Cadeau van schoonouders

Discussie in 'De lounge' gestart door Bibi82, 1 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bibi82

Bibi82 Bekend lid

30 mrt 2011
    506
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wil jullie iets voorleggen, het is misschien raar en misschien doe ik wel moeilijk, maar ik voel me er een beetje apart over ...

Wij wonen in een rijtjes huis en sommige soortgelijke huizen hebben hier een dakkapel op de eerste verdieping aan de achterkant van het huis. Wij (mijn vriend en ik) hebben hier weleens over nagedacht om dit ook te doen, eventueel samen met onze buurman en het is ook weleens ter sprake gekomen als we met mijn schoonouders in gesprek waren. Wij hebben het er echter nooit uitbundig over gehad dat we dat zoooo graag wilden en dat we dat ook binnen zoveel jaar wilden ofzo. En de laatste tijd hebben we hier al helemaal niet meer over nagedacht.

Nu waren we vorige week bij mijn schoonouders aan het eten, komen ze opeens aan met dat ze nog iets voor ons hebben ... een flink geldbedrag om op zolder een dakkapel te gaan plaatsen. Want ze vinden dat ons 2de kind, die elk moment geboren kan worden, wel een erg klein kamertje heeft en als ie straks groter is dat ie dat een grotere kamer nodig heeft. En met zo'n dakkapel op zolder kunnen wij mooi een extra (slaap)kamer maken daar, voor 1 van de kinderen of voor onszelf.

Wat is nu het probleem zou je misschien denken? Toch juist fijn dat ze ons deze kans geven.
    Maar ik heb zoiets van; wij waren hier helemaal niet zo mee bezig, en wij zijn tevreden over de kamers van de kindjes. Ja de oudste heeft wel een grotere kamer dan die de baby straks heeft, maar ook op dat kleinere kamertje kan later gewoon een groot bed staan en een bureautje.

Mijn schoonmoeder had al ergens geinformeerd wat het allemaal zou kosten enzo ... en daarop dus het geldbedrag gebaseerd.

Toen we het cadeau kregen hebben we uiteraard heel dankbaar gereageerd.

Wat vinden jullie hiervan?

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

tja op mij zou het overkomen dat hun vinden dat we het niet goed voor mekaar zouden hebben ofzo. maar thats me.

3. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Misschien denken je schoonouders wel dat jullie het heel graag willen omdat je het ter sprake hebt gebracht in een gesprek met hun. En over het algemeen wil iedereen wel een dakkapel toch? Extra ruimte!

De opmerking over de te kleine kamer hadden ze van mij wel achterwege mogen laten... Maar ach, het is wel een geweldig cadeau toch! :)

4. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Ik zou ontzettend blij zijn dat we dat nu zouden kunnen doen door dat geldbedrag.

5. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Ik vind het een hartstikke lief gebaar!

6. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Ik vind het eigenlijk wel heel lief. Omdat jullie het er wel eens over gehad hebben waar ze bij waren, hebben ze waarschijnlijk gedacht dat dit een grote wens van jullie is. Maar als je het zelf niet ziet zitten, zou ik dit gewoon aangeven. Misschien is er wel iets anders wat jullie graag gedaan zouden hebben in huis? Misschien kun je ze vragen om jullie daarbij te helpen omdat dit momenteel een grotere wens is. En als dat niet zo is, dan zou ik het gewoon aannemen. Ik denk echt dat het gewoon heel lief bedoeld is.

7. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Ik snap dat zo'n cadeau even heel koud op je dak komt........net alsof jullie huis niet goed genoeg is voor hun klein kinderen.

Wel vind ik het een onwijs mooi cadeau en persoonlijk zou ik het met bijde handen aanpakken.

Ik zou wel even goed met je man en schoonouders gaan praten hoe ze het allemaal gedacht hebben en waar ze de dakkapel hebben gezien. Misschien even met z'n allen gaan kijken? Misschien is het wel helemaal niet wat jullie zouden willen.
    En ook zou ik laten weten dat z'n verbouwing niet niks is en dat je daar even goed over na moet denken en niet direct kan zeggen: Geweldgi bedankt.
    Zeker niet op dit moment van de zwangerschap.
    Ik ben nu alleen maar bezig met: heb ik alles geregeld en heb ik alles in huis.

Succes en ik wil ook nog even zeggen dat ik jou reactie heel normaal vind hoor! Dit zijn geen cadeau's die je verwacht en het is best in grijpend als jullie het zouden accepteren.

8. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.798
    4.181
    113
    Ik vind het heel erg lief en attent van ze en zie het probleem niet.
    Het is toch heel fijn dat je zo je huis kunt uitbreiden (extra ruimte vind niemand erg lijkt me)
    Ik vind het echt onzin dat je dit ziet als dat zij bedoelen dat jullie huis niet goed genoeg is.
    Mijn s-ouders sponseren ons nu ook regelmatig, zij zeggen "jullie zitten nu allemaal in de fase dat jullie je leven opbouwen en het kunnen investeren. Als zij overlijden zijn wij allemaal op een leeftijd dat we het geld niet meer kunnen gebruiken omdat we alle zaakjes al voor elkaar hebben"

9. Bika

Bika Niet meer actief

Ik vind het super lief! Je hebt het wel eens laten vallen, dus is het logisch dat zij denken dat jullie het kamertje te klein vinden en dat dus ook zo brengen.

Het is een groot kado, maar wel hele lieve!

10. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Ik vind het ook een erg mooi en lief gebaar! Ik zou er dan ook geen vreemde gedachtens bij hebben.

11. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ik zou hardstikke blij zijn en ik zie ook het probleem niet zo. Ik geloof niet dat ze erop uit zijn om je te wijzen op het feit dat je je zaken niet in orde hebt, maar gewoon een gebaar naar jullie toe, met alle goede wil van de wereld. Mijn ouders hebben het ook eens gedaan, ik had mooie vloerbedekking gezien voor mijn trap, maar had de middelen ff niet en op een goede avond kwam ik thuis van mijn werk, was mijn trap helemaal gedaan ... ik heb gewoon staan janken van blijdschap ...

Ik begrijp dat je misschien schrikt, maar ik vind het zo jammer altijd dat men er altijd meer achter zoekt, dat men het doet om een negatief iets.

12. Bri

Bri Niet meer actief

Heel erg lief van ze, ik zou er ook niets maar dan ook niets kwaads in zien.

Mijn schoonouders zijn altijd blij als ze iets voor ons kunnen doen. Of dat nou is door iets voor ons te kopen (wat helemaal niet hoeft, want we zitten zelf niet krap), of iets voor ons te doen, ze zijn erg blij als ze iets voor ons kunnen betekenen.

Zo kregen wij tijdens m'n 2e zwangerschap geld voor een droger cadeau. Ik vond dat niet per se nodig (droogde alles aan de waslijn) en wij zijn er ook nooit over begonnen, maar m'n schoonmoeder heeft het aangekaart bij m'n vriend, of dat geen leuk cadeau zou zijn (bij de eerste hebben zij het kamertje gekocht, dat was nu niet nodig maar ze wilde net zo'n bedrag besteden aan iets 'voor de baby').
    Ik heb gezegd dat het voor mij echt niet hoefde, maar dat als zij het graag wilde geven, ik best blij zou zijn met die droger. Als ik het niks had gevonden, had ik het ook gezegd (zonde om dat geld uit te geven aan iets wat je niet wilt gebruiken). En dan hadden zij iets anders bedacht.

Mijn moeder zegt, als ze ons weer eens te veel geld geeft voor iets: ik geef het liever met een warme hand, dan met een koude. En daar kan ik me ook iets bij voorstellen.

13. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    ik vind het een super lief cadeau!
    en zou er ook helemaal geen rare gedachtes bij hebben....

14. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    ja vind ik ook...
    vind het bijna ondankbaar klinken...

15. Bibi82

Bibi82 Bekend lid

30 mrt 2011
    506
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb niet gezegd dat zij bedoelen dat ons huis niet goed genoeg is, maar wij zijn er gewoon tevreden over en vinden het geen probleem dat het ene kind straks een kleinere kamer heeft dan de andere. Beide kindjes zullen echt niks tekort komen.

Verder vind ik het ook absoluut een mooi gebaar en meer ruimte in huis is altijd mooi meegenomen, ook als je straks eens je huis wilt verkopen. Alleen het valt me inderdaad koud op mijn dak, omdat we het er gewoon niet veel over hebben gehad.
    Niemand heeft hier een dakkapel op zolder overigens. Wel hebben veel mensen hier een uitbouw aan de achterzijde en dat is iets wat wij nog liever zouden willen, dan kunnen we ook een grotere keuken doen enzo. Dat is meer een wens van ons dan die dakkapel.
    Nog even voor de duidelijkheid, ik ben niet ondankbaar en wil ook niet zo overkomen alleen omdat wij hier totaal niet mee bezig zijn wist ik gewoon niet goed wat hiervan te denken.

16. CherryAyden

CherryAyden Niet meer actief

Op zich een lief gebaar natuurlijk, al gaat het heus wel gepaard met de nodige bemoeienis maar ja daar zijn ouders voor. Nu zij dit geld zo duidelijk hebben gegeven met een bepaald doel, nu moeten jullie wel dat dakkapel nemen. Je voelt je in ieder geval verplicht. En dat is zeker wel bemoeienis. Maar ik kan me voorstellen dat als je er niet heel erg mee bezig was dat je dat geld dan wellicht voor jezelf liever aan andere dingen had uitgegeven. Je zou natuurlijk kunnen overleggen...en vertellen dat jullie misschien niet voor een dakkapel willen gaan en of het geld dan niet naar een ander mooi kado voor jullie kan gaan. Een nieuwe babykamer inrichting, ik noem maar wat.

17. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Kun je dan niet vragen of ze jullie willen helpen bij de uitbouw aan de achterzijde?

18. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik ben zelf ook zo iemand die het heel vervelend vind als mensen zo in mijn persoonlijke dingen dringt hoor. Aan de andere kant, heb ik ook geleerd dat het soms echt uit de goedheid van een ander komt zonder bijbedoelingen.

Ik zou het geld aannemen, en straks heerlijk van je dakkapel genieten!

Je schoonouders denken wrs: wij hebben het geld, en ik kan er niemand blijer mee maken dan mijn zoon en zijn gezin!

19. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik vind het wel superlief!

De reden die ze geven kun je inderdaad wel van 2 kanten opvatten, maar als je normaal gesproken een goede relatie hebt met ze, zou ik er niet zo snel vanuit gaan dat ze het doen omdat jullie het niet goed voor elkaar zouden hebben thuis, maar gewoon om jullie meer ruimte te gunnen op een kortere termijn dan dat jullie hadden beoogd..

20. Flipske

Flipske Fanatiek lid

25 mrt 2011
    1.330
    0
    36
    overijssel
    Kunnen jullie met dit geld erbij de aanbouw wel betalen? Dan zou ik nog eens om de tafel gaan zitten met ze en het uitleggen. En kijken of ze het daarvoor ook een goede gift vinden. anders gewoon de dakkapel en daarvan genieten en zelf doorsparen voor de uitbouw.

Mijn ouders zouden dit ook kunnen doen. Ik zou er niks negatiefs inzien. Gewoon van genieten dat je so dit voor jullie willen doen!

Deel Deze Pagina