cadeau van ouders

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Kim1983, 30 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nala89

Nala89 Bekend lid

3 feb 2014
    687
    0
    0
    Jemig Noah, dat is een vreemd cadeau van je vader....
    Ik vind BAM MAMS juist leuk! Dat wou ik zelf altijd, tot hubby opeens voor me neus stond en ik dacht shit ze bestaan wel 0_o hahaha.

2. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Wij kregen van mijn schoonouders de kinderwagen. Ze hebben ons 1250 euro gegeven zodat we zelf iets moois konden uitzoeken. Uiteindelijk we wat meer gekocht met dat geld dan alleen een kinderwagen.
    Verder hebben ze bij hun thuis ook voor alles gezorgd. Van ledikant, dekentjes, slaapzakken, kleertjes, speentjes, speelgoed en nog veel en veel meer.
    Mijn ouders hebben onze babykamer betaald (was 1500 euro). En verder veel kleine dingen tussendoor zoals kleertjes enzo.
    En nu word hij nog steeds schandalig verwend door alle opa's en oma's.

3. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    bij de eerste
    ouders ; de kinderwagen
    schoonouders ; cadeaubon prenatal

deze keer
    ouders ; aerosleep matras+de hoezen etc voor het ledikantje
    schoonouders ; beeld babyfoon

en bij de geboorte zelf van beide nog een klein cadeautje gehad voor de baby, iets van een boxspiraal oid was het geloof ik

4. Mimime

Mimime Niet meer actief

Van mijn ouders:
    Veel te veel kleine dingen tijdens de zwangerschap
    Onze schitterende joolz kinderwagen, de maxicosi met familyfix
    Na de geboorte een geniale luiertaart en een kraampakket
    En ze wordt nu gewoon standaard stierlijk verwend haha

Van mijn schoonvader een babycook, verder heeft Hannah zelf nog nooit een kadootje of een knuffeltje ofzo van opa gehad

5. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Al rond de 12 weken kregen we de opmerking van beide ouders dat we niet alles moesten kopen maar dat ze ook nog iets wouden geven. Op een gegeven moment maar gevraagd waar ze aan dachten. Schoonouders wouden kets rond de 500 euro :$ geven, dit werd uiteindelijk de box en doomoo Seat met swing, speelboog, en dekentje. Na de geboorte kregen we ook nog een heel uitgebreid 10 dagen pakket met voornamelijk speelgoed.
    Mijn ouders gaven aan graag een kinderstoel te willen geven. Wij wouden erg graag de stokke maar waren ons er ook van bewust dat die vrij prijzig was dus aangeboden dat wij wel bij wouden betalen, maar dat bleek helemaal niet nodig. Uiteindelijk kregen wij hem met babyset, tuigje en kussenset. Tijdens de zwangerschap ook al regelmatig cadeau's gekregen, dagboek, kleding, meestal zelf uitgezocht, zwitsal pakket, lakentje. Ook kregen we na de geboorte nog een aantal kleine dingen, speelgoed en kleding.

Wij vonden dat we erg verwent werden:):):)

Ik vind niet dat als de ene kant iets geeft de ander dit ook 'moet' doen, de een heeft meer te besteden als een ander, en de een is ook materialistischer ingesteld als een ander. Nu geven de opa's en oma's nog steeds regelmatig cadeautjes, van mijn ouders vaak kleine dingen, boekje, puzzeltje, maar van schoonouders zou ze nooit iets krijgen onder de €10,00 ook met verjaardagen en sinterklaas moet het bij hun groot zijn. En geld geven komt al helemaal niet in hun woordenboek voor, Mijn ouders helpen ons daarentegen veel meer en krijgt ze af en toe ook gewoon een centje voor in naar spaarpot, dus uiteindelijk hebben we daar meer aan denk ik.

6. Misslinnie1984

Misslinnie1984 Actief lid

20 feb 2014
    172
    0
    0
    NULL
    Zuid-holland
    Van so een bepaald bedrag gekregen, en daarvhebben we de babykamer en aerosleep met toebehoren kunnen kopen. En kleine kado's tussendoor
    Van mijn ouders had ik geen groot kado verwacht, maar uiteindelijk gaven ze aan dat we voor een bepaald bedrag 1 of meerdere dingen uit mochten kiezen, dit kwam compleet als verrassing. Daar hebben we nu de luiertas en verzorgingsproducten van weleda voor uitgekozen, en er is nog een bedrag van over, daar kopen we de volgende autostoel van. Daarnaast krijgen we ook van hun tussendoor kleine kado's.
    Iets verwachten vind ik niet kunnen, je kan niet in iemand anders portemonnee kijken.

7. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Wij hebben van mijn vader de kinderwagen (Stokke) cadeau gekregen bij Mira, en bij Ediz een box met boxkleed en muziek mobieltje. En hij heeft toen ze geboren waren geld gegeven zodat ik er zelf iets mee kon uitkiezen :). Schoonouders niets.

8. MomQ 2 be

MomQ 2 be Bekend lid

28 jan 2012
    532
    0
    0
    Noord Holland
    Met onze eerste kregen we van mijn moeder de kinderwagen en heel veel kleine dingetjes tussendoor, van mijn oma een kinderkamertje (en luiers 1xpm) ...
    Van mijn schoonouders...een muziekmobieltje van prenatal en een box (die ze af hadden geschreven van het geld van hun geestelijkgehandicapte (schoon)zusje)
    Mijn schoonouders hebben het (veel)ruimer dan mijn moeder bijvoorbeeld maar zij zijn echt enorme krenten. Natuurlijk moeten ze zelf weten wat ze willen geven en verwacht ik ook verders niks...Maar ja bij ons in de familie gaat het gewoon anders. T schoot gewoon bij mij in het verkeerde keelgat dat ze die box dus afgeschreven hadden van hun ggh zusje, terwijl ze zelf ook nog eens een flinke som hadden gekregen van hun overleden (schoon)moeder.
    Maja daar kan je dus niks over zeggen dan he ...;)

Overigens zijn we wel enorm verwend hoor door familie vrienden en kennissen :D

9. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Schoonouders kregen we een gegraveerde zilveren geboortebeker (ik had er nog nooit van gehoord).

Mn eigen ouders hebben we een fijn fauteuil voor op de babykamer uitgezocht (bij een woonzaak die dicht ging ;)) en mooie lederen verzorgingstas gekregen die ik anders nooit gekocht had.

Kado van mn schoonouders is heel lief, maar eerlijk gezegd ben ik met de praktische kado's veel blijer ik heb er zal zoveel gebruik van gemaakt.

Tja vooraf verwachtte ik niks, (schoon)ouders zijn niet verplicht wat te geven. T. Daarbij heeft niet iedereen een even grote beurs. Het gaat toch ook niet om de grootte van het kado

10. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.323
    10.291
    113
    Van mijn moeder tweedehands box, boxkleed, badje, wipstoel (was van kennissen)
    Na geboorte nog wat kleding

Schoonouders zijn mee gaan winkelen, eetstoel prenatal, verschoningskussen, kussen voor eetstoel, na geboorte nog wat kleding.

Voelde ons erg verwend.

11. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Van mijn moeder: Een bonjour. Ze had niet eens interesse in hoe het met de baby ging of wat het word.
    Vader=dood

Schoonouders: Box met kleed en mobiel. Paar slabbetjes. En ze hebben aangegeven een babyfoon te willen halen bij geboorte. Ik had het heel moeilijk om wat te accepteren. Zelfs ruzie gehad dat ik in t begin niks wilde accepteren omdat ik vond dat we zelf verantwoordelijk waren voor de aanschaf van de baby spullen :p

12. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Van mijn moeder hebben we de Tripp Trapp met babyset gehad.
    En kreeg van haar een kraammand met leuke cadeautjes, en ook een zelf gemaakte sprei voor op het bedje.
    En nog allemaal kleine dingetjes.

Van m'n schoonmoeder kregen we geld na de geboorte, klein bedrag, maar ze hebben het niet zo breed. Had alleen liever gehad dat ze voor dat bedrag zelf iets leuks hadden gekocht. Maar goed ze wisten ook niet wat, al had ik een online lijstje.

Mijn vader en schoonvader hebben we vrijwel geen contact mee dus hebben we niets van gehad.

Dit keer verwacht ik niet zo heel veel. Ja geloof dat ik van mijn moeder een fietskar krijg voor achter de fiets. Lijkt me super handig.

13. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Heel eerlijk, ik weet niet meer precies wat we van wie hebben gekregen tijdens de zwangerschap... Volgens mij hadden mijn schoonouders een geldbedrag gegeven welke we aan de meubels voor de babykamer hebben besteed en mijn ouders... De kinderstoel geloof ik!? Ik weet het echt niet meer zo precies....
    Ook na de geboorte hebben ze beide nog cadeaus gegeven, beide een cadeaumand met tien pakjes voor de kraamdagen, elke dag 1. Bij mijn ouders zat daar onder meer een envelop tussen met een kaart met daarop een groot geldbedrag en dat ze een spaarrekening met dat bedrag voor mijn dochter wilden openen.

Ik heb nooit de bedragen onder elkaar gelegd om te zien wie er meer gaf of of het gelijk op ging. Dat is ook niet de intentie van cadeautjes vind ik, een goedkoop cadeautje is net zo waardevol als iets duurs. Mijn ouders en schoonouders hebben een enigszins vergelijkbaar vermogen, maar dat wil mijns inziens niet zeggen dat ze ook altijd precies hetzelfde bedrag moeten doen.

14. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Van mijn schoonvader niets, maar wel bij de geboorte mooi geldbedrag voor de kleine op de spaarrekening

Schoonmoeder af en toe kleine dingetjes

Mijn ouders, maxicosi en easybase en wieg maar al gauw kwamen er elk jaar 2 of 3 klein kinderen dus iedereen bij de eerste wat groots gegeven en bij de volgende kleinere dingen

15. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Van mijn schoonouders de kinderwagen gekregen. Mijn ouders hebben een box met boxkleed cadeau gedaan (we hebben wel alles zelf uitgezocht hoor).
    Schoonmoeder kwam al paar keer met kleertjes aan, van mijn moeder een pakje gekregen. Schoonmoeder heeft ook het campingbedje betaald.

Zit er verschil in waarde (geldbedrag) in? Jazeker. MAAR schoonouders hebben het een stuk breder dan mijn ouders en mijn man is de enige die kinderen zal krijgen. Wie weet krijgt mijn zusje in de toekomst nog kinderen en wat je de een geeft moet je de ander ook geven.
    Daar staat wel weer tegenover dat mijn vader hier de babykamer behangen heeft en mijn moeder helpt zo nu en dan met schoonmaken.
    Als ik heel eerlijk ben dan ben ik blijer met de hulp die ik krijg dan de (soms echt vreselijke) kleertjes en knuffels die ik van sm krijg (al weet ik dat het lief bedoeld is, neem het dan ook met een lach en bedankje aan).

Straks zal het wss ook zo gaan, de een geeft als kraamcadeau wat duurs en de ander niet. Daar ga ik me niet druk om maken.

16. Envy

Envy Actief lid

20 jul 2014
    406
    0
    16
    Wij zijn schandalig verwend. Van m'n moeder hebben we de babykamer gekregen (kast, commode, ledikant en wandrekje) en van m'n vader de kinderwagen. Die hebben we nu al, terwijl ie nog niet eens geboren is. Ik weet dat m'n moeder gedurende de hele zwangerschap allerlei 'kleine' cadeautjes aan het verzamelen is en een kraammand maakt. Van m'n schoonouders zullen we na de geboorte iets krijgen, maar wat weten we nog niet.

17. Kattenvrouwtje

Kattenvrouwtje Actief lid

22 jan 2014
    462
    0
    0
    Vmbo Docent art&design
    Zuid Holland
    Ik verwacht niets.
    Ze hebben het niet zo breed, maar hun liefde is alles wat ik wil.

Mijn man en ik kopen gewoon zelf onze spulletjes.
    Ik ben al extreem dankbaar dat oma een daagje op wil passen per week! Grootste cadeau ever!

18. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.748
    223
    63
    Mijn schoonouders niets groots wel wat kleine cadeautjes zoals een tandendoosje, sopjes, knuffelbeer etc.

Mijn ouders: Kinderwagen met alle toebehoren (zat toen als actie ook de maxi cosi bij in) Lodger Wrapper, boxkleed, familiewieg opnieuw bekleed.

Mijn opa en oma: Box, badset (babybadje, verzorgingssetje, luieremmer etc.) matrasje voor ledikantje. Wat beddengoed.

Deel Deze Pagina