje bizar hoog is kwa suikers. Niet reeeel met wat je normaal zou nemen. Dit maakt mijn gedachten iets wat positief. Misschien is het dus wel een storm in een glas water... maar aan de andere kant ben ik maar wat bang dat de waardes vrijdag niet goed zijn
Bij mij was GTT ook wat hoog ( wat smerig zo'n drankje ). Dagcurve daarna was alles goed, soms zelfs laag. Kreeg nog de vraag of ik wel ontbeten had... Kan inderdaad storm in glas water zijn. Vraag me af of die GTT niet een beetje rare test is...
Jeeeeej het was bij mij gelukkig ook een storm in een glas water Nuchter 5,3 2 uur na het ontbijt 5,5 2 uur na de lunch 6,0 Ging dus helemaal blij weer naar huis. Morgen wordt ik gebeld door de dietiste. Ben benieuwd wat ze te melden heeft. Ik ga er vanuit in ieder geval dit dieet aanhouden tot het einde vd zwangerschap. En natuurlijk de twee extra groeiecho's. Die kreeg ik zowiezo had ze gezegd... ongeacht of de waardes goed of slecht waren. Heb jij nu nog wel een dieet dan ?