Hoi, mijn zoontje is gisterenmorgen voor de 1e keer naar de psz geweest en het is helaas niet zo goed gegaan. Nu is hij wel een beetje verkouden en was hij best moe. Toen ik hem kwam halen vetelde de leidster dat hij best veel gehuild had. Ze twijfelde om te bellen. Ik had het niet verwacht want het is normaal een makkelijk en sociaal mannetje. Misschien is 'ie toch een beetje ziekjes en ligt het daaraan want hij had best een beetje verhoging gisterenavond. Hij wilde ook niet gaan slapen en moest veel huilen. Net met zijn middagdutje hetzelfde verhaal. Nou moet 'ie morgen weer maar ik weet niet, misschien is 'ie er nog niet aan toe. Als hij verhoging heeft hou ik hem zoiezo thuis. Stiekum ben ik bang dat 'ie boos en angstig is omdat ik hem gisteren daar "achter heb gelaten". Maar dat is onzin toch? Hoe is de eerste keer bij jullie gegaan?
Hoi! Ik denk dat er meerdere dingen meespelen. ten eerste is hij niet lekker, daardoor wil luca soms ook niet slapen, alsof de verhoging hem juist energie geeft of zo. Ten tweede is de pSz heel indrukwekkend. Luca gaat sinds februari en de eerste keer ben ik een half uur gebleven en daana ruim een uur weggebleven en een half uur voor het einde was ik er weer. De volgende keer gewoon meteen weggegaan. Luca had na 3 keer door dat ik wegging en ging toen huilen, toen heeft de juf ook getwijfeld of zij zou bellen, maar het was gelukkig niet nodig. daarna was hij wel gewend. Wat ik merkte dat belangirjk is, is volhouden. Als je kindje het leuk heeft, dan moet je hier even doorheen. Heeft hij morgen verhoging zou ik ook niet gaan, maar als het niet zo is gewoon aankijken. miss ook even wat langer erbij blijven, of hem eerder ophalen, in overleg met de juf. Luca was volgens mij even oud toen hij er begon. Maar ziekjes zijn is natuurlijk geen lekker begin. TOch zou ik het een maandje aankijken en mocht het dna nog niet lekker gaan, dan is het inderdaad te vroeg. Overleg ook met de juf erover natuurlijk.
Hier vanmorgen voor het eerst geweest, en helaas ook geen succes. Afscheid ging goed maar na een anderhalf uur werd ik gebeld of ik wilde komen want hij was erg verdrietig. Vrijdag "moet" hij weer en de jufvrouw van zijn groepje verwachte dat hij dan al bij het afscheid begint te huilen, maar gaf aan dat je er even doorheen moet , maar ik zie er nu al tegen op. Gelukkig weet ik dat ze wel bellen als hij blijft huilen maar toch... Hier dus ook nog geen succes, hopelijk went hij snel. Als jou kleintje ook niet lekker was is het natuurlijk helemaal geen goede goede start. Hopelijk gaat het volgende keer beter ( als hij niet ziek is), succes alvast, ik weet hoe het voelt
Ja, ellendig he. Ach, over 10 jaar als ze naar de middelbare school gaan kijken we terug en lachen we hierom
hier gister ook voor de eerste keer geweest. hier ging het ver boven mijn verwachtingen wel goed. hij heeft een taalachterstand ook met begrip en ik was bang dat hij erg overstuur zou raken maar het tegendeel was waar. hij heeft maar 1 keer gehuild en dat was van onbegrip omdat hij niet snapte dat hij in een kring moest zitten, maar was vrij snel te troosten. ik denk dat het bij jou een combie geweest is. en eerlijk gezegd had ik hem met die verhoging en klachten niet eens weggebracht. nu heeft hij met een een negatieve associatie ben ik bang. ik zou hem eerst maar eens uit laten zieken en dan met een paar weken nog eens proberen. als ze huilen zonder medische reden dan zou ik het wel nog even doorgezet hebben, maar in jou geval dus niet. laat hem eerst maar goed in zijn velletje komen weer.
l83: dat ze het vantevoren al zeggen geeft ook wel een soort van vertrouwen in hun ervaring denk ik Zie het op het kdv ook vaak.. Ik blijf weleens even koffie drinken 's ochtends en dan is er regelmatig wel een kindje dat moeite heeft met het afscheid. Over het algemeen is het over voor de betreffende ouder door de 2e deur is. Afscheid nemen is gewoon moeilijk maar daarna is het toch wel leuk
Hier ook op de speelzaal. Wij hebben hier een 2ling,ik weet nog dat ze binnenkwamen en zodra mama wegging begon de ene te huilen,gevolgd door de andere,had je er 1 net tot bedaren gebracht,toen begon die weer. We hebben mama een paar weken een paar uurtjes laten komen en zo laten afbouwen.Nu dat ze 3 zijn weten ze niet beter. Mijn oudste is nu 5,maar toen die de 1e dag naar de pzs ging,was ze weg en vergat afscheid te nemen.Ze wilde heel graag spelen. Maar ik denk dat als je kindje niet lekker voelt ook wel meespeelt
ik zou zeggen; doorzetten en volhouden! gaat echt beter, geef ze zeker een maand de tijd om te wennen. Jill was in het begin ook een drama... en nu 4 maanden later gaat het STUKKEN beter! ze vind het nog wel moeilijk om afscheid te nemen maar samen met de juf zwaaien naar mama en daarna gaat ze heerlijk spelen, het is niet meer zo huilen als in het begin en ze vind het helemaal super leuk! vraagt elke ochtend 'Petra toe?'(dr juf) zo leuk vind ze het dus! ik snap ook wel jou gevoel hoor, ik vond het ook heel erg rot om mijn kleine meisje daar achter te moeten laten. maar als ik haar dan ging ophalen was ze weer helemaal blij om me te zien en heeft verhalen tot en met. komt echt goed en verhoging? tja. als het heel hoog is en hij is echt niet lekker zou ik hem thuis houden
Hoi, over die verhoging, hij was gelukkig niet ziek, ik denk een kiesje wat doorkwam want hij at ook niet goed. Was na een dag ook over. Maar hij is inmiddels gisteren voor de tweede keer geweest en het ging supergoed! Bij het afscheid nemen waren er wel tranen maar dat was nadat ik weg was snel over volgens de juffen. Hij heeft heel leuk gespeeld, goed meegedaan met de andere kindjes. En toen ik hem kwam halen was hij helemaal trots, wilde hij me van alles in de klas laten zien, superschattig! Dus ik heb ook weer beter geslapen Hij heeft daarna trouwens wel onrustig geslapen, maar ik denk dat 'ie veel te verwerken heeft gehad van die dag. Ik ben benieuwd hoe het a.s. maandag weer gaat maar ik heb er een goed gevoel over Bedankt voor de reacties!