Wie kan mij helpen? Ik ben er sinds een paar dagen achter dat ik behoorlijk allergisch ben voor alle soorten parfum en tolubalsem (wat niet veel voor komt). Nu ben ik op zoek naar manieren om schoon te maken zonder parfum. Wat ik hier heb liggen wat ik nog kan gebruiken is schoonmaakazijn, soda en ammonia. Wie weet er nog meer dingen waar geen parfum in zit?
Stoomreiniger. Ik maak bijna alles schoon met dat ding. Stomen, doek erover, klaar.komt geen schoonmaakmiddel aan te pas.
Groene zeep heb nog niet naar gekeken, ga ik van de week eens kijken. Stoomreiniger heb ik, maar het zou wel een rompslomp zijn als ik die voor elk wiswasje moet pakken. Ding moet toch ruim een kwartier warm worden.
Marseille zeep. Kan je ook prima houten vloeren enzo mee schoonmaken. En je hebt schoonmaakmiddelen van Ecover.
gebruik maken van microvezeldoekjes. Hiermee kan je bijna alles schoonmaken met alleen water. Doordat de doekjes bestaan uit speciale vezels is dit hygienisch. Ik heb een aantal jaren geleden gewerkt in de operatiekamers van een ziekenhuis. Daar maakte ik schoon na de operaties. Daar werkte we met speciale microvezeldoekjes. Voor die tijd werkte we met chloor en moesten we de vloer 5 minuten nat houden met chloor.
Kijk hier eens! Leesvoers grote overzicht van schoonmaakmiddelen | LeesVoer Leesvoers grote overzicht van schoonmaakmiddelen | Een zoektocht naar domestic bliss omgetoverd tot smakelijk leesvoer