1 gezinslid ziek de rest ook ziek?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Typicalme, 17 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Typicalme

Typicalme Fanatiek lid

11 dec 2014
    1.158
    442
    83
    Vrouw
    Hi dames,

Het 'griepseizoen' is weer begonnen! Nu vroeg ik mij af, je hoort vaak verhalen dat als iemand in een gezin ziek is de rest ook volgt. Hoe is jullie ervaring hierin? Als jullie kindje ziek is worden jullie dan ook standaard ziek? Of als jullie ziek zijn worden de kinderen dan ook altijd ziek. Ik word altijd best een beetje nerveus van al die griepjes :D hoewel ik weet dat het er gewoon bij hoort natuurlijk. Ben benieuwd naar jullie ervaringen hierin!

2. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    vroeger werd ik nooit ziek, maar sinds onze dochter naar de psz gaat en alle virussen aan het verzamelen is ben ik om de haverklap ook ziek... niet handig. vroeger was ik maar 1x per jaar even paar dagen niet fit/ziek

3. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Ik ben nooit ziek gelukkig.
    Het gaat hier echt tussen mijn man en de kids. Hij verkouden dan mn oudste ook heel snel en vice versa. Twins vallen mee hebben het iets minder.

4. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Yep, herkenbaar, we zitten er hier vol in.

Man is begonnen, toen ik(modder nog steeds aan), onze jongste is nu ook ziek geworden en het is wachten tot de oudste ook begint, die heeft al oorpijn en is wat doof.

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.847
    19.215
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij hebben vorig jaar twee keer een buikgriep gehad die het hele gezin Velde. En daarnaast heb ik een echte griep gehad die de rest gelukkig bespaard is gebleven.

6. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.274
    10.988
    113
    Ja zoontje en ik zijn regelmatig samen ziek, wat koortsig, verkouden etc. Toen ik zwanger was, deelde manlief heel vriendelijk zijn buikgriep met mij. Dochterlief heeft een ongelooflijk immuunsysteem, met twee kotsende ouders had zij nergens last van. Of nee, op vakantie was zij als eerste ziek, daarna volgde ik, toen zoonlief. Een of ander virus, we begonnen al op de heenweg.

7. Hupje

Hupje Actief lid

15 jun 2015
    281
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een paar weken terug was mijn man ziek en daarna werd baby ziek. Afgelopen week was mijn man weer ziek en kreeg ik een paar dagen later hetzelfde, maar had onze baby gelukkig nergens last van.

8. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.260
    1.165
    113
    Mijn man is zelden ziek (maar werkt ook fulltime dus minder blootstelling), maar ik deed vaak mee met de kinderen. Vooral dat eerste jaar met een baby in huis, als er weer van alles mee komt uit het kinderdagverblijf en je chronisch vermoeid bent door slaapgebrek.

Mijn oudste is nog steeds een paar keer ziek per jaar, hij krijgt snel luchtweginfecties.
    Mijn middelste is bijna nooit ziek (max 1 keer per jaar), het slaat haar heel vaak over, ookal hebben wij het allemaal te pakken. Terwijl ze in de eerste 18 maanden van haar leven zo ontzettend veel ziek was! Blijkbaar goed immuunsysteem ontwikkelt ;).
    Mijn jongste is na 18 maanden ook nog maar weinig ziek.

Ik merk dat het bij mij ook veel samenhangt met stress. Ik heb in begin van jaar een periode met veel stress gehad, ben toen ook vaker ziek geweest dan gewoon. Door verminderde afweer toch sneller ziek van de virussen e.d. ;) Maar toen waren de kinderen dan weer niet ziek, dus het hele gezin? Nee, dat hebben we eigenlijk nog nauwelijks gehad.

9. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.478
    3.933
    113
    Vrouw
    Nee hier eigenlijk nooit last van. Zoontje is in de herfst/winter vorig jaar continue verkouden geweest, maar verder ook niet ziek. Man pikt de verkoudheidjes soms wel op, ik sla ze lekker over.

10. Judith1983

11 nov 2013
    36
    0
    6
    Hier gaan ze ook vaak achter elkaar. Alleen ik sla het 9 van de 10 keer over. Manlief daarentegen pikt natuurlijk elk virusje op ;)

11. Joycey

Joycey Niet meer actief

Nou, wanneer ons kereltje verkouden is, voelen wij ons niet al te denderend; maar we gaan wel door. We laten ons dan niet kennen. Bij griep is het bij ons toch wel iets milder. Of nou ja, bij mij dan; mijn partner krijgt dan de mannengriep :eek: Verschrikkelijk bijna-terminaal dan. Maar goed, nu ik in verwachting ben ben ik ook meer vatbaar. Dat verklaart de keelpijn en het gesnotter.

12. wachtend

wachtend Niet meer actief

Hier eerst man ziek (goddank niet zo erg als Joycey haar man haha) maar echt goed beroerd. Ikzelf niet echt lekker maar wel gewoon doorgaan hoor!
    Toen zoon ziek 40 graden koorts, bovenste luchtweg infectie, oorontsteking en keel ontsteking en nu na 3 weken nog steeds hoesten.
    En jawel man weer met hetzelfde virus als zoon besmet gelukkig is het een man die wel gewoon gaat werken. Gelukkig mijn dochter en ik geen last.

Hoop ook echt dat ik het niet krijg want wie zorgt dan voor de kinderen want man moet wel gewoon werken. En als ik eens in de zoveel tijd griep heb dan heb ik ook echt griep en lig op bed met 40 graden of hoger. Dus ik hoop dat ik nu bespaard blijf.

13. Mom2Boys

Mom2Boys Bekend lid

12 mei 2011
    555
    51
    28
    Vrouw
    Soms wel soms niet. Zodra er 1 aan het braken slaat, was ik alles meteen en maak ik alles extra vaak schoon, maar soms vindt de besmetting plaats voordat de ziekte zich uit.
    Bij diaree wordt er na elk bezoekje van diegene de wc extra schoongemaakt.

Ik kan absoluut niet ziek zijn, want ik heb geen baas zodat ik me ziek kan melden ( nadeel van het full-time moederschap).

Manlief kan ook niet zomaar even vrij nemen als ik ziek ben.

Oudste zoon was vanaf woensdag ziek, braken, diaree. Gelukkig niemand aangestoken, dus weet ook niet of het dan buikgriep heet.

Verkouden zijn, dat wordt hier meestal wel doorgegeven. Kids zijn nogal van het kussen, al zeggen ze dat kussen verkoudheid niet doorgeeft.

14. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    We zijn hier zelden ziek, maar dl had 2 weken geleden haar eerste virusje te pakken. En een week later kregen wij hem allebei ook :(
    Dus nu allebei beroerd thuis om voor een juist steeds drukker wordende dl te zorgen :(

15. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Hier idd als zoonlief met iets thuiskomt.
    Worden dochter (13mnd) en ik ook ziek.

16. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Ik ben bijna altijd het haasje; manlief ontspringt de dans meestal. Nu zijn we weer met z'n drieën ziek... En manlief (nog) niet ;).

17. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Hahaha, herkenbaar! Oh, wat kunnen mannen toch ziek zijn hè...:cool:.

18. Robynn

Robynn Fanatiek lid

18 mrt 2014
    1.139
    0
    36
    Check! :D

verschrikkelijk, bij ons is het meestal bonusdochter (3) die iedereen aansteekt.. zij is echt zoo vaak ziek..niet normaal.. ze word binnenkort gecheckt (bloed test).. we hopen dat er wat duidelijkheid komt..

19. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.168
    2.283
    113
    Bij ons gaat het meestal wel allemaal achter elkaar of deels tegelijk. Drie weken geleden was onze jongste flink verkouden, daarna was ik een paar dagen grieperig met veel spierpijn, hoofdpijn en keelpijn, daarna mijn man. En nu loopt jongste alweer te snotteren. De oudste twee hebben een hele goede weerstand, die zijn haast nooit ziek of verkouden, hoewel (of misschien juist doordat) ze zelfs met dit weer het liefst zonder jas buiten spelen.

Toen we net ons eerste kind hadden waren we trouwens wel constant allemaal verkouden, dankzij hem en het kinderdagverblijf. Inmiddels blijft het voor ons meestal bij 1x per jaar, langzamerhand zijn we overal wel immuun voor verder, haha.

20. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Gek genoeg was het tot nu toe zo dat of ik ziek was of mijn man, maar nu werd Lotte eerst ziek 2 dagen later ik en de dag daarna mijn man ook. Nu zijn we gezellig met z'n drieën ziek.

Deel Deze Pagina