Cadeau-tip, hebberig?

Discussion in 'De lounge' started by Roxyroxx, Nov 27, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Micchan

Micchan VIP lid

Jan 24, 2012
    22,458
    2,258
    113
    Female
    Wenen
    Ik vind het wel kunnen, maar dan inderdaad wel duidelijk dat het niet alleen om geld gaat, maar dat je gewoon van bepaalde dingen al genoeg hebt maar al het andere nog hartstikke welkom is!

Want ik vind geld geven zo onpersoonlijk, dus zou me er dan een beetje onprettig bij voelen.. :) Maar een ander cadeautje geven, geen probleem! :D

2. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

Jun 16, 2011
    5,777
    1,131
    113
    Female
    Wij twijfelde hier ook aan! Maar hebben het niet gedaan....
    Vond het toch niet heel netjes overkomen.... (al denk ik dat je het steeds meer gaat zien op geboortekaartjes)

We hebben nu ook wel wat dingen gehad (kleren) waarvan ik dacht... hmmm....
    (en ik had al veel gekocht omdat we wisten dat we een meisje zouden krijgen)

1 setje ben ik bij de H&M terug gaan brengen ;) Ander setje ga ik nog terug brengen.
    En nog een setje gebruik ik gewoon als pyjama :p

3. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Maar dat is dus wat ik bedoel. De gever denkt van oh ja leuk en jij denkt van ja wat moet ik ermee. Dat is ook zonde, toch?

4. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

Jun 16, 2011
    5,777
    1,131
    113
    Female
    Ja, is ook zonde! Maar goed.... ik probeer het terug te brengen (en dat lukt bijna altijd) en anders gebruik ik het alsnog wel.
    Maar dan gewoon als verschoning bij de gastouder, of als pyjama ;)

Ik vond het toch een beetje not-done om een enveloppe op het geboortekaartje te zetten.
    Zei wel dat we het liefst cadeaubonnen wilde als mensen vroegen naar onze wensen.

5. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

Jan 8, 2009
    2,189
    24
    38
    zeeland
  6. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

Jan 4, 2013
    4,621
    1,576
    113
    Female
    het oosten
    Ik vind het kunnen mits het niet op het geboortekaartje staat. En dan zo'n leuk gedichtje als op pagina 2.
    Zo'n envelopje etc...nee dat zou ik niet vinden kunnen.

7. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Dit zou ik ook doen. Dat komt veel vriendelijker over.
    Snap je trouwens heel goed.
    Als ik op kraamvisite ga informeer ik daarom ook altijd vantevoren of er nog wensen zijn.

8. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Hier gewoon op gezet:

Cadeautip: En dan een plaatje van een enveloppe.
    Alsnog kwamen veel mensen aan met prul. Bij deze gaan we cadeaukaarten vragen :)

9. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Ja lastig. Ik zou zelf geen geld geven op een kraamfeest, maar wel een bon. Om de een of andere rede vind ik geld geven niet passen bij de geboorte van een baby, maar een bon van b.v. prenatal dan weer wel.
    Als er wel wat dingen zijn die je leuk vindt om te krijgen kan je online ook een lijstje maken (lijstje.nl) en de link op het kaartje van het kraamfeest zetten (daar kan je ook cadeaubonnen van specifieke winkels bijzetten).

10. Mamvk

Mamvk Fanatiek lid

Sep 29, 2013
    1,043
    0
    0
    Ik heb het destijds ook ook op mijn zoon zijn geboortekaartje gezet:

'Kleertjes en beertjes heb ik in overvloed.. Mocht je me tóch iets willen geven zijn bonnen of een bijdrage voor mijn spaarpot meer dan goed'

11. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

Apr 16, 2013
    4,184
    1
    0
    Hier is het bijna standaard geld bij al onze babyborrels.
    Ik vind het dus doodnormaal en heb een soort standaard bedrag dat ik in de envelop stop.

Een alternatief dat hier in BE ook wel werkt is het zelf aanleggen van een lijst in een geboortewinkel (shop waar je allerlei dingen voor baby's, kinderen, kinderstoelen, ... kan kopen).
    Je krijgt het adres van de lijst of soms de online code en je kiest dus zelf iets van de lijst. En je weet zeker dat de ouders er iets mee zijn.
    Wordt meestal vooral gebruikt overigens door de directe familie omdat er vaak ook "duurdere" grote spullen op staan.

Ik koop overigens nooit kleertjes voor een kleintje. Dat krijg je al zoveel van iedereen tweedehands en dergelijke plus dat ik geen zin heb in miskopen (dingen die niet de smaak zijn van de ouders, niet de juiste maat, ...). Dan stop ik liever het geld in een envelop dat je die kleren zelf kan kopen of dat ze op de spaarrekening van de kleine gaan.

12. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

Jan 17, 2010
    3,076
    0
    0
    Ik bel altijd op om te vragen of ze echt iets nodig hebben. Ik wil nml graag iets kopen wat ze echt gaan gebruiken. Je kunt als je twijfelt ook alleen de mensen die je goed kent een mailtje sturen met daarin wat jullie nodig hebben. De rest die verder van jullie af staan stuur je dan geen email.

13. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

Jul 23, 2010
    5,439
    11
    38
    Female
    Nederland
    Ik herken het wel. Ik heb op de geboortekaart geschreven geen kleertjes omdat ik van m'n zus hele vuilniszakken vol kon overnemen. Kreeg uiteindelijk toch nog kleertjes van m'n vriendinnen haha en ook op de babyshower.

14. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

Jul 23, 2010
    5,439
    11
    38
    Female
    Nederland
    P.S. Wij gebruiken al een tijdje dit: lijstje.nl heel handig!!

15. Oedy

Oedy Actief lid

Aug 22, 2013
    326
    17
    18
    NULL
    NULL
    Heb op een apart visitekaartje het adres van een online-lijstje gezet.. Met de tekt: Voor als je de kleine wat wilt geven, maar niet goed weet wat....

Maar.... Weinig van dit lijstje gehad. Wel veel kadobonnen en geld. Maar ook veel kleertjes waarvan ik dacht, wat moet ik ermee.....

Heb wel geleerd dat ik mensen geen kleertjes meer geef, veel te persoonlijk!

16. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Of wij gaan geld vragen, of op lijstje.nl een lijst samenstellen. Anders krijg ik allemaal spullen die ik niet nodig ben of al heb. En dat vind ik zonde van het geld. Dan is het voor hun ook sneu en vind ik het netter om ze erop te attenderen dat wij graag iets anders willen...

17. mamvan4boys

mamvan4boys Bekend lid

Feb 1, 2011
    770
    0
    0
    Tja, Ik zou het er niet opzetten. Zelf hebben we 3 jongens en bij de middelste en jongste vroegen mensen zelf wat we graag wilde aangezien we al meerdere boys hebben

18. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    3,742
    1
    0
    Mijn ervaring is ook dat mensen vragen wat je wilt hebben (als je het niet al zelf hebt laten vallen). Maar deze babyborrel is waarschijnlijk redelijk kort na de geboorte, en je wilt dan natuurlijk niet overladen worden met allerlei vragen, dus ik zou het gewoon op de kaart zetten, op een vriendelijke manier.
    Ik zou wel een alternatief voor geld erop zetten. Niet iedereen vindt het leuk om dat te geven. Misschien toch speelgoed, of iets persoonlijks voor de jongste (eigen bestekje voor later, eigen bal, etc.).

19. Zuidriem

Zuidriem Niet meer actief

Moeilijk....
    Als ik het ergens zie staan denk ik niet gelijk: zo, die mensen zijn hebberig.

Maar aan de andere kant, ik vind het een beetje onbeleefd staan, als je als ontvanger gaat 'bepalen' wat er gegeven mag worden.

20. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Hmm, ja de baby-borrel is idd kort na de geboorte en ik heb bijv. geen telefoonnummer op de geboortekaart staan omdat ik een ks krijg en dus eerst even op krachten wil komen voordat ik bezoek ontvang (van mensen die verder van me af staan). Dus bellen om te vragen wat we willen, willen we ook beetje voorkomen :)!

Share This Page