Levend ganzenbord kinderfeestje.

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Zena, 17 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Onze dochter viert binnenkort haar kinderfeestje. Ze wordt 6. Ze wil heel aardig wat kinderen uitnodigen. 10 met haar erbij. Ze zijn 6 en 7 jaar. Ik wil levend ganzenbord gaan doen. Een bord maken op een groot stuk karton en opdrachten maken zoals met met en vork een beschuit eten, eierrace en snoepjesbingo. De opdrachten verzinnen lukt wel, iemand die mij helpt met maken is kleuterjuf en kent de meeste kinderen ook nog, dus kan aardig inschatten wat ze kunnen. Alleen vraag ik me af, hoe hou je t leuk met zoveel kinderen? Groepjes maken? En als het ene kinde en opdracht doet, is de rest zich dan niet aan het vervelen? En wel of geen wedstrijd ervan maken? Wel of geen prijzen? Ik vind het zo lastig!
    Dus....wie heeft t wel eens gedaan? Hoe ging dat? Tips?
    Dank u :)

2. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Ik zou groepjes van 3 maken en ook opdrachten die ze gezamenlijk moeten doen.

3. Eiveo

Eiveo Niet meer actief

Inderdaad zorgen dat ze niet te lang moeten wachten.
    Wat ook kan is nummers met een plaatje in de ruimte (of verschillende ruimtes) hangen met een plaatje van de opdracht. Als ze gooien moeten ze eerst het nummer met het plaatje zoeken. En dan bij een volwassene vertellen wat of waarmee ze iets moeten doen. Is dat goed dan mogen ze de opdracht doen.
    Met twee volwassenen (een bij het gooien en een bij uitvoeren) kun je drie groepjes zo lekker bezig houden. Zeker als je de nummers door elkaar hangt.

4. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Qua prijzen zou je ook iedereen een medaille kunnen geven. Verder geen tips, vind het wel een erg leuk idee!!

5. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Bedankt dames!

Deel Deze Pagina