Onze oudste heeft al een tijd vreemde ontlasting; peuter diarree. De kinderarts heeft van alles onderzocht, niks aan de hand dus deze diagnose kon gesteld worden. Zijn luiers blijven smeuïg, soms droog en korrelig ongeacht wat we doen qua voeding. Prima, gaat vanzelf weer over. Maar nu, onze dochters hebben hetzelfde. Droge, korrelige ontlasting. (Een half pak doekjes is nodig om overal al die spikkels vanaf te poetsen.) Of, breiige smurrie. Peuter diarree bij baby’s lijkt me vreemd, maar wat zou het wel kunnen zijn? Iemand een idee, ervaring, tips? Ik vind het vreemd dat ze alle drie hetzelfde hebben maar om daar de huisarts voor te bellen vind ik ook zo wat.
Krijgen ze toevallig iets in de vorm van pap? Toen onze dochter als baby pap kreeg had ze dit ook en kom het in mn werk ook wel tegen, ze eten pap en liep en ongeveer pap. De oudste drinkt niet toevallig veel appel(sap)?
Hier ook lange tijd gehad, waren vaak nog restant vezels van t eten dat nog niet super werd verteerd. Pas stuk na 3e verjaardag is alles prima. Of hij kauwt beter of zijn darmen verteren het beter. Geen idee! Maar t is echt normale ontlasting zonder 30 keer vegen en commode onder de eh poeproos Heb het bij de jeugd van vroeger in t verzorgingshuis ook wel meegemaakt, dat de vertering/kauwen niet jofel is en eh volwassenen poep vezels
Oudste is bijna drie, dat geeft hoop! Maar inderdaad, 30x vegen en álles onder. De tweeling is qua kauwen natuurlijk nog niet denderend. Misschien is dat het inderdaad.
Wij riepen dan al: kijk het sneeuwt poep hihi Vreselijk, je veegt t ook niet op maar verplaatst het vooral over gladde billen. Wat een werk pfff blij dat t nu gewoon eh plakt
Tip bij korreltjespoep: sudo of vaseline er over. En dan schoonmaken. En dan billen met vaseline insmeren. Verder heel vervelend ja... hopelijk trekt het snel bij of word je oudste zindelijk
Mijn peuter heeft precies hetzelfde. Ik hoop inderdaad dat het over een paar maanden vanzelf normaler wordt. Tot die tijd laat ik de potjestraining nog maar even zitten, ik heb geen zin om die korreltjes van mijn vloer te poetsen
Thanks voor de tips! Zindelijk worden zie ik bij mijn oudste nog niet gebeuren die vind een wc/potje nog niks haha...
Wist niet beter als dat normaal was. Krijg nu ook andere variaties overigens maar komt geregeld voor zo'n sneeuwvlokjes festijn. Zal er eens op letten wat t menu was en t effect.