De woonkamer en de keuken zijn nu helemaal naar onze zin. Maar de muren van de hal en de trapopgangen zijn wit. Ik zit te twijfelen om die ook een kleur te geven of om ze wit te laten. De vloerbedekking op de 1e trap is bruin gemêleerd en aan de wand hangen foto's, de 2e trap is (gebroken) wit met bruin gemêleerde halve maantjes. Eigenlijk vind ik de trapopgang zo wel rustig. De hal zou ik wel een kleur willen geven zoals in de kamer te zien is. Hoe hebben jullie de hal en de trapopgang?
Die van ons is nog niet klaar. Maar wij willen de trapopgang in de kleur denimdrift verven, trap wit, traptreden in de beits. En de lange muur in de hal willen we graag oude smalle vloerplanken aan. Anders moeten wij die compleet vlak maken, behangen.. lijkt ons hout eraan minstens zo mooi en scheelt veel tijd.
Ik vind het wit hoe het nu is er vrij saai uitzien, zeker in combinatie met het bruin. Ik zou een kleur doen op het stuk onder de leuning en de muur daarboven dan wel wit laten. Ik weet niet van wat voor kleuren je houdt, maar bij bruin kan natuurlijk vanalles. En hoe wij het hebben is niet echt relevant, omdat het geen gezicht is omdat wij daar nog steeds moeten schilderen.
In de woonkamer hebben wij de kleuren rijks groen en rijks zacht groen. Wij hebben besloten om in de hal alle muren rijks zacht groen te doen en de trapopgang de onderste helft die kleur. De vloerbedekking past bij die kleur het best.
Wij hebben een beetje vergelijkbare bekleding op de trap en hebben de muren in een lichte zand kleur behangen. ik hou niet zon van wit wit
Hier is de trap zelf rood/bruin gelakt, vloerbedekking erop bruin/rood. Muren zijn wit. Ik vind het eigenlijk juist mooi zo rustig. Het enige deel van het huis zonder zooi aan de muur. Dus je kan dr ook niks afstoten enzo.
Wij vinden dat het wit het ook rustiger maakt, en dan alleen de foto's. Maar om het wat meer een passend geheel te maken gaan we dus de onderste helft schilderen zoals van de woonkamer.