Waneer moedervlekjes?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door thewiz, 17 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. thewiz

thewiz Actief lid

27 jun 2009
    331
    0
    0
    Thuismama
    Assen
    Het onderwerp zegt het eigenlijk al. Wanneer krijgen kindjes eigenlijk moedervlekjes? Die van mij heeft nog niks.

Groetjes!

2. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

wordt je daar niet mee geboren?? ik zou het niet weten eigenlijk, die van mij heeft ook nog niks en papa en mama hebben er genoeg dus je zou inderdaad denken dat dat nog komt dan.

3. kbloem

kbloem Bekend lid

2 feb 2009
    854
    0
    16
    Dat heb ik dus ook de hele tijd afgevragen, hier ook nog niks te bekennen!

Lees even mee..

4. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Onze meid heeft 1 moedervlek. Ik kwam er na een maand of 4 pas achter. Het is me nooit opgevallen, maar ineens zag ik op haar linkerborst onder haar arm een kleine bruine moedervlek.
    Ikzelf heb er ook een aantal (allemaal kleintjes over mijn lichaam), maar ons meisje nog maar 1. Er zullen er later nog wel bijkomen denk ik.

5. Linda86

Linda86 VIP lid

Milan heeft er sinds een maand of 2 (denk ik) eentje op z'n hoofd, maar er komen er ongetwijfeld nog meer bij.

Iedereen heeft toch wel meer dan 1 moedervlek?

6. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Ik vraag hetme ook steeds af. Hier nog geen een te bekennen.

7. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Ik vroeg het me ook af. en vroeg het bij het cb en ze komen naarmate je ouder wordt. en naar maten je ouder wordt kan je er meer krijgen

Nou dat klopt bij mijn wel. ondek altijd wel weer een nieuw

8. angel77

angel77 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.428
    0
    36
    oosten van het land
    grappig, dat we het allemaal afvragen.
    Zoontje lief is bijna een jaar en heeft er nog geen.
    Terwijl paps en mams er genoeg hebben

9. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

zou het niet te maken hebben met de invloed van de zon op je huid, dat door de zon de pigmentatie in je huid veranderd?
    Het is maar een idee hoor...

10. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik weet het :)!
    Ik loop zelf bij de dermatoloog omdat ik helemaal onder zit en hij vertelde dat je er niet mee geboren wordt en dat het met een jaar of 3/4 op komt zetten!
    Dus er kan nog van alles gebeuren...
    Wel heeft mn zoontje een hemangioompje, maar dit zal juist met een jaar of 4 steeds lichter worden...

11. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    bij youame zag ik er 1 toen ze 2 was
    en verder nog steeds niks gevonden
    ze is nu 3

12. duveltje

duveltje Bekend lid

6 nov 2008
    658
    0
    16
    Grappig, vroeg ik me ook af! Thije heeft er geen, terwijl ik helemaal "gespikkeld" ben :p.
    Ik heb er zelfs een aantal op precies dezelfde plaats als mijn moeder, ben benieuwd of Thije er ook een paar krijgt op precies dezelfde plaats als mijn moedervlekken (van sommige hoop ik het niet overigens...op gezicht bv), ze heten niet voor niets moedervlekken, toch...:D

13. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    mijn dochter kreeg der 1e op der buikje rond der 2e verjaardag en het is tot nu toe bij alleen die gebleven

mijn zoontje kreeg zijn 1e al rond 3 maanden op zijn achterhoofdje.

weet iemand of donkere kindjes eerder moedervlekken krijgen ivm hun pigment?
    mijn kindjes zijn bijde kwart turks alleen is mij dochter een echte bleekscheet net mama en mijn zoontje kwa zien een echt turkje. zou het daarom kunnen dat hij nu al moedervlekjes heeft?

14. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Hier ook nog geen 1! Wel een pigmentplekje in haar lies.

15. Foxter

Foxter Niet meer actief

Sterre is geboren met 1, ik zelf trouwens ook. De rest komt zo rond het 3e jaar. Maar ik krijg er zelf ook nog steeds bij :) Ik moet 1 keer in de 3 maanden naar de dermatoloog hiervoor. Gelukkig nog nooit wat gehad!

16. wendyp

wendyp Niet meer actief

Dat vroeg ik me laatst ook af.

Sasha heeft er nog geen, wij beide ook bijna niet. Misschien heeft het inderdaad wel met pigment te maken, wij zijn alledrie heel erg blond en hebben een lichte huid.

17. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik heb een spierwitte huid en heel donker haar, en blauwe ogen. En dus echt honderden moedervlekken :) Laatst voor de grap 1 arm geteld, 74 stuks :D

18. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Thijs heeft vanaf zijn geboorte een ooievaarsbeet op zijn bil, deze trekt volgens het CB niet meer weg, omdat hij niet lichter wordt.
    Hij heeft boven deze "plek" een soort van pigmentvlek, een capuchino vlek werd deze genoemd. En nu ik denk al een maand een heel licht moedervlekje op zijn linkerflank

19. wendyp

wendyp Niet meer actief

Oja, Sasha heeft ook een ooievaarsbeet, op de achterkant van dr hoofdje onder dr haar. Die is ook niet minder geworden sinds de bevalling. Maar zoiets trekt toch helemaal pas weg na 3 jaar ofzoiets?

20. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.071
    3.862
    113
    Mijn dochtertje had al binnen een paar weken geloof ik na de geboorte een moedervlekje onder haar arm. Ik dacht dat het vuil was en zat maar te poetsen met die washand :D, maar het bleek dus een moedervlekje.

Deel Deze Pagina