Welke schoenmaat nu nemen?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door maaike pati, 18 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maaike pati

29 mrt 2007
    56
    0
    0
    den haag
    Vandaag weer schoenen wezen passen. Zoontje heeft hoge leren blackstone schoenen in maat 31. Deze vallen goed. Vandaag in de winkel gekeken voor hoge sportschoenenen. Ze hebben zijn voeten opgemeten, er zit wat verschil tussen zijn voeten. Bij rechts zat hij bijna tegen de 31 aan, links 30,5. De mevrouw adviseerde om maat 31 te doen. Ik dacht altijd dat je een maat groter moest nemen.... Zijn voeten groeien snel. Maat 31 hadden ze niet meer maar eigenlijk neig ik meer naar maat 32, ook omdat zijn voeten zo snel groeien en hij ze dan weer heel kort aan heeft....iemand advies?

2. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Sportschoenen vallen vaak klein. Ik zou de maat kiezen waarbij hij 1 vingerbreedte over heeft. Te groot is ook niet goed, omdat hij dan gaat schuiven in de schoen.

3. Yil

Yil Bekend lid

16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    Krijg ook altijd te horen dat ze zo'n 1,5 cm ruimte moeten hebben tussen tenen en neus vd schoen. Een vingerbreedte zoals bonnie1 ook al zei. Zeker niet te groot nemen, dat komt het lopen niet ten goede.

4. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Wij hebben toevallig gisteren schoenen gekocht. Met opmeten waren haar voetjes bijna maat 22, dus de verkoopster adviseerde maat 23 te nemen. Maat 22 zou ze binnen een maand uit zijn. De binnenzool kon ook uit de schoen en daarop heeft ze nu een cm speling.

5. frommel

frommel Fanatiek lid

26 apr 2010
    1.042
    0
    0
    Om goed te passen mogen schoenen max. 14 mm speling hebben. Alles onder een cm red hier nooit het seizoen, dus probeer om tussen die 10 en 14 mm uit te komen in een schoen. Het verschil in maat is enorm van schoen tot schoen, dus zou eerder kijken naar voetlengte dan schoenmaat.

in her geval van jouw zoon zou ik ongeveer 10 mm boven zn grootste voet proberen te zoeken.

succes ;)

6. Lovemykids4

Lovemykids4 Niet meer actief

Mijn meisje van 2,10 jaar heeft voet maat 29 en ik heb ook gewoon 29 gekocht.
    In de winter periode gaar ze naar maat 30.
    Dit zou met haar 3de verjaardag zijn in december.
    Ze heeft smalle grote voeten.
    Best moeilijk shoppen.

Deel Deze Pagina