Goedenavond dames Ik weet natuurlijk dat elk kindje anders is.. maar ik vroeg me gewoon af wat jullie kind(jes) doen/deden met 10 maanden Weet dat de een sneller is qua praten en de ander weer lichamelijk.. Ben benieuwd
oeii dan moet ik even nadenken hoor kruipen, zelf gaan zitten, zelf gaan staan, de eerste stapjes langs de meubels zelf drinken, papa en mama zeggen
Hij stapte met 10 maanden rond tafel, kruipen, zelf zitten, zelf eten/drinken. Rond 10/11 was zijn eerste woordje baj (bal) inmiddels spreekt hij het goed uit. Papa kwam daarna. Nu word ik er af en toe gek van kletsmajoor.
Mijn mannetje is nog 9,5 maand en kan nu net echt kruipen, los zitten, dingen tussen duim en wijsvinger pakken, zijn naam herkennen en mamamamama en papapapa en dadadada en nananana. maar het is niet echt een snelle hoor ohja, hij kan ook op handen en voeten staan. ''lopen'' als je twee handjes vasthoud, maar dat is eigenlijk alleen de beweging van voet voor voet.
Oja toch wel. Ze heeft een hele fijne motoriek, kruimels oppakken en bestuderen bijv. Reageren op "waar is de poes" en echt zoeken.. Mijn tel. intgrendelen! Hm ja ze kan wel wat meer maar de grove motoriek dat duurt nog ff
Hier met 9,5 maand: - tijgeren - kruipen - zelf zitten - optrekken - lopen langs de tafel en achter de babywalker - kusjes geven (zo lief! *smelt*) Praten alleen dadadadadadada en tatatatatata en ETE (eten)!
Haha dat harde gillen herken ik hier ook wel van me zoontje haha! Verder is het over t algemeen wel tzelfde .. Mijn zoontje word de 12de 10 maanden. En hij gaat nu sinds een week staan in ze Bedje als die wakker is en dan keihard roepen vooral papapapapappa.. Mama hoor ik nog niet echt en soms beetje brabbelen maar kan er niks van maken verder trekt die zich op overal aan en op t tapijt Kruipt die maar op de gladde vloer tijgert die en gaat ook zelf zitten en drinkt zelf en loopt wel een beetje langs de tafel maar niet heel Vaak ofzo wel leuk om te lezen wat jullie kindjes allemaal doen haha het gaat nu zo hard in eens he? Alsof ze elke dag iets nieuws doen..
Haha kusjes geven herken ik een klein beetje als ik een kusje wil geven steekt die ze tong in me mond haha
Hier ook tongzoenen Niet altijd hoor, vaak alleen een open mondje. Zo lief, als ik nu zeg "mama kus" komt hij vaak al met z'n mondje open naar m'n gezicht. En als hij aan het spelen is, komt hij ook even langs, knuffel brengen en een kusje.
Oh ik zag dit bericht en wederom exact hetzelfde. Wij hebben 2 katten en als we zeggen 'waar is poes' gaat ze ze zoeken en kijkt dan eerst richting de klimboom. Ook haar fijne motoriek is heel erg goed. Herkenbaar dat met die kruimels. Hier ook ze daarna in de mond nemen. Ze herkent ook haar naam.
Zitten, achteruit kruipen, rollend door de kamer, staan, geen stapjes, motoriek van een olifant maar wel met een vorkje brood kunnen eten, geen kruimeltjes kunnen pakken oid, maar wel veel woordjes al: mama, papa, tata (terra), hap, bal, oma (nou ja meer mmmma) wat doet de koe: boe enzo
Ja dat deed Ninthe inderdaad ook, inmiddels wijst ze er zelf naar, ook elke poes apart als we de namen noemen
Nog niet helemaal tien maanden, maarruh: weinig. De jongste dan. Niet rollen, niet zelf gaan zitten, niet gaan staan. Ze kan wel zitten, heel goed zelfs. Ze wil ook wel zitten, maar zelf tot enige actie komen is niet echt haar ding zeg maar. Ze kan wel heel veel lawaai maken, heerlijk lachen, knuffelen, kletsen, lekker spelen, maar haar broers sjansen. Haar fijne motoriek is wel goed. Zelf eten kan ze ook hoewel ze het vertikt om de fles vast te houden. Maar stukjes fruit en brood gaat prima. En knijpen, dat kan ze ook heel goed. Er komt wel beweging in, ze lag vanmorgen helemaal boven in haar bedje. De middelste kon met tien maanden zelf gaan zitten, kruipen, lawaai maken, rollen, zich optrekken tot staan en bij dingen langs lopen. De oudste liep met acht maanden al op handen en voeten door huis heen en liep met tien maanden en beetje van de een op de andere dag stevig door huis te paraderen. Dus het is best een omschakeling dat mijn dochtertje nog niet zoveel doet. Maar ach, alle goede dingen komen langzaam.
Hier kruipen, bijna zelf rechtop zitten, optrekken tot staan, zelf eten, beker naar haar mond brengen, kusje geven met open mond, in haar handjes 'klappen' als je 'klap eens in je handjes' zingt en 'dada' (dagdag) zeggen en dan erbij zwaaien.