De tuin opeten

Discussion in 'Baby en dreumes' started by zogelukkig, Apr 27, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Mijn zoontje speelt graag in de tuin, maar hij stopt echt alles in zijn mond. Ik moet er nu constant achteraan lopen. Zand, bloemblaadjes, zaden van bomen, takjes, slakken, pissebedden.

Wie heeft er tips hoe daarmee om te gaan?
    En wanneer houdt de fase van alles in de mond stoppen op?

2. Sisa

Sisa VIP lid

Jun 13, 2008
    5,552
    1
    0
    ....gras....kiezelsteentjes...modder....lavendel... zucht ;)

Hier ook zo 1, heb ik me maanden op het mooie weer verheugd, nu kunnen we eindelijk naar buiten, kan ik mijn kont niet draaien of ze zit weer vanalles te eten!
    Ik weet het dus ook niet, heb hetzelfde probleem dus lees even mee!

3. Macdee

Macdee Bekend lid

Mar 23, 2008
    755
    1
    0
    En hier worden alle bloemetjes van de plantjes getrokken!!
    Ben ik ook zo blij mee!

4. zogelukkig

Eet hij ze ook op?
    Het lijkt soms wel of hij niks te eten krijgt!

5. Juul75

Juul75 VIP lid

Apr 8, 2010
    12,091
    7,843
    113
    L. eet bij ons ook het gras en een beetje zand, vind ik nog niet zo'n ramp want dat deed ik vroeger ook en ben toch wel groot geworden :D Maar ze eet ook de borders leeg en dat wil ik niet hebben, er zit ook taxus en rodondendron in en da's giftig, dus heb ik een tuigje gehaald bij de prenatal en daar zit ze nu in, met een lange lijn (we hebben een grote tuin) zodat ze nog wel lekker op het gras kan. Het ziet er niet uit, net een geit aan een stok ;) maar ik vind haar veiligheid belangrijker. Ze is zo watervlug, daar kan ik soms niet snel genoeg bij zijn.

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier gaat de tuin binnenkort helemaal op de schop. De giftige goudenregen hebben we al van al z'n takken ontdaan, omdat ze daar al enorm van aan het kotsen was geweest.
    De rododendron gaat er ook uit en ik ga er alleen zooi weer ingooien waarvan het niet erg is als dat opgegeten wordt, (viooltjes enzo :D Die vrat ik als kind bij de buren uit de tuin: onze eigen liet ik staan...) En we gaan gewoon het grootste deel van de tuin betegelen... (heeft ze tenminste ook wat speelruimte: onze tuin is niet bijster groot: 6x6).
    De frambozen blijven: die mag ze van mij allemaal opeten :) Kijken of ze ooit nog eens een fruitliefhebber wordt op die manier, LOL

En wanneer dat in de mond stoppen overgaat.... nou, hier dus nog steeds niet :( Dus vandaar ook dat ik me er maar bij neer leg, want ik krijg het niet afgeleerd: alles wat nieuw is, moet in d'r mondje, want dat is Thirza's manier om dingen te onderzoeken...

Iemand ondertussen nog tips over wat vooral NIET in de tuin moet, omdat het giftig is?
    Of wat juist wel kan, omdat het onschuldig is?
    Passiebloem, kan dat? (Ik wil alle muren hier bedekt hebben met mooie klimplanten :)).

7. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

Jun 18, 2009
    2,299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Ik zou gewoon alles wat giftig is eruit gooien, als er dan wat opgegeten wordt is het niet zo'n ramp.
    Wij hebben dan wel een HELE grote tuin (500 m2). Maar wij hebben bij de achterdeur een terras (20/30 m2) en daar kan ze zonder mij in de buurt rondlopen, want met de grens met de echte tuin hebben wij een hek geplaatst.
    Alleen wij hebben 2 buitenhonden en die zijn nu in de rui en nu probeerd onze meid daar de haren van op te eten. Dus hier wordt iedere week het verharde geveegd (en dat is veel).
    En tja, ze heeft al veel tuin achter de kiezen, maar dat hou je op een gegeven moment toch niet tegen. Ik let wel op wat ze doet, maar loop niet constant achter haar aan.

8. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier duurde het ook wel tot 18 maanden.. inmiddels is het gelukkig wat minder maar ik hou haar nog scherp in de gaten want als het LIJKT op iets eetbaars, is het ook zo in haar mond...
    en aangezien ze nu af en toe sla-mix eet thuis... :p

9. Juul75

Juul75 VIP lid

Apr 8, 2010
    12,091
    7,843
    113
    @teigetje, kanonne dat is inderdaad een hele grote tuin! Ik vind die van ons al zo groot met 300m2. Hoe hou je dat in hemelsnaam een beetje op orde? Wel een goed plan trouwens, om er een hek neer te zetten dat de rest van de tuin afsluit.

10. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

Jun 18, 2009
    2,299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Ik dacht ook al toen we gingen kijken (voor verhuizen), wat moeten wij er in hemelsnaam mee doen :D. Maar nu is er een grote kippenhok met grote ren, een grote moestuin, groot terras, grote voliere en de rest is nog gras (het zal wel een tijd duren voor we het echt op orde hebben)

11. Peetje08

Peetje08 Bekend lid

Mar 30, 2008
    704
    0
    0
    Hier wordt de tuin ook opgegeten of afgelikt. Dat laatste is nu de nieuwe trend. Hier hebben allerlei planten toch het veld geruimd, zoals de akelei. Ik moet eerlijk toegeven dat ik niet alles er uitgehaald heb met hoop op zegen. De haag van klimop staat er nog steeds en ook de narcissen blijven (op een minder bereikbare plaats).

Dit is wel een leuke lijst van wat wel mag Lijst van niet of weinig giftige planten

Verder doet de zandbak wonderen. Het lijkt zelfs tot ons zoontje door te dringen dat we twee soorten zandbakken hebben, die van hem en die van mama :D.

Mijn nieuwe uitdaging is ons waterelement, die weer is teruggekeerd op een moeilijker bereikbare plaats na de winter (water is volledig afgedekt). Oh..die..die..oh...etc. Hoe leer ik hem dat hij daar alleen met de oogjes naar mag kijken ;)? Die gaat dus alleen aan als ik vol toezicht heb, voordat hij de border in klimt.

12. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

Oct 5, 2008
    4,473
    1
    38
    Female
    Thuis
    Hier is de tuin ook lekker. We hebben ook 2 konijntjes in een hok en dat wordt ook leeggegeten;). De straatstenen worden afgelikt. Hopelijk is het snel voorbij, heb wel besloten dat er voorlopig geen zandbak komt!

13. duveltje

duveltje Bekend lid

Nov 6, 2008
    658
    0
    16

:$:$:$ 18 maanden!!!!:$:$:$

Nou dan kunnen we nog wel even aan de gang blijven! Thije stopt ook echt alles in zijn mond. Ik heb nu ook voor het eesrst in mijn leven iemand die mijn voeten kust....lees:aflikt.;)
    Tja, onze tuin in (nog) niet echt kindvriendelijk, dus daar moeten we snel mee aan de slag, want anders houden we geen zand en plant meer over;)

14. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik moet ook bekennen dat het me tegenviel, maar ach, ieder kindje is anders he.. ;)

15. zogelukkig

Er staat niks giftigs in de tuin en we hebben ook een afgezet terras van 3,5 x 3,5 mtr, maar ook daar ligt van alles; zelfs als ik net heb geveegd! Zand, insecten, takjes uit de bomen...
    Hij zal het er wel niet mee eens zijn dat hij geen vlees te eten krijgt, want ieder beest gaat naar binnen, van slak tot langpoot (zonet) die hij mij dan heel trots komt showen: haalt het uit zijn mond, handje omhoog en tegen de tijd dat ik het uit zijn hand wil pakken, zit het weer in zijn mond met zijn kaken stijf op elkaar. En dan niet proberen te lachen als er twee van die lange poten van de langpoot uit z'n mond bungelen.... 8)
    Maar straks is het een bij of een wesp, dan vergaat het lachen je wel.

16. Sisa

Sisa VIP lid

Jun 13, 2008
    5,552
    1
    0
    Tot 18 maanden?! :$ Dat is nog even dan, heel de zomer door :(
    Nou ja, het is niet anders. Hier ook ruim 500m2 maar wel met heg en hek omheind dus weg kan Charlotte gelukkig niet. En ook al zou het kunnen, ik kan haar toch al geen seconde uit het oog verliezen... Het verwijderen van de taxushagen ga ik niet doen, ik ga haar, net als binnenshuis, leren dat ze er niet aan mag komen. Zal wel heel de zomer duren :x maar ik ga niet onze compleet aangelegde tuin op de schop zetten voor een dreumes. Dan maar 100.000x per dag 'nee, niet aankomen' .... Laat de zomer maar komen! Uhmmmm ja die van 2011 bedoel ik dan he ;)

17. raspberry

Jemig, jullie hebben echt grote tuinen allemaal zeg! En ik vind het in ons tuintje van 35 m2 al zo'n crime om erop te letten dat er niets verkeerds naar binnen gaat!
    Die lijst is wel superhandig! Heb hem maar ff opgeslagen in m'n favorieten...

18. Sisa

Sisa VIP lid

Jun 13, 2008
    5,552
    1
    0
    @rozemarijke....tja hij zat nu eenmaal bij het huis, kan slechts de tuin verhuren :D maar leuk is anders hier, zou willen dat ik 35m2 had, zeker nu maar ook om te onderhouden!

19. raspberry

Nou, ik moet ook idd niet aan zo'n grote tuin denken!
    Ben hier nu net lid geworden van een ruilkring, kan ik af en toe eens iemand laten komen die voor niksen (dat is het ruilmiddel hier) de tuin komt doen... Kan ik zelf niksen verdienen met dingen die ik echt leuk vind om te doen :) (Taart bakken bijv).

20. Sisa

Sisa VIP lid

Jun 13, 2008
    5,552
    1
    0
    Niksen, dat is nou nog eens leuk bedacht!

Share This Page