Mijn zoon krijgt wekelijks 1-2 keer een vriendje te spelen heel leuk natuurlijk. Maar nu het volgende. Samen met het vriendje loop ik altijd langs de Albert Heijn om iets lekkers voor tussendoor te halen. Ik heb nooit snoepjes of koekjes in huis want wij eten dat nauwelijks. En als we het Hale. Kunnen we het later weg gooien. Zo ligd er nu een zak pepernoten waar er 10 uit zijn gehaald. Die kan dus gewoon weg. Nu mijn vraag. Wat kan ik in huis halen voor de vriendjes die komen spelen? Het liefste niet te veel suiker en e nummers
Mja.. Per stuk verpakte dingen... Of doosjes smarties /dummies ofzo.. Koetjes repen... Dat soort dingen? Hier krijgen ze baak gewoon een koekje ipv een snoepje. Of ontbijtkoek ofzo.
Kun je daar wel mee aankomen? Hahaha. Ontbijt koek heb ik eigenlijk altijd wel in huis en rijstenwafels
Nou.. Tja.. Soms is het dat of niks En ik moet zeggen dat meeste kinderen bij ons niet heel hard klagen over ontbijtkoek Maar meestal heb ik ook wel biscuitjes of likkoekjes in de trommel zitten... Of wat traktatie-leftovers...
gewoon eten wat de pot schaft zou ik doen hoor. waarom speciaal snoep halen voor vriendjes als je het zelf niet eet. geef ze gewoon een koekje, ontbijtkoek, rijstwafel, wortel, komkommer tomaat, fruit... maak het jezelf niet te moeilijk joh!
Ik zou gewoon kiezen voor dingen die je in huis hebt. Fruit, rozijntjes, een koekje, enz. Bij oa de AH verkopen ze ook een soort 'snoepjes' van aardbeien en frambozen in kleine zakjes, zit geen suiker in en ze zijn erg lekker (vind ik dan ). En als je per se snoep wilt: snoep in kleine zakjes (en ze hoeven niet ieder een zakje ofzo: ze kunnen er ook één delen).
Vaak vragen ze in de loop van de middag ook nog om fruit of een boterham hier. Dus snoep of koek hoeft imo echt niet perse hoor. Maar mijn dochter krijgt sowieso meestal wel een koekje 's middags. Voor mijn dochter koop ik sowieso altijd stukverpakkingen, omdat zij de enige is die koekjes eet. En dan wil ik haar ook niet alleen maar hetzelfde aanbieden steeds. Dus meestal 2-3 verschillende voorverpakte koekjes in de koektrommel. Rozijntjes zijn trouwens ook nog steeds wel prima hoor. Snoep of chocola geef ik eigenlijk nooit (ligt bovenin van sint/gekregen etc). Ook ga ik op woensdagmiddag wel eens samen koekjes bakken + versieren als er een vriendinnetje is. Doe ik meestal een half pakje. Mogen ze meteen wat opeten, bewaar ik er nog 1 a 2 voor thuis en dan nog een zakje mee met t vriendinnetje, voor haarzelf, papa, mama, broertje oid. Zo, weg ermee !
Onze zoon is ook dol op de nijntje biscuit van onze dochter of liga (eerste stap?) Meuslireep is tegenwoordig ook helemaal in. En als ik hem ontbijtkoem geef is hij ook blij denk ik. En heb al weeeeken een zak smarties in huis die manlief een keer had gekocht met hem maar hij vraagt er niet om. Hij krijgt hier dus eigenlijk geen snoep
Ontbijtkoek vindt mijn dochter niet zo geweldig. Maar zo gezond of verantwoord oid is dat ook niet he.. Weinig vet, maar ja, wel héél veel suiker (slecht suiker ook nog vaak; glucose-fructosestroop).
Hier heel wisselend, Koekje (kan simpel Maria koekje zijn) Extra fruit Komkommer Krentjes Klein eierkoekje Kaas blokje of zacht puntje Tomaatjes Knijpfruit
Klopt... Maar het is ongeveer het enige wat ik eigenlijk zo goed als altijd in huis heb. En kinderen vinden het net ff lekker dan een flauw biscuitje. Ontdekte trouwens gister dat de hele trommel nog vol pepernoten zit. We kunnen voorlopig even vooruit
Ik zou niks speciaal voor een ander kind in huis halen. Aso he Wij eten zelden tot nooit snoep, dus dat koop ik ook niet voor een ander. De opties hier zouden zijn: Plakjes ham eventueel met augurk Gekookt eitje Boekweit crackertje met beleg Stukje pure chocola Fruit (banaan met pindakaas!) Een of ander zelfgebakken baksel Rozijnen of gedroogd fruit Denk dat het gros van de kids thuis al met regelmaat snoep etc. aangeboden krijgt, dus bij een ander is het dan wel leuk om eens iets anders te krijgen. Ik heb een tijd op een BSO gewerkt en daar stonden de 5 jarigen te springen als ik een pot augurken op tafel zette Natuurlijk ook als ik met een pot chocopasta aan kwam, het blijven toch kinderen. Maar ik denk dat variatie wel het sleutelwoord is.
Ik heb zelf doosjes rozijntjes, eierkoek, ontbijtkoek enz in huis, o ja en van die zakjes met kleine koekjes. Van traktaties en verjaardagen zit er ook wel eens snoep in. Daar mogen ze uit kiezen. Hier is het met drinken wel eens hoor. Veel klasgenootjes krijgen elke middag een pakje thuis te drinken of iets van dubbel friss ofzo. Tja datag hier dus niet, ik heb voor onze 5 jarige diksap of thee of water. Kreeg oook wel eens te horen, ik lust deze sap niet, ik wil echte limonade....
Mja dat is bij ons inderdaad ook weleens "ik lust alleen Wicky" Ultieme oplossing (die ik alleen met mooi weer als ik vind dat je wat "MOET" drinken hoor) gewoon waterlimonade in een kan in de koelkast. Kant-en-klare limonade lusten de meeste water-limonade-weigeraars namelijk wel. Zelfs als dat kant-en-klare waterlimonade is Nu het niet zo warm is mogen ze kiezen... Waterlimonade, thee of water. Desnoods een glas melk... Maar daar houdt het echt wel mee op.
Ik had laatst eens een meisje, dat luste geen limonade, alleen diksap! Toevallig had ik daar nog wat van staan.
Ik denk dat mijn dochter het andere wel zou lustten ondanks dat ze dat thuis nooit krijgt, maar ik heb haar geleerd als je het niet zeker weet dan vraag je om water.
Je hoeft niet persé snoep aan te bieden toch? Fruit is ook lekker en je hebt ook van die mini rijstwafels in een zakje. Dat werkt ook heel goed. Nu met de feestdagen komt er overal snoep vandaan en ligt de kast hier vol met chocolade, spekkies en lollies. Maar het is geen gewoonte. Je kunt ook een lekker broodje kopen voor tussendoor bijvoorbeeld. Maar ik zou niet speciaal snoep kopen als je dat zelf ook al nooit in huis hebt. Alternatieven zat en als je het in een leuk bakje doet, is dat al goed. Daar gaat het meestal om ook nog.