Maak ik me druk om niks?

Discussie in 'De lounge' gestart door Pluis81, 2 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Onze overbuurman draait altijd keiharde muziek in zijn auto en heel de straat (buurt) moet daarvan mee genieten. Het is een cabrio met een stoffen dak dus alles behalve geluidsdicht.

Een paar keer per week komt hij midden in de nacht aanrijden en ik ben er al vaak wakker van geworden. Niet echt fijn als je de volgende ochtend om 6 uur op moet! De muziek dreunt echt de slaapkamer binnen. Dit gebeurt ook s'ochtends vroeg als hij heel vroeg weg moet.

Een paar weken geleden heb ik hem al eens beleefd gevraagd of hij de muziek wat zachter wilde zetten als hij aan kwam rijden. Hij keek me aan,draaide om en liep naar binnen. Vannacht was het weer raak. Ik ben naar buiten gegaan en heb hem er weer op aangesproken. Hij zei: "Ik heb geen muziek aan want de auto staat stil" (Zo'n bijdehante kut-opmerking waarvan ik nog kwader wordt) Ik zei dat er mensen liggen te slapen en dat ik het hem al eerder had gevraagd. Hij keek op zijn horloge,haalde zijn schouders op en draaide om. (Ik werd toen echt pissig) Ik zei: "Oke,als het niet goedschiks kan,dan maar kwaadschiks. Daar heb ik geen problemen mee. De volgende keer bel ik de politie" Toen heb ik de voordeur dichtgekwakt.

Mijn vriend snapt niet waar ik me druk om maak (terwijl ik 100 % zeker weet dat hij over de zeik zou zijn als hij er wakker van wordt als hij vroeg op moet) en vindt dat ik er over op moet houden.

Maak ik me dan echt druk om niks?:( Ik vind het ronduit asociaal gedrag van die vent en ik ben het zat!

(Hij haalt ook iedere ochtend als hij buiten komt zo'n snotrochel op die volgens mij uit z'n tenen komt en die spuugt hij uit. De mensen die hun slaapkamerraam open hebben staan mogen gratis meegenieten.)

2. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Misschien eens horen bij de andere buren of zij er ook last van hebben? Dan kunnen jullie samen er misschien wat tegen doen.

3. Nynke Jellie

Nynke Jellie Bekend lid

1 okt 2008
    745
    0
    0
    Herkenbaar en heel vervelend inderdaad! En je maakt je echt niet druk om niets, ik kan daar ook niet zo goed tegen, als ik midden in de nacht wakker wordt en vervolgens weer vroeg op moet. Ik zou ook eens horen wat de andere buren vinden en dan actie ondernemen. Ik denk niet dat je eerst nog met die kerel in gesprek hoeft te gaan want dat zal weinig zin hebben, maar informeer eens bij de politie, gemeente o.i.d wat je kunt doen als hij weer overlast veroorzaakt.

4. pauly

pauly Bekend lid

9 nov 2007
    825
    0
    0
    Rotterdam
    ik vind het erg asociaal. Zelf heb ik ook een cabrio en draai graag harde muziek. Maar zodra ik mijn straat in rij, zet ik de muziek altijd zachter. Jouw buurman is erg egoistisch! Gewoon even nagaan of jouw andere buren er ook last van hebben. Samen sta je sterker

5. Misa Misa

Misa Misa Actief lid

6 aug 2009
    460
    0
    0
    Mama!
    Zuid-Limburg
    Wat een aso zeg! Je stelt je echt niet aan.

6. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Ik ben blij met jullie reacties!

Ik heb al van onze eigen buren gehoord dat zei het ook storend vinden,de rest van de buren heb ik nog niks gevraagd maar dat zou ik idd eens moeten doen.

7. mimi83

mimi83 Niet meer actief

nou sorry maar dan ben ik iemand die alleen de reactie van de buurman wel asocial vind op jouw vraag van mag het iets zachter..
    maar dat hij muziek aan heeft in zijn auto.. tja.. dat mag lijkt me. S'avond hoef je het niet eens hard te hebben staan wil je het buiten al horen als je een dichte auto hebt laat staan een cabrio. En als jij er wakker van word doe jij je raam toch dicht.

Dat van die rochel vind ik echt totaal niet jouw zaak, als je er last van hebt doe je je raam dicht.
    Je weet dat als je je raam open hebt dat je geluiden hoort.

8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.767
    18.912
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Je weet inderdaad dat als je je raam open hebt, dat je dan geluiden van buiten hoort. Maar ja, je kunt toch moeilijk met je raam dicht gaan slapen. (Althans: dat hoef ik niet te proberen. Erg ongezond!)

Als je 's avonds door een woonwijk rijdt (of dat nu je eigen straat is of niet) dan zul je je volume aan moeten passen. Iedereen weet dat er overdag nu eenmaal meer lawaaiu gemaakt mag worden dan overdag. Als je weigert je daaraan aan te passen, dan ben je inderdaad een aso.

Ik vraag me alleen af wat je eraan kunt doen. Ik betwijfel of de politie hier echt iets mee kan. Om te beginnen staat geluidsoverlast al niet heel hoog op het prioriteitenlijstje. Bovendien is het natuurlijk elke keer maar kort. Voordat jij een medewerker van de politie aan de lijn hebt, is hij al uitgestapt en naar binnen. Ze kunnen hem dus toch nooit betrappen en aanspreken op zijn gedrag.

9. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Wat Tupp ook al zegt: Hij hoort s'nachts zijn volume aan te passen. Het zou toch bezopen zijn als wij met de ramen dicht moeten gaan slapen omdat hij midden in de nacht keiharde muziek wil draaien. Daarbij komt dat je de muziek met de ramen dicht nog steeds hoort! Ramen dicht doen heeft dus niet eens zin,zo hard is de muziek.

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Misschien kun je eens bij de wijkagent langs, liefst met buren die er ook last van hebben. Die willen nog wel eens een babbeltje maken met die types..
    Hier hebben de wijkagenten er iets meer tijd voor dan de standaard agenten van het buro.

11. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Dank je wel voor de tip. Dat zou ik idd eens kunnen doen. Ik ken de wijkagent goed.

12. Giltje

Giltje Niet meer actief

Sorry hoor maar waarom je eigen raam dicht doen als je buurman zich aso gedraagd? Ik vind het niet kunnen als iemand zo doet. En vind ook echt niet dat je je eigen raam dicht moet doen (wat denk ik niet eens helpt) omdat de buurman lekker aso bezig is.

Nee hoor meid, vind niet dat je je aansteld of wat dan ook. Ik zou ook behoorlijk pissig worden

13. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    Volgens mij behoor je van 22.00uur 's avonds tot 07.00uur 's morgens je volume aan te passen..

Ik zou er ook schijtziek van worden! Vooral als je zelf beleefd blijft en zo'n reactie krijgt.. Bah!

Idd, de wijkagent om hulp vragen en even navraag bij je buren doen..

Hopelijk gaat ie snel zachter doen!

14. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Het is aso, het is vervelend en lastig. MAAR: ik zou denken het is alleen die paar tellen van aankomen/wegrijden en voor de rest heb ik er geen last van dus laat lekker zitten.

15. Tese

Tese Niet meer actief

Inderdaad echt aso. Je hebt groot gelijk dat je de wijkagent belt. Jij moet je niet aanpassen aan hem want hij is degene die fout zit.

16. fafa

fafa Niet meer actief

Dat is natuurlijk het lastige aan het verhaal. Op zich is de herrie er maar even, en persoon A kan er wakker van worden, zich omdraaien en weer slapen. Maar persoon B kan er wakker van worden en vervolgens een half uur wakker liggen. In dat laatste geval heb je er wel degelijk een hoop last van. Alleen kan de politie natuurlijk niet zo veel met dat soort info. Dus de gewone politie zal er niks aan kunnen/willen doen.
    Maar die wijkagent is inderdaad wel een goed idee.

En rochels zijn ook zoooooooooooooooooo ranzig, en superasociaal. Maar ook daar kun je, vrees ik, weinig tegen beginnen :(

17. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    aanstellen......niet helemaal.

Ik vind dat je buurman zijn volume aan moet passen als hij de woonwijk in rijd.
    Vind ik niet meer als normaal maar helaas zijn er mensen die schijt hebben aan andere.

18. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Nee je stelt je niet aan, ik zou ook pissed zijn. ik vind het heel goed dat je het al 2x gevraagd hebt aan hem, en als hij zijn schouder optrekt dan zou ik het ook anders gaan aanpakken. de tip van de wijkagent vind ik heel goed en misch zijn er meer buren die er last van hebben? vraag die dan ook mee.

19. Romana

Romana Actief lid

1 jun 2010
    443
    0
    0
    Tot 22.00 uur heb je 'recht' om muziek te luisteren.... na 22.00 uur is het logisch als je je aanpast aan je woonomgeving.

Vind het ook goed dat je hem al aangesproken hebt op zijn gedrag. jammer dat hij er niks mee wilt doen.

Wijkagent is idd een goede optie. Hoop dat het goed komt voor jullie!!!

Deel Deze Pagina