Van mijn kant van de familie bijna alles gekregen, kinderwagen, kamertje, maxicosi, accessoires. Van mijn schoonfamilie alleen een klein cadeautje. Dat is toch prima? Mijn familie heeft eenmaal meer te besteden, eerste kleinkind. Ik vind het maar raar om van beide iets te verwachten. Als mijn familie niets had gegeven had ik het niet erg gevonden, ik wil zelf een kind, daar 'moeten' zij niet aan bijdragen.
Ik verwacht helemaal niks. Ouders van beide kanten hebben het financieel niet gemakkelijk. Ik wil ook liever niet dat ze het nog moeilijker krijgen, omdat ze ons wat cadeau willen doen.
Bij de eerste niks duurs gekregen. Enkelt van mijn schoonouders kleine dingetjes. Deze zwangerschap van mijn vader de helft van de babykamer. Mijn moeder en haar vriend nog niks, enkelt een cadeau voor mijn babyshower een slaapzak. (Verwacht niks van mijn moeder aangezien ik de rotte appel ben).. Mijn schoonvader geen idee, verwacht ik ook niet aangezien mijn schoonmoeder 6 aug j.l. Is overleden. Vind hartstikke leuk dat ik wat krijg, en ben daar dankbaar voor. Maar ben blijer met ons 2e gezonde kindje dan materialisme.
Tot nu toe nog niets, maar daar heb ik zelf om gevraagd. Na de 20 weken echo wil ik pas shoppen en evt cadeau's. Van mijn moeder krijg ik veel hulp in de huishouding, waar ik heel blij mee ben. Van schoonmoeder een 2e hands maxi cosi, maar daar maak ik ivm veiligheidsrisico liever geen gebruik van. Ook heb ik van haar een voedingskussen gehad om goed te kunnen slapen. Ik ben trouwens sinds vandaag 18 weken zwanger.
Van mijn ouders: de box, maxi-cosi, wipper, loopstoel en veel kleding / schoentjes Schoonouders de kinderwagen.. Best brutaal te verwachten dat je net zon groot kado van een ander krijgt!
Van mijn schoonouders hebben we de kinderwagen gekregen. We hebben er eentje via mp uitgezocht omdat ik ze niet op kosten wilde jagen. Van mijn vader hebben we de helft van de kinderkamer gekregen. En mijn moeder heeft zich suf gekocht aan kleertjes en zo. Van mij hoefde dat allemaal niet, vind het nergens voor nodig, maar super lief natuurlijk
Mijn moeder betaalde voor me zussen de geboortekaartjes....toen ik zwanger was (en ja ik ben ook de rotte appel) kwam het met pijn en moeite van die kant af om de kaartjes ook te betalen voor mij. Nu geen contact met mijn moeder en me vader leeft niet meer. Van me schoonouders verwacht ik ook niets ben allang blij dat ze er voor ons zijn zo wanneer nodig. Het enige wat ik tot nu toe heb gekregen is een paar slofjes van een van me beste vriendinnen Kleinigheidje maar dubbel zo leuk omdat ik het niet had verwacht......eerder van me eigen zussen iets omdat ze weer tante worden. Toen ik de 1e x in verwachting was werd ik gebombardeerd want ja dat is nieuw leuk en je wordt voor het eerst moeder.....nu heb ik het idee dat ze het maar de normaalste zaak van de wereld is en ze het wel zien wanneer het er is......
Mijn vader + opa en oma van vaders kant (een groot deel van) de kinderwagen. Het is dat we zelf voor een vrij dure kinderwagen willen gaan. Mijn moeder + opa en oma van moeders kant, nog niks. Schoonouders ook nog niks, maar verwacht ook niet veel omdat ik weet dat ze het financieel absoluut niet breed hebben én daarbij hebben ze al 11 kleinkinderen waar er in januari in 1 klap 2 bijkomen Zoals al eerder gezegd, alles is mooi meegenomen maar ik verwacht absoluut niks van ze! Het gaat om het gebaar.
Van mijn ouders: - kinderwagen - kleertjes en handige spullen - verf, behang, gordijnen, vloer voor de babykamer - kinderstoel (newborn tot 3 jr) - box Schoonouders: - NIKS! Overige mensen: - tassen vol kleding (nieuw) - badje rn toebehoren - kleine spulletjes om de inrichting gezellig en stoer te maken - babykamer (schoonzusje en zwagertje)
Wij krijgen van alles voor mijn zoontje en nog ongeboren dochter maar ik vind het zo'n raar iets dat je dat verwacht? Al had niemand iets gegeven, ik kies voor mijn kinderen dus die kosten zijn mijn verantwoordelijkheid. Alles wat we krijgen vinden we lief, leuk en mooi mee genomen.
Hier verwachten wij ook niks, we hebben ontzettend veel mazzel dat de mensen van wie we iets hebben gekregen ook zoveel hebben gekregen. Kleine boef kwam even niet heel gelegen maar goed onze grootste wens ging dan ook totaal onverwachts in vervulling. Mede dankzij iedereen krijgt ons kindje best wat luxe. En dat de een een groot cadeau geeft en de ander een kleintje no big deal. Wat ik dan wel heel jammer vind is dat we van me schoonouders niet eens een felicitatie hebben gehad, en die zijn gratis. Mijn schoonzusje heeft ons bijvoorbeeld een kinderkamer cadeau gedaan, en toen ik hoorde dat zij zwanger was heeft ze van mij een rompertje cadeau gekregen omdat ik (wij) het financieel niet kunnen missen. Zij was niet boos of minder blij. Het gaat om het gebaar, zij het in woorden zij het in spullen.
Je vriend verwacht een cadeau?! Zo, dat vind ik helemáál niet netjes, om me maar beschaafd uit te drukken . Wij hebben van mijn s.o. voor beide kinderen een Stokke TripTrap cadeau gekregen, maar verder hebben we alle grote dingen zelf gekocht. Het zou niet in me opkomen om een cadeau te verwachten....
Mijn moeder heeft bijgedragen aan de inrichting van de babykamer en hét cadeau is de kinderwagen. Een schoonmoeder is er niet, want BAM-mam. En mijn vader heeft me als 'cadeau' verstoten omdat hij niet kan verkroppen dat ik alleenstaand moeder wil worden. Zal hij raar opkijken als hij hoort dat ik bevallen ben.
Een cadeau verwachten vind ik overigens raar. Het blijft nog altijd een gift en niet iets waarvan je moet uit gaan.
Van mijn ouders zullen we waarschijnlijk allerlei kadootjes gaan krijgen (best wel dure ook) Mijn schoonouders zijn gescheiden. Mijn schoonma heeft het financieel erg moeilijk, en mijn schoonpa spreken we eigenlijk bijna nooit. Dus ik verwacht niets tot weinig van hun kant. En dat begrijp ik, en vind ik ook helemaal niet erg. Mijn vriend vindt dit wel vervelend. We krijgen regelmatig dingen van mijn ouders, en hij vind dit best lastig.
van mijn schoonmoeder de kinderstoel en een deel van het huis (Schenking) van mijn ouders de kinderwagen en heeeeel veel kleertjes van mijn schoonmoeder had ik niets verwacht, zeker niet na de schenking. Van mijn ouders had ik het wel verwacht, vooral omdat ze dat ook bij mijn broers hebben gedaan.
Wij zijn getrouwd, toen ik 33 weken zwanger was van mijn dochter. Daar hebben we al zoveel gekregen dat ik niets meer verwacht had. Maar van mijn ouders toch een mama fiets gekregen, gelukkig wel tweedehands. En nu krijgen we een bakfiets van ze. Van mijn schoonouders niets voor de geboorte en daar verwacht ik nu ook niets van. Maar ik verwacht sowieso nooit wat eigenlijk, ik hou ervan om koopjes te scoren op marktplaats en vind dat fijner dan van alles krijgen.
Ik verwachte niks. Maar van mijn schoonouders hebben we de tripptrappstoel gekregen. helemaal compleet. (had ik zeker niet verwacht, hebben het niet zo breed) Mijn vader een envelop mochten we zelf iets van kopen maar zetten het op L haar spaarrekening. Mijn moeder. Alleen kleding. Ik ben blij met alles wat ik gekregen heb. Hadden ze niet hoeven doen namelijk. Vind het wel raar dat je vriend van jou vader heft zelfde verwacht. Hij kan niet in jouw vaders portemonnee kijken. Vind het ook niet zo netjes eerlijk gezegd.
Wij kregen van mijn ouders met het trouwen een spaarbankboekje met veeeeel geld erop, dat was dan voor een evt kindje. Bijd e 1e hebben we daar alles van kunnen kopen. Bij de geboorte van een jongen krijgen we een Mercedes actros loop/ trapauto en een meisje krijgt een poppenwagen en een babyborn pop. Bij dit kindje heb ik ook de oude commode en het oude ledikantje gekregen waar ik en mijn broers in hebben gelegen, dat vind ik het mooiste kado Mijn schoonouders geven ook niks, ja 50 euro met de geboorte maar dat geeft mij niks... Kadootjes zijn geen verplichting, ik vind het veel fijner dat ze er altijd voor me zijn als het nodig is...