Kennen jullie dat nou ook? Die vervelende moeders op het schoolplein die er het liefst al een half uur van te voren staan om met elkaar te kunnen kwaken en dan het liefst met een peuk op de lip...bah. En het ergste is, dat je er niet aan kunt ontsnappen...
ja ken ze,en hoe.. mocht er 1 tje tegen mij beginnen te praten, zijn mijn antwoorden kort. maar ik zet voordat ik het schoolplein op kom ,al een gezicht op van een oorwurm. helpt goed enne...je mag bij ons op het schoolplein niet roken! worden nu inmiddels ook zonder pardon aangesproken dat ze maar buiten het hek moeten roken(en daar is wel heel wat jaartjes over heen gegaan voor DAT eens gezegd werd) groetjes diana
ken ik gelukkig niet! soms wordt er wel gerookt door een juf, dat vind ik dan weer niet kunnen, dat kan ze ook doen als alle kinderen weg zijn. zelf ben ik iemand die altijd ruim op tijd is, maar zo'n kwakende moeders zijn hier gelukkig niet!
hier mogen de moeders niet op het schoolplein staan er is maar 1 hek waar de kinderen door moeten dus de ouders wachten allemaal netjes naast de school. ik heb hier trouwens nog nooit een ouder zien roken. ik rook zelf wel maar moet er niet aan denken om met me peuk te wachten op mijn zoon.
Het ergste is ook dat ze gaan staan klitten in groepjes van +- 5 moeders/vaders en dan vertellen hoe je het beste je kind op kan voeden en welke sportclubs marietje wel allemaal doet en hoe pedagogisch verantwoord dat dan wel of niet is bij die sportclub... En iedereen vraagt je van alles over wat jouw kind dan allemaal doet..niet uit intresse uiteraard, maar om daarna tegen de andere moeders te vertellen dat hun kind het toch veel beter doet dan de jouwe.. En o o wat heeft pietje last van astma, maar wel met in de auto roken samen met pietje, maar daar krijgt hij geen astmaaanvallen van hoor, nee dat komt door de slecht lokalen op school die muf zijn?! En alle moeders die fulltime werken zijn slechte moeders die alles doen voor geld en moeders die thuis blijven bij hun kinderen zijn gewoon te lui om te werken... De populariteit strijd gaat niet tussen de kinderen, maar vooral tussen de ouders, want die ene moeder doet toch wel een beetje raar en zegt nooit wat. En bij die of die stond nog de politie voor de deur dus laat je kind daar maar niet spelen.. Maar als die ene moeder op school komt met haar haren altijd prima in model ook al is het windkracht 10 en maatje 34 en uiteraard de laatste mode uit de vakantie in frankrijk, dan ziet niemand elkaar meer staan en hangen ze met hun allen aan de lippen van die ene "populaire" moeder. Kortom, de gezelligheid vind IK persoonlijk ver te zoeken.
goh,het lijkt wel onze schoolplein! Hier is het niet anders,achterbaks geroddel. Als je er niet bij wilt horen dan weten ze wel mooie verhalen over je te vertellen,zuigen ze zo uit hun duim! Nee ik heb er niks mee,doe net of ik ze niet zie of zet een sjaggo gezicht op.
geen last van hoor, ik ken ze wel, maar heb er niks mee van doen. breng mijn kids naar school en thats it. tuurlijk maak ik bij het weglopen (toen ik ze nog naar binnen bracht) wel eens kort een praatje met iemand of zei ik andere vriendelijk gedag, maar nee hoor, nu het kan blijf ik lekker in mijn auto zitten tot de jongste er zelf aan komt en heb ik er helemaal niets meer mee te maken. ze weten het allemaal zo goed, weten altijd precies wie wat doet, heeft etc etc brrr walgelijke mensen vindt ik het
Geen last van Ik klets met meerdere, ook rokende en wat asso's, zolang ze mij ook met respect behandelen doe ik het bij hun ook, je moet mensen ook weer niet veroordelen op uiterlijk en doen en laten Vind t ook belnagrijk dat mn kids vriendjes/vriendinnetjes hebben waarbij ze kunnen spelen of hun hier...en ja dan wil ik toch ook echt contact met ouders hebben
In vind het vreemd dat je met een peuk op je lip gaat staan praten over wat het beste is voor je kinderen. En als je dan hoort wat voor een taalwerk eruit komt dan gaan je tenen krom staan. Laatst zei iemand zelfs: Iedereen die zegt dat ze haar kinderen nooit eens slaat, liegt. De meerderheid heeft een parttime baan en zijn twee verdieners, maar er zijn er genoeg die dus geen schoolgeld hoeven te betalen of niet willen betalen voor schoolreisje(terwijl je daar het hele jaar voor 3 euro per maand voor kan sparen!)en dan onder het motto we zijn zo arm en zielig, maar wel geld om iedere dag al twee sigaretjes te roken op het schoolplein! Maar ondertussen weten ze wel waar je je kinderen niet moet laten spelen, omdat het gezin niet zou deugen... Nou sorry hoor maar voor zulke mensen heb ik niet veel respect.
Precies! Ik heb er ok geen last van, ik praat idd met alle "types" wel een beetje, bij de een houd ik me meer op de oppervlakte dan bij de ander.
Trouwens, we hebben allemaal eenmaal een andere denkwijze qua opvoeding, niet iedereen hoeft t met elkaar eens te zijn toch? Ik zou t zelf ook k*t vinden trouwens als ik met mn peuk had gestaan en mensen me daarop gaan beoordelen! Ik rook nu niet meer maar toch, want ik ben geen crimineel omdat ik rookte of een andere mening heb
daar moet ik bamjolan wel gelijk in geven, jij oordeelt nu ook over mensen terwijl je ze helemaal niet kent, maar beoordeelt ze op hun rookgedrag alsof het criminelen zijn. nog niet zo heel lang geleden was het de gewoonste zaak van de wereld hoor dat de mensen rookte, maar vanaf die hype omtrent het roken worden mensen die op straat,school etc roken ineens bestempeld als aso denk dat er meer niet rokende zijn die ikzelf eerder als aso zou bestempelen dan diegene die een sigaret tussen de vingers houden. maar dat is weer een andere discussie of ze nou roken of niet roken, met al die kletskousen die over iedereen wel wat te vertellen hebben of dingen weten en al een half uur van te voren op het schoolplein staan heb ik verder niks van doen, zeg de mensen gedag en klaar! ga daar verder ook niet echt bij stil staan hoor, iedereen is anders. ze zullen wel tijd over hebben of niets of weinig te doen dat ze altijd zo vroeg bij school staan.
Zo zeg, wat kunnen sommigen hier oordelen over mensen zeg, Voor mij zijn alle mensen gelijk, ongeacht of ze nu "aso" of 'Kak" zijn. Vraag me af inderdaad welk voorbeeld je dan je kinderen mee geeft. Mijn mama praat niet met andere moeders op het schoolplein want daar voelt ze zich te goed voor, Mijn mama zegt dat bijna alle mensen die roken aso's zijn. Mensen die arm zijn en minder kansen hebben gekregen zijn volgens mijn mama geen respect waard. :x Ja sorry hoor, maar dit laat je je kind zien.
"Mensen die arm zijn en minder kansen hebben gekregen zijn volgens mijn mama geen respect waard. " Wanneer heb ik dat gezegd? Slaat natuurlijk nergens op he? Misschien kwam ik ook wel wat hard over, maar ik heb me deze week echt dood geergerd aan die hele groep vrouwen(ja ik sta er zelf ook bij omdat anders mijn kinderen worden buiten gesloten)omdat ze met z'n allen 2 kinderen zaten uit te lachen om hun kleding, echt zo van : haha moet je die kleren zien, die passen helemaal niet meer tssss wat een ouders zeg!Terwijl die kinderen wel zelf hebben betaald voor schoolreisje en die kinderen hebben wel hun school geld betaald en ik weet dat een heleboel vrouwen uit die groep dat niet hebben gedaan. Terwijl die vader alles helemaal alleen doet omdat de moeder van die arme kinderen in de psychiatrische opvang zit! Die vader werkt en verzorgd zijn kinderen en brengt ze naar school s'morgens en s'middags om 15:15! Dan vind ik het echt misselijk om zo'n man helemaal buiten te sluiten met z'n kids. Nou en dit is niet de eerste keer dat zoiets gebeurd en ik was er zo boos/verdrietig over...heb het nog wel gezegd, dat ze normaal moesten doen ,want het zijn nog maar kinderen, maar daar werd niet naar geluisterd. Elke keer als die kinderen het schoolplein op fietsen word er wel een opmerking gefluisterd of over hun oude fiets of over hun kleding enz enz. Dus vandaar mijn frustraties even over de schoolpleinmoeders bij onze school... Snap niet goed wat mijn verhaal had te maken met arme mensen die geen kansen hadden gekregen? En mama zegt heus niet tegen haar kinderen dat rokende mensen aso zijn hoor(duh) al vind ik wel dat je een kind min of meer dwingt met je mee te roken als je in huis of in de auto rookt, terwijl je weet dat het niet goed is voor ze, maar dat terzijde.
Nee sorry voor mijn reactie inderdaad. Ik was ook wel wat zwart wit Zoals ik je verhaal nu lees, snap ik deels je frustratie ook wel.