Maandag 2 maart was het zover. Ik mocht bij de gyn komen om te kijken of mijn baarmoeder genoeg verweekt was om ingeleid te worden. Na bijna de hele zwangerschap pijn te hebben gehad was ik hier ook echt aan toe! Mijn baarmoeder was genoeg verstreken en ik mocht zelf kiezen wanneer ik ingeleid werd. dat was geen moeilijke vraag. Ik kom de volgende dag wel. 3 maart moest ik mij om 8 uur melden in het ziekenhuis. maar om 9 uur was ik nog niet opgehaald. Ik dacht laat ik maar even vragen want stel je voor dat ze me vergeten zijn. wat bleek nou? de verloskamers waren allemaal vol! dus er zat een kans in dat ik weer naar huis zou moeten na een slapeloze nacht zag ik dit helemaal niet zitten. gelukkig lag ik om kwart voor 10 op de verloskamer. Om 10 uur werden mijn vliezen gebroken en vrijwel direct begonnen de weeen. om 10 over 11 aan het infuus. na een poos had ik behoorlijk sterke weeen alleen nam het ctg niets waar. het zat alleen onderin mijn buik. Ik smeekte bijna om pijnbestrijding maar ik moest nog even wachten. om 2 uur kreeg ik dan toch een pomp. Om kwart over 2 kwamen ze mijn ontsluiting meten.. 3cm. Ik zei tegen vriendlief nou dat duurt nog wel een paar uur.. ongeveer een half uur later dacht ik naar de wc te moeten. De verpleegkundige vroeg of ik geen persdrang had. Volgens mij kon dit niet omdat die ontsluiting nooit zo snel kon gaan. maar na een poos proberen lukte het toch niet. 5 min later.. vroeg ik toch maar weer om de po. de verloskundige zou eerst even worden gehaald om toch naar de ontsluiting te kijken. het duurde en het duurde totdat ik boos weer op de bel drukte dat ik een po MOEST hebben. om kwart over 3 kwam de verloskundige en toen bleek dat ik al 10 cm had en de haartjes van de kleine al aangeraakt konden worden. Toen ik hoorde: "we gaan beginnen" was ik ineens weer bij. Ik was namelijk helemaal suf van de pomp en kon mijn ogen tussen de weeen door niet eens open houden. maar op het moment dat ik moest persen was ik gelijk weer back toe earth. Om 15.42 is nikki geboren. na de bevalling riep ik gelijk.. dit nooit weer. maar nu 3 weken later zit ik al na te denken over een broertje of zusje voor nikki over een jaar of 2
Nog van harte gefelciteerd met de geboorte van nikki. Grappig dat de natuur je de ervaring een paar weken later alweer anders laat zien, zodat je nu alweer over een broertje of zusje denkt! Geniet lekker van elkaar.
als eerste van harte gefeliciteerd en dit is echt een voorbeeld van hoe een inleiding ook super kan gaan. bij mij was het totaal anders en duurde het ruim 2 dagen!
Super zon snelle bevalling! Alleen jammer dat personeel dan weer van mening is ''dat dat niet kan''..ggrr...alsof jij je lichaam niet kent. Maar goed, dit geeft een mens hoop haha....mijn ingeleide bevalling duurde ook bijna 24 uur. Ach en vol goede moed gaan we op naar de 2e bevalling
jeetje dames das ook wat zo'n lange bevalling. moet er niet aan denken! al helemaal omdat ik de weeen toch wel heel erg heftig vond maar ja heb dan ook nog een weeenstorm gehad.