Hoi allemaal! Een goede vriendin van mij heeft binnenkort een naturalisatie ceremonie. Ze wordt dus officieel Nederlander. (Ze woont al ongeveer 20 jaar in Nederland, spreekt beter Nederlands dan menig man, ze heeft altijd gekozen om haar Brits paspoort te behouden, maar wilde nu toch graag kiezen voor de Nederlandse nationaliteit) Nu willen een vriendin en ik een cadeaupakket samenstellen voor haar. Liefst lekker afgezaagd inclusief een bos tulpen en een blik stroopwafels, nu is mijn vraag: hebben jullie nog leuke ideeen voor afgezaagde (mag best nutteloos zijn) cadeautjes. Ben benieuwd.
Een nijntje mok of totebag of iets dergelijks. Bruna ligt vol met nijntje-gerelateerde artikelen die ook leuk zijn voor volwassenen.
Drop, een Nederlands tijdschrift, stroopwafels, oud Hollandse snoepjes, pannenkoeken mix, hagelslag, iets van de Delfts blauw serie van Blond Amsterdam, kaasschaaf, tulpen.
Je hebt speculaas in de vorm van een molen. Tenminste, vroeger bestond die. Geen idee of het nu nog te koop is. Je kunt er ook een klokje of horloge bij doen omdat Nederlanders nogal van de klok zijn. En misschien een rol biscuitjes?
Ik weet niet wat je budget is, maar misschien een museumjaarkaart zodat ze nog even extra in de Nederlandse cultuur kan duiken? Verder een pak oliebollenmix, iets met sinterklaas of het koningshuis..
Misschien minder nutteloos, maar wel heel leuk. Naar mijn mening een prachtig boek over de geschiedenis van Nederland van de afgelopen eeuw. https://www.bol.com/nl/p/eeuw-van-mijn-vader-luxe-geillustreerde-editie/9200000078008189/?Referrer=ADVNLGOO002008P-G-56741762070-S-441496550345-9200000078008189&gclid=EAIaIQobChMInouW2NK62wIVAbcbCh3DnAU5EAQYAyABEgKkofD_BwE&gclsrc=aw.ds
Of Ganzebord. Volgens mij is een rol beschuit ook super Hollands. En ik weet niet of ze van "taal" houdt, Maar ik heb een keer een boek gekocht met leenwoorden in de nederlandse taal. Oerhollandse woorden, die toch een buitenlandse oorsprong hebben. Leuk boek en leest makkelijk weg. Oeh, en om in de boeken te blijven... Deel 1, 2 en 3 van Jip en Janneke. Te koop bij de Hema.