Na een discussie met een vriendin ben ik benieuwd hoe vaak jullie het beddengoed verschonen? En wat 'normaal' is? Ik zelf verschoon het 1x per week op vrijdagavond zodat we lekker in het weekend uit kunnen slapen in een schoon bed. Het bedje van mijn zoontje verschoon ik bijna dagelijks of anders om de dag.
Ons bed 1x per week. Soms doe ik de kussenslopen tussendoor nog even in de was. En in de zomer was ik de bedden vaak 2x keer in de week. Bij de kinderen hetzelfde. Hydrofiel wel dagelijks.
1 keer in de week ook meestal op vrijdag.. dan is alles voor het weekend fris gewassen... Als het nodig is verschoon ik het vaker bijvoorbeeld in de zomer of als iemand van ons ziek is..
1x per week. Van de kinderen 1x per twee weken. Behalve als ze ziek zijn dan verschoon ik elke dag/om de dag. Maar dan wordt t vaak ook snel vies natuurlijk.
Afhankelijk van het weer etc. Maar gemiddeld denk ik wel iedere week; 's winters soms minder vaak, maar 's zomers haal ik het na een zweetnacht al meteen af. Bij de kinderen hetzelfde.
Ik heb een verschrikkelijk irritante tik wanneer het gaat om het verschonen van het beddengoed, dat móet op vrijdag. Maar als ik dan om wat voor reden dan ook een keer een week niet kan op een vrijdag, dan mag het dus pas de vrijdag erna. Een andere dag is niet mogelijk Maar in principe dus een keer in de week. Wat betreft de kinderen ben ik wel wat soepeler, wanneer het uitkomt eigenlijk.
Oeps vergeten te vermelden zij doet het 2x per week. Waardoor ik dacht dat ik iets fout deed . Maar goed zij werkt niet en heeft schoonmaakhulp..
Ik rol het dekbed in de overtrek, ideaal. Gewoon dekbedovertrek binnenstebuiten op je bed leggen, mooi recht. Dan dekbed erop, goed recht erop. Vanaf hoofdeind oprollen tot voeteneind, dan even door de opening wroeten van het dekbedovertrek. Dan naar boven uitrollen en klaar. Mooi strak in de hoes, geen wild geschud met zwaar dekbed.
Ik vind het echt een drama klus, ben blij dat de oudste 2 nu regelmatig helpen met iig afhalen en soms ook met opmaken. Ik verschoon alle bedden 1x per week tenzij het heel erg zweetweer is of er iemand ziek is oid.