Welk maatje?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door cjpt, 4 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Mijn beste vriendin is vandaag bevallen van een dochter. 2,5 week te vroeg en de kleine is dus nog een beetje mini. 48 cm en 2770 gram.

Nu was mijn dochter 49 cm en 3100 gram en zij zwom in maat 50. Ze ging ook na 2 maanden pas naar maat 56!

Nu mijn vraag, omdat mijn (grotere) baby zwom in maat 50 zat ik te denken dat ik misschien iets in maat 44 moet kopen. Maar dat ziet er altijd wel weer erg klein uit.

Zijn er hier meiden die een beeb hadden van rond die 48 cm en 2770 gram en passen die beebs in maat 44 of moeten ze dan nog kleiner zijn?

2. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Kenji was 1875 gram en 44 cm bij de geboorte, maar hij kon zich nog 3 keer omdraaien in maatje 44!
    Hij heeft nog best lang maat 44 gedragen, langer als 50 in ieder geval!
    Volgens mij was ie 3,5 kilo voordat we op maat 50 overstapte, zeker weten doe ik het niet meer.

3. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Ik weet dat dit niet het antwoord op de vraag is, maar je kunt toch voor de zekerheid maat 50 geven, als hij het nu nog niet past, dan kan hij het later toch nog aan? Over 3 maanden is het maart, kun je een beetje lente kleertjes kopen.

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Bij ons waren ze wel een stukje lichter, 2155 gram en 2045 gram maar waren beide 47 centimeter en ze hebben echt heel lang maat 44 gedragen, dit paste veel mooier dan maat 50, hebben dus ook een hele collectie 44 aangeschaft ;), haha.

Als ik jou was zou ik gewoon een maatje 44 kopen als je graag wil dat de kleine het 'nu' aan kan. Vind je het geen probleem om iets te kopen wat de kleine 'pas' over een maand of 3 aan kan dan zou ik maat 50 kopen ;). Das dus iets wat je zelf moet bekijken, je kan ook je vriendin vragen wat ze zelf het liefst heeft. Misschien heeft ze juist voor nu erg weinig omdat ze niet op zo een klein prulletje gerekend had en is dat erg welkom :D!

Liefs, Hanneke!

5. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Mijn meisje was 3078gr en ongeveer 47cm en zij zwom ook in maatje 50!
    Ze zit nu in maat 56 en ik denk dat ze dit toch nog wel een week f twee aan zal kunnen.
    Iedereen had tegen mij gezegt dat ik niet te veel in maatje 50 moest kopen want ze waren er zo uit..........nou ik had best maat 44 kunnen kopen hoor!
    Met 6wkn hebben we haar maar in mt 56 gestopt omdat ik die 3pakje van maat 50 echt zat was maar het moest nog 3keer worden om geslagen :D

Op de foto heeft ze mt 50 van de zeeman aan en ze is hier 8dgn oud :D

6. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Ja had het zelf ook met Dominique, heeeel veel maat 50 bijgekocht omdat ze het uiteindelijk 2 maanden heeft gedragen!

Ik heb het wel aan mijn vriendin gevraagd maar ze vond het moeilijk inschatten. Ik was uberhaupt niet van plan kleertjes te kopen want ze heeft erg veel. Maarja, pas vanaf maat 50 natuurlijk.

Anyways, bedankt voor de reacties. Ik ga gewoon wat dingen voor haar kopen in maat 44 en dan bewaar ik de bon zodat ik het kan ruilen mocht het toch te klein zijn.

7. burningkarma

burningkarma Fanatiek lid

8 jan 2008
    2.605
    0
    0
    Veenendaal
    caitlin was 3200 gram en paste 50 niet. :S

8. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Dochter was 48 cm en 2890 gram, ze is wel afgevallen, maar hoeveel weten we niet precies. Ik had alleen maat 50/56 en dat was veel te groot. Maat 50 kreeg ik 1 setje van en dat was een beetje te ruim, maar ging nog wel. Maat 44 had haar waarschijnlijk beter gepast. Maar wij verwachtten een baby van 7,5 pond dus dat hadden wij niet.

Ik zou als je een boxpakje wilt kopen wel voor een kleine maat 50 gaan (noppies/c&a/prenatal), van een setje met broekje en truitje zou ik wel voor 44 gaan. Dochter heeft van het ziekenhuis nog kleren gedragen omdat alle broekjes mt50 steeds van haar billen vielen.

Overigens valt zeeman erg groot hoor!

Een kindje met deze lengte en gewicht, dit kindje is nog lichter dan dochter was is een mager krielkippie!

9. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Je hebt toch ook wel eens maat 48? Zit je er tussenin...
    En idd. ze heeft zelf al veel 50 en zal ze vast ook nog veel krijgen.
    Dus dat zou ik ook niet kopen... Bon bewaren is een goed idee...
    Ook leuk voor haar als ze goed passende kleertjes heeft voor dr kindje..
    MIjn zoontje was trouwens 3100 en 48cm, zwom eerste 2 3 weken ook in maat 50. Hij is nu 10 weken en schommelt nog net tussen 50 en 56.

10. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

volgens mij paste mijn zoontje met 2,5 kilo maatje 50, hij was toen iets van 45 cm. je moet het zo zien maatje 44 voor 44 cm en maatje 50 voor 50 cm.
    met maatje 50 weet je in elk geval dat wanneer het even in de droger is geweest (en dat is wel handig voor een pasgeworden mama;))
    dat het nog past!
    groetjes

11. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Bedankt voor jullie reacties. Ik heb inderdaad maat 44 gekocht en was maar goed ook, wat een ukkepukkie zeg! Ze waren er ook erg blij mee want alles zat nu 2x omgevouwen en haar kleertjes "slobberden" nu een beetje om haar lijfje heen.

Tuurlijk kán maat 50 vaak wel, heb ik met mijn dochter (3100 gram) ook gedaan, maar weet nog dat ik me soms irriteerde dat alles zo groot was. Moest echt zoeken naar dingen in maat 50 die klein vielen. Kreeg ik maat 50 van kraamvisite maar dan paste ze er uiteindelijk na 2 maanden pas in haha.

12. burningkarma

burningkarma Fanatiek lid

8 jan 2008
    2.605
    0
    0
    Veenendaal
    Je weet het uiteindelijk ook nooit zeker tot je ze aan doet toch? De ene maat 50 is de andere ook weer niet. :D Gelukkig paste het allemaal :D

13. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Mijn dochter was ook zoiets bij geboorte en zwom ook in 50. toch kon ze het daardoor wel lang aan, want als je de mouwtjes omslaat e.d. heb je er wel meer aan. Ik zou gewoon 50 kopen persoonlijk.

14. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Ik zie dat je al wat gekocht hebt. Fijn dat ze er blij mee waren. Ik begrijp ook die frustratie wel van dat alles te groot is, maar het is wel fijn als je er lang wat aan hebt ;)

15. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Onze kleine man was 48cm en 2870 gram en past met gemak maat 44.. maat 50 draagt hij ook gewoon wel, maar is veel te groot..

16. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Als ik jou was zou ik maatje 44 halen.

Wij dachten vtv een groot kindje te krijgen en we hadden dus bijna alleen maat 56 gekocht.
    Nou was Milan bij de geboorte 2930gr en verdronk nog in maatje 50. Dus moest snel gaan shoppen.

Kan me voorstellen dat je vriendin ook niet veel kleertjes in de goede maat heeft.

17. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    dachten wij ook dat we een groot kind zouden krijgen.
    mijn man is erg lang en ik had een mega buik.
    en wat kwam er uit een kindje van 45 cm en dan zit je daar met kleertjes maatje 50/56.
    enige wat ze aan kon was maatje 38 wat goed zat en maatje 44 wat eigenlijk iets te groot was.

Deel Deze Pagina