Hoi Hoi, Ik sta voor een groep 5 en moet weer een knutselopdracht voor moederdag bedenken. Wil dit jaar met iets orgineels komen wat niet te veel geld kost....wie heeft er een leuk idee?
een minituintje van bv waterkers? dat ze dan mama zaaien , of een portret van hun moeder schilderen. poeh moeilijk hoor ik ben nog opzoek voor mijn dreumes (15mnd) iets voor oma`s te knutselen
dit misschien een leuk idee? Cadeautje maken voor juf, papa, mama en opa of oma kunnen ze natuurlijk hele beker ook in kleur schilderen of vullen met papieren bloemen, bij tuincentrum bij ons hebben ze senseo mokken voor 1 of 2 euro in kleur creme, of deze link, staan heel veel dingen op Moederdag
thee doosjes van de xenos schilderen? bloempotje beschilderen (van die terracotta) fotolijstje van karton met droge macaronie en vlindertjes etc beplakken en dan goud en zilver spuiten? noem ook maar iets...hihi succes meis..
toen ik op de kleuterschool zat heb ik eens het volgende gemaakt. een speldenkussen uit karton een hart knippen. op het kartonne hart in het midden een bol watten plakken ( of ander soort vulling) om de vulling een stuk stof vastzetten. en dan het hartje laten versieren verder met glitters, plakkertjes etc. mijn moeder heeft dat ding nog steeds in dr naaidoos hahaha
een houten hart maken en schilderen versieren die zijn nu in om voor het raam te hangen. wij verkopen witte harten aan koort voor 1,19 of 1,29 per stuk xenos en laat ze die lekker beplakken,schilderen
Misschien een leuk bloemstukje? Wat bloemen halen, oase blaadjes takjes enz en dan wat versieringen (van die vogeltjes ofzo). Ik vond dat zelf vroeger erg leuk, en mijn moeder ook want ze kon het na een poosje wegknikkeren als het uitgebloeid was. De asbakken die ik vroeger heb gekleid daarentegen heeft ze altijd moeten bewaren
Volgens mij heb ik in groep 5 een keer een fotolijstje gemaakt. Er werd gevraagt of iedereen een pas foto van hun kind mee wilde geven. Dit werd op een rond vel papier geplakt, en daaromheen werden halve houten wasknijpers op gedaan. Stond erg leuk, was een soort van zonnetje met een pasfoto erin.
Ja dat begint ook weer. Ik moet ook snel gaan zoeken naar leuke originele ideetjes. Ik heb vorig jaar foto's gemaakt van de kinderen. De kinderen hingen op de kop aan het wandrek in de speelzaal. De kinderen hebben op hun eigen manier een fotolijstje gemaakt. Onder de foto stond de tekst: mama, ik ben ondersteboven van jou!! Ik heb hele leuke reacties gekregen van de mama's. Succes!
@ anouk, dat heb ik echt al heeeel vaak gezien. Niet dat het niet leuk is, maar echt origineel... Ik vind die houten harten wel leuk!
Een eierdoosje in vierkantjes knippen en dan de onderkant een kleurtje geven en een groen rietje erinsteken en dan heb je een bloem. Maak er eventueel een paar voor in eenjampot en je hebt een leuk eigengemaakt bloemetje.