Hallo allemaal. Ik heb vanmiddag een sollicitatie gesprek, maar heb eigenlijk geen idee wat ik als loonindicatie kan opgeven. Mijn vriend en ik willen dit jaat graag zwanger raken en als ik dan 24 uur wil gaan werken, moet ik toch wel een beetje redelijk salaris hebben. In princiepe nemen ze me aan voor 32 uur nu. De functie is Juridisch secretaresse, waar ik nu een half jaar ervaring in heb opgedaan. Ik zat zelf te denken aan 1100 netto per 32 uur. Is dit redelijk? Ow mischien is het ook wel handig om te zeggen dat ik 20 jaar ben en pas sinds een half jaar werk. Wel in de soortgelijke funtie als waar ik nu ga solliciteren. Hoop dat iemand mij beetje kan helpen. Edit mod: je titel is aangepast. Deze hoort duidelijk te zijn. Hier graag op letten.
Hoi! Ik werk zelf 24 uur als boekhoudkundig medewerkster en verdien zo'n 1100 netto. Dus je indicatie lijkt me prima, hoor. Je kan altijd nog na een tijdje een verhoging vragen als het goed gaat. Succes met je sollicitatie!
Het minimumloon voor een 20-jarige is netto 740,00 euro op basis van 40 uur.... Ik vind het wel een héél groot verschil!
je indicatie is goed hoorr. je moet heirbij namelijk niet alleen naar je leeftijd uitgaan maar ook van het tyoe werk en binnen werkte branch. de minpuntjes kunnen je werkervaring zijn maar wees open en zeg dat je bereid ben bij te leren. en begin niet zelf over een salaris als het niet te sprake komt. succes!
ik vindt dit erg weinig ook al is het wettelijk vast gesteld. Miss. dat 20 jarige dit verdienen als vakkenvuller maar op kantoor kan je best wat meer vragen en 1100 euro vindt ik een mooi bedrag.
Het is inderdaad weinig, maar als het salaris gewoon marktconform is vastgesteld dan hanteren ze leeftijdskorting (zelf ook nog elke keer mee te maken) en gaan ze uit van het minimum.
ik ben werkzaam als management secretaresse, heb 7 jaar ervaring, werk 24 uur en verdien zo'n 1100 netto per maand. Over het algemeen wordt gekeken naar ervaring en leeftijd als ze het salaris vaststellen. Succes met je sollicitatie.
In principe zou ik rond de 1500 euro bruto vragen. Ik denk dat je dan rond de 1100 euro netto,misschien iets hoger uitkomt. Dat is redelijk marktconform. Ik ga er dan wel vanuit dat je een diploma in die richting hebt? Ze kunnen altijd een tegenbod doen als ze het er niet mee eens zijn, maar in principe is het geen rare eis. Overig heeft het minimumloon hier eigenlijk niks mee te maken. Je kunt als 20jarige prima een vol salaris verdienen. Ik heb hard gestudeerd en was dus vroeg klaar. Moet ik dan minder verdienen dan iemand van 23 die langer over haar studie gedaan heeft? Wat een onzin..
Is dat in Nederland? Je betaald wel erg weinig belasting, moet ik zeggen. Ik zie het alweer, dit topic.... Duidelijk het verkeerde beroep gekozen
Mijn bruto is rond de 1600 en netto houd ik dan rond de 1150 over, dus 1275 bruto en dan 1118 netto, klinkt mij ook heel weinig. Zo heb je wel een indicatie wat je kunt geven als ze na een bruto salaris vragen wat je wilt verdienen
Dat kun je makkelijk vragen. Bedenk je goed dat als ze vinden dat je teveel vraagt, ze makkelijker iets eraf praten dan dat ze je spontaan wat meer gaan betalen. Ik heb ongeveer 8 jaar ervaring als secretaresse en ook een directiesecretaressediploma. Bij mijn eerste baan heb ik gewoon een flink bedrag gevraagd, dat heb ik ook gekregen. Zolang je niet bij de overheid ofzo terecht komt, kun je gewoon onderhandelen over je salaris. Ik zou gewoon wat hoger inzetten hoor. Heb je een diploma?
Ik werk ook als secretaresse en krijg voor 24 uur zo'n 1170 netto, maar dat is redelijk veel, dus lijkt me wel redelijk om dat te vragen hoor.