Onze dochter zit in groep 3 en gaat dit jaar niet mee op schoolreis. De reden hiervan is dat wij trouwen die dag. Ze is er niet verdrietig om gelukkig want wij hebben ook een super leuke dag. Nu kreeg ik vandaag een mail van de ouderraad over de vrijwillige bijdrage en het schoolreisgeld, echt als twee dingen genoemd. De vrijwillige bijdrage staat niet ter discussie want die betalen we gewoon. Maar nu weten we van te voren al zeker dat ze niet mee gaat op schoolreisje...... Aan de ene kant denken wij: ze gaat zeker niet mee dus waarom betalen, dan gaan we een keertje zelf met haar naar de spelerij. Aan de andere kant: we kunnen het missen, er zijn misschien andere gezinnen die het minder kunnen missen of zelfs helemaal niet en dan heeft de school daar weer profijt van als wij wel betalen..... En, als ze ziek zou zijn geweest die dag had ik er geen seconde over gedacht het geld terug te vragen..... Wat denken jullie?
Ik betaal zelf elk jaar iets meer dan de normale bijdrage, tientje extra ofzo. Dus als jij t toch kunt missen en daarmee ook de andere ouders wilt helpen die t wellicht niet kunnen missen, zou ik t gewoon betalen. Maar dan dus niet in de zin van 'betalen voor een reisje terwijl ze niet mee gaat', maar gewoon 'iets extra betalen, ongeacht het reisje'
Voor het schoolreisje hoef je naar mijn idee niet te betalen. Hier kunnen ze grotendeels rekening mee houden. Het is vriendelijk om het wel te doen (je betaalt op die manier mee aan de bus ed, kosten die gelijk blijven met welk aantal je ook gaat) maar het hoeft echt niet.
Ik zou bij de school wel eerst navragen wat er gebeurd met de extra betaalde bijdragen. Vaak worden deze gewoon verwerkt en krijgen de mensen die minder kunnen betalen hetzelfde bedrag in rekening gebracht. Maak dus wel even duidelijk wat je bedoeling is en dan zal in ieder geval 1 gezin met weinig geld je heel erg dankbaar zijn dit schooljaar
Ik vind het een mooie gedachte om wel te betalen. Ik zit in de ouderraad en bij ons hebben we 1 vast bedrag per jaar als ouderbijdrage. Daar zit het schoolreisje bij in. Er zijn ouders die dubbele bedragen storten omdat ze weten dat er ouders zijn die het niet kunnen betalen. Ik vind het een mooie gebaar! Als je het kan missen zou ik het betalen. Alvast een fijne trouwdag! En de spelerij is super! Is mijn zoon ook geweest dit jaar.
Om wat voor bedragen gaan zoiets eigenlijk? Sorry dl is nog niet zo oud dus eigenlijk geen idee. als je het kunt missen vind ik het een mooi gebaar. Volgens mij hebben de meeste scholen het ook niet breed namelijk
Ik zou zeggen als je het kunt en wilt missen betalen, en evt een berichtje naar de ouderraad doen dat ze van het geld van dl een ander minder bedeeld kindje gratis mogen laten gaan?
Hmm ik zou dan denk ik ook even de school inlichten dat je het fijn zou vinden als een ander kindje met minder bedeelde ouders mee mag van dat geld. Hoor je niet welk kind dat is natuurlijk (dat vinden de betreffende ouders meestal niet fijn) maar heb je wel zekerheid dat het goed terecht komt
Hier gaat het gewoon inloggen een potje. ..Alle kindjes mogen mee ongeacht of betaalt is door die ouders. Dit omdat er ook kindjes zitten met begeleiders enz.... ipv ouders. Wel heeft de school nog een geranium markt. ..kindjes verkopen bloemen aan familie en daar worden vaak de extra dingen op een reisje gedaan. Dus als je geen eigen bijdrage kunt geven kun je daarmee ook wat betekenen. Wij hadden genoeg opgehaald voor drie kinderen volledig vergoeding. .... Dus school was blij.
Bedankt voor jullie reacties. Het klinkt goed wat jullie zeggen, en morgen kijk ik even of de directeur er is en vraag ik hoe het werkt met kinderen die het niet kunnen betalen. Volgens mij is het zo dat alle kinderen gewoon mee gaan of ze het wel of niet kunnen betalen maar voor de "pot" is het dan natuurlijk mooi als die 15 euro van ons er bij zit. Pinguïn72 de spelerij is super leuk!!! Ik heb er lang geleden vakantiewerk gedaan. De eigenaar is een kennis van ons. En het bos er om heen gaan we vaak met de hond naar toe. We gaan er zeker binnenkort met onze dochter naartoe!
Hmmmmm dat zou best eens kunnen......ik heb ook een dochter van 2008....... En ik zie dat wij op jouw verjaardag gaan trouwen haha
Prachtige dag toch om te trouwen! of jarig te zijn Altijd zon(volgens mijn moeder dan) grappig ook n dochter uit 2008. Is jouw meisje ook net in groep 3 begonnen?
Ik hoop dat dat dit jaar ook zo is dan haha ik hoef echt geen 28 graden, maar lekker weer zou leuk zijn! We zullen het zien. Ja, onze dochter is ook begonnen in groep 3, ze vond het super spannend vorige week maandag, had kriebels in haar buik zei ze Nu al aardig gewend en is het helemaal leuk, veeeeeeel leuker dan groep 2
Wij zijn deze week pas begonnen. Ze moet erg wennen hoor! Volgende week zal dat wel een stuk beter zijn!
Ja ze was al lang klaar met kleuter zijn. Ze loopt cognitief wat voor. Maar ze wordt in december pas 6 dus denk dat het vooral even wennen is aan de structuur nu.
Ja, dat is echt wel heel anders dan bij de kleuters. Ik vroeg vrijdag aan mijn dochter "wat is nou het aller leukste van groep 3?" Zegt ze:" dat ik mijn eigen tafel en plekje heb" Ze heeft een "soort van" vriendinnetje in de klas die in de kleuterklas altijd deed wat T deed, haar altijd na deed, en alles samen met haar wilde doen, maar alles op een kattige en dwingende manier. Zo erg dat T in mei een keer begon te huilen dat.ze.niet meer naar.school wilde omdat dat meisje zo dwingend en kattig deed..... Ben met de juf gaan praten en die heeft het in de overdracht gezet In de vakantie heeft ze zelfs gedroomd dat dit meisje bleef zeuren bij de juf dat ze naast T wilde zitten..... arm ding "mama ik heb zo naar gedroomd....." Dat meisje zit helemaal aan de andere kant van de klas en haar andere twee beste vriendjes zitten achter haar. Dus lekker haar eigen vaste plekje en gezellige rustige kindjes om haar heen. Hier in huis iedereen blij!
Ik ben gistermiddag even bij de directeur binnen gelopen en heb hem gevraagd hoe het zit met kinderen waarvan de ouders het schoolreisjes niet kunnen betalen, en of de school er bij in schiet. Hij wilde natuurlijk weten waarom ik dat vroeg en heb uitgelegd dat onze dochter niet mee gaat ivm ons trouwen en we evengoed willen betalen zodat er eventueel voor 1 leerling waarvan de ouders het niet kunnen betalen toch geld is. Dit was niet nodig, het mocht niet zelfs! Er zijn bij mijn dochter op school maar 4 of 5 kinderen waarvan de ouders het niet kunnen betalen. Voor deze kinderen hebben ze binnen de stichting een geld potje waaruit dit bedrag gehaald kan worden nadat ze bij de gemeente hebben gecheckt of deze mensen het ook daadwerkelijk niet kunnen betalen. Ik moest bij de betaling van de ouderbijdrage vermelden dat het schoolreisjes niet betaald zou worden ivm de bruiloft. Punt uit en hij was heel stellig dat we het echt niet mogen betalen..... Nou ja, dan niet......