3 dagen ruim 38 graden koorts vlgnd huisarts niet erg

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sung, 16 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sung

sung Actief lid

19 okt 2007
    169
    0
    0
    rotterdam
    Hallo meiden,

Ons zoontje heeft vanaf zaterdagmiddag koorts. Dan weer 38, dan weer 38,5. Vannacht zelfs 39,5 e nu weer 38,5. Heb vannacht een zetpilletje gegeven en 8 uur later een lichtere. Daarnaast hoest hij en is hij ook hangerig.
    Hij drinkt wel, maar nu opeens niet uit een flesje (geeft mijn man normaal gesproken voor het slapen gaan). Hij wil alleen uit mijn borst drinken, telkens kleine beetjes en daarna in slaap vallen aan de borst. Hij heeft wel veel poep en plasluiers.

Volgens mijn huisarts is de koorts juist goed, omdat ze na 3 maanden een eigen afweersysteem opbouwen, wat nu zou gebeuren. En zou het juist niet goed zijn als hij nooit ziek is. Het kan zijn dat het verschillende virussen zijn en dit bijvoorbeeld 3 dagen aanhoudt, 2 dagen niet en dan bv een week weer een ander virus etc. Dit zou volgens hem ook wel 5 a weken kunnen duren. Maar een baby met zo vaak koorts kan toch neit goed zijn?
    Ik ga morgen naar het cb en vraag daar ook advies, maar graag hoor ik ook jullie ervaringen. Het zit me niet echt lekker.....

2. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Je huisarts heeft gelijk, hoor. En maak je borst maar nat. De meeste baby's en kleine kinderen hebben voortdurend wel een of ander virusje te pakken. Het hoort erbij.

3. Suya

Suya Actief lid

26 dec 2008
    235
    0
    0
    Het is lastig om te zien dat je kindje ziek is! Zeker als ze zo jong zijn. Ik begrijp het verhaal van de huistarts. Goed in de gaten blijven houden of jouw kindje genoeg vocht binnen krijgt, goed reageert, goede plasluiers heeft. Als je paracetemol geeft, zou ik dit regelmatig geven, zodat de kans op koortsstuipen een stuk kleiner is.

Een virus kan inderdaad enkele dagen aanhouden.

Jij kent jouw kindje het beste, dus als je het niet vertrouwt: bellen naar de huisarts!

4. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Mijn kindje had laast meer dan 5 dagen koorts bij de 40 graden toen pas mocht ik langs komen bij de huisarts... Ik weet idd hoe het voelt om steeds maar te horen te krijgen dat je nog even moet wachten om langs te komen... na 5 dagen hoge koorts wat alleen maar hoger werd mocht ik komen, Mijn zoontje had een middenoorontsteking. En dan zegt de huisarts "waarom ben je niet eerder gekomen?" tsja omdat de assistentes tegenwoordig een diagnose door de telefoon kunnen geven? Daar had hij geen antwoord op ;)

5. sweetdushi

sweetdushi Bekend lid

24 jun 2007
    685
    0
    0
    Is niet zo heel erg . Voor een baby is dit echt heel normaal. Maar begrijp dat je, je zorgen maakt. Jayden heeft 2 dagen elke keer 41 en dan weer 40 gehad. Maar is ook weer aardig normaal nu.

6. sung

sung Actief lid

19 okt 2007
    169
    0
    0
    rotterdam
    bedankt voor jullie adviezen en ervaringen allemaal!
    ik was zo onzeker omdat het cb mij meteen had gevraagd waarom ik dan nog steeds niet naar de dokter was geweest (niet mijn eigen cb maar een hulplijn, eigen cb is echt fijn). en dan zegt de dokter dat het niet erg is, voor mij erg verwarrend.
    nu ben ik er erg rustig onder. mijn zoontje heeft overdag nu een normale temperatuur. ik weet nu wat ik kan verwachten volgende keer.

7. spotlight

spotlight Actief lid

18 mrt 2008
    437
    0
    0
    Ik dacht dat een kindje jonger dan 6 maanden geen koorts mag hebben?!

8. acire

acire Fanatiek lid

geloof het wel 'mag' hoor.
    tenminste sascha had voor de 6 maanden al 2 keer koorts gehad.( 2e keer had ze de 6de ziekte)
    overigens reageerde mijn dokter wel anders ik moest langskomen,plas opvangen. hij hield het gewoon goed in de gaten omdat ze heel jong was.

de koorts moet toch wel over zijn na 5 dagen? dat is mij verteld door de HA.
    en zolang ze goed drinkt is er 'niets' aan de hand

9. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Ach het 'mag' natuurlijk wel. Maar het advies is dan om niet lang af te wachten en gewoon even contact op te nemen met de huisarts.

Deel Deze Pagina