Ervaringen laryngoscopie

Discussie in 'De lounge' gestart door miramare, 7 mei 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miramare

miramare Bekend lid

1 mrt 2013
    790
    147
    43
    Binnenkort krijg ik dit onderzoek,
    Zie er erg tegenop, ben ook bang om te moeten kokhalzen/overgeven.

Heeft iemand ervaring met dit onderzoek?

2. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.277
    1.440
    113
    Ik heb dit ooit gehad en ook een van mijn maag dus dan gaan ze nog dieper. Ik moest bij beide kokhalzen dat is denk ik wel een natuurlijk reflex. Op het moment zelf vond ik het niet fijn maar het duurt eigenlijk maar kort dus daarna ben je het weer zo vergeten. Belangrijk is om rustig te blijven (maar ja makkelijker gezegd dan gedaan).

3. mamabri

mamabri Fanatiek lid

15 aug 2021
    3.239
    4.194
    113
    Vrouw
    Ik zou het onderzoek krijgen en had al een roesje. Toen ik zag hoe dik de slang nog was heb ik gezegd dat ik het niet ging doen, ben de tafel afgegaan, heb me aangekleed en ben naar mijn man in de wachtkamer gegaan die verbaasd zei dat ik wel heel snel klaar was. En ik; furieus op mijn huisarts die me echt iets anders had voorgeschoteld zei pislink: JA!!! Ik ben helemaal klaar hier!!

arts, zuster en andere wachtenden verbijsterd achter latend.

ik ben helemaal niet zo normaal en het is vast niet wat je wilt horen.

4. Cobon

Cobon Niet meer actief

Ik raakte in paniek, omdat ik niet had verwacht dat het zou zou voelen ofzo, ik vond het heel overweldigend. Het lukte dus niet.

5. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.300
    2.563
    113
    Ik heb zonder roesje een gastroscopie gehad

Even kokhalzen maar daar werd ik goed doorheen gepraat.

6. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Zonder roesje een gastroscopie gehad, eens maar echt nooit meer…..

7. Anniek88

Anniek88 Fanatiek lid

22 sep 2016
    2.992
    2.694
    113
    Vrouw
    Ik zou dat echt niet zonder roesje willen.

8. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.132
    8.867
    113
    Hier ook zonder roesje een gastroscopie. Niet mijn hobby, maar dat is bevallen ook niet… Wat ik lees op internet is wel dat een laryngoscopie via de neus gaat? Een gastroscopie gaat via de mond/keel, dat is daardoor wellicht wel anders?

9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    zo zei mijn schoonzus het eigenlijk ook... niet leuk, maar niet dramatisch.

10. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.557
    3.887
    113
    Vrouw
    Hier ook de gastroscopie zonder roesje (of die begon eigenlijk pas te laat te werken, rest van de dag geslapen maar tijdens het onderzoek zo wakker als normaal), het ergste vond ik de verdoving die ze in je keel sprayen want die proeft naar banaan en dat vind ik echt afschuwelijk vies :oops: de slang is niet aangenaam maar ik vond het minder erg dan ik verwachtte en ook tijdens het onderzoek zeiden ze exact wat er ging gebeuren en wanneer ik ging kokhalzen omdat ze op een bepaald punt kwamen, wat overigens tijdens dat hele onderzoek maar 1 keer was, dat maakte dat ik er eigenlijk echt vlot doorheen kon ademen enzo. Het was dat het spoed was toen dus ik kon me op voorhand niet teveel opjagen, maar had op voorhand altijd veel schrik voor dat onderzoek, dus snap je zenuwen echt wel. Maar mijn ervaring is dus best wel ok eigenlijk als dat je wat kan geruststellen.
    Een tweede keer was wel met verdoving maar toen ging er een echosonde bij en dat doen ze niet zonder blijkbaar, en thank god ook zonder bananenspray :roflmao: weet ik niks meer van behalve dat ik toen ik weer wakker werd dacht dat ik weken in coma gelegen had en een maagsonde had (half uurtje geslapen en het buisje aan m'n neus was gewoon een zuurstofslangetje) :p

Superveel succes!!!

11. Rooibosje

Rooibosje Bekend lid

16 jun 2010
    572
    104
    43
    2x gastroscopie met roesje gehad. Ik vind dat super fijn. Veel minder gekokhals.

12. miramare

miramare Bekend lid

1 mrt 2013
    790
    147
    43
    Ja dat klopt, via de neus kijken ze in de keel. Dus geen gastro scopie

13. Brunette

Brunette Bekend lid

22 aug 2008
    690
    277
    63
    Vrouw
    Veluwezoom
    Ik heb dit onderzoek vorige week gehad. Het viel me echt enorm mee. Ik vond het best spannend, maar de tip om goed door je neus te blijven ademen hielp goed. Geen fijn gevoel, maar zeker goed te doen. Eerst links, toen rechts. Alles bij elkaar was het vlot achter de rug. Als ik morgen weer moest, zou ik zeker zonder zenuwen weer richting ziekenhuis gaan.

14. Mammavan5

Mammavan5 Fanatiek lid

15 dec 2021
    2.099
    2.668
    113
    Vrouw
    Ik heb dit onderzoek gehad .
    Ik zag er ook echt heel erg tegenop maar het viel gelukkig mee .
    Heel cliche maar rustig doorademen en het was echt zo gedaan.
    Ik kreeg dit onderzoek omdat mijn stembanden te controleren omdat ik heel snel een hese stem stem krijg .
    Succes je kan het❤️

15. Krokodil16

Krokodil16 Bekend lid

8 jan 2021
    764
    811
    93
    Vrouw
    Ik vind het een heftig onderzoek. Meerdere keren gehad ivm coeliakie. Voel me daarna ook echt vermoeid. Door het vele kokhalzen. Blijf rustig. Goed door je neus ademen. Dan komt het goed. Uiteindelijk gaat het kokhalzen reflex weg.

16. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Ik lees hier ervaringen van 2 verschillende onderzoeken :rolleyes:
    Ik moest even googlen wat laryngoscopie is, maar een onderzoek van je keel, strottenhoofd en stembanden lees ik.

Ik heb dan denk ik een keer een flexibele laryngoscopie gehad, welke krijg jij ts?
    De flexibele was gewoon tijdens een afspraak zonder verdoving of zo. Van het slangetje dacht ik dat het nooit zou passen, maar dat lukt dus makkelijk.
    Ik vond het geen drama om het te laten doen, voelde apart maar meer ook niet, ik hoefde volgens mij ook niet te kokhalzen terwijl ik nogmaal vrij snel kokhals. Kijken ging ook heel snel.

Deel Deze Pagina