Bruiloft vriendin

Discussion in 'De lounge' started by rocketscience, Jan 10, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

Feb 16, 2015
    4,272
    3,239
    113
    Female
    Graag weer jullie advies. Ik had een tijdje geleden al een topic geopend over de bruiloft van mijn beste vriendin. We waren uitgenodigd als daggasten (onofficieel dus nog geen papieren uitnodiging gehad maar ze had dit tegen mij gezegd) maar de kinderen waren niet welkom.

Nu had ik het al naast mij neergelegd dat ik mijn dan twee jaar oude zoontje een dag naar opa en oma zou brengen maar ik heb dan als alles goed gaat ook een baby van 6 a 8 weken oud die ik borstvoeding wil geven.

Ik heb dit uiteindelijk voorgelegd bij mijn vriendin maar ze wilde op geen enkele manier een uitzondering maken. Sterker nog, mijn verzoek om baby wel mee te mogen nemen naar de ceremonie en het eten vond ze zo veel gedoe dat ik nu helemaal geen daggast meer mag zijn.

Het is mijn beste vriendin en ze zei dat ik haar veel verdriet heb gedaan omdat ik het niet voor haar over heb om de hele dag erbij te zijn zonder baby. Ik zou heel misschien kunnen kolven tussendoor maar daar zitten een hoop onzekerheden aan vast. Geen idee of het wel lukt om te kolven, geen idee of ik dan al genoeg voorraad heb voor een hele dag. Geen idee hoeveel voedingen mijn kindje dan nodig heeft. Of ik zou een paar keer heen en weer kunnen rijden die dag (lokatie is 20 min van opa en oma) maar dan ben ik ook veel tijd kwijt voor een voeding en weet niet wat voor dagschema zij voor de bruiloft in gedachte heeft.

Kortom, heeft mijn vriendin gelijk en ben ik een tr*t dat ik niet alles voor haar over heb om er de hele dag bij te kunnen zijn? Of is vriendin onredelijk dat ze geen rekening met mijn kind wil houden?

Het creeërt nu zoveel spanning binnen onze vriendschap, ik ben er zelf ook heel verdrietig over en snap gewoon echt niet dat ik nu niet eens meer de hele dag welkom ben...

Sorry voor het veel te lange verhaal!

2. suus02

suus02 Fanatiek lid

Jan 30, 2009
    3,385
    858
    113
    home sweet home
    Heel eerlijk vind ik je vriendin niet reëel. Heeft ze zelf kinderen, zo uit haar reactie te lezen niet. Viert ze het ergens met slaap gelegenheid? Kan je bijvoorbeeld baby met oppas meenemen zodat je daarheen kan als je baby voeding nodig heeft. Niet elke baby van 6 a 8 weken drinkt uit de fles!

3. luca75

luca75 Fanatiek lid

Aug 14, 2013
    4,864
    3,500
    113
    Tja geen kinderen zijn geen kinderen. als je voor jou een uitzondering maakt dan komt de volgende die vindt dat voor hen ook een uitzondering gemaakt kan worden enz.

4. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

#4 Whysteria, Jan 10, 2017
    Last edited by a moderator: Jan 10, 2017
    Aan mijn mening zul je waarschijnlijk niet veel hebben, want ik begrijp de hele heisa rondom trouwen en bruiloften sowieso al niet.

Ik zou persoonlijk waarschijnlijk al helemaal geen zin hebben om met een baby van die leeftijd naar een bruiloft te gaan, dus ik zou lekker thuis blijven.

Ik begrijp ook je vriendin wel, het is óf helemaal geen kinderen/baby's, óf iedereen kinderen en baby's mee laten nemen. Als ze aan 1 persoon toegeeft krijgt ze later weer gezeur met anderen.

En eerlijk gezegd vind ik al het gehuil, gekrijs en gestresste ouders ook niet echt bevordelijk voor de sfeer tijdens een bruiloft.

Tenslotte geeft het bruidspaar een bak geld uit aan hun 'grote dag', dus aan hun om de voorwaarden te stellen...

5. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

May 28, 2010
    3,719
    22
    38
    Wat maken jullie het jezelf nu al moeilijk zeg, ruim een half jaar van te voren. Ik zou pas een probleem aanpakken als dat er ook daadwerkelijk is. Ik vind jullie allebei onredelijk aangezien jij een probleen maakt van iets wat er nog niet is. En haar omdat ze niet wil meedenken in dat mogelijke probleem.
    Voor hetzelfde geldt geef je helemaal geen borstvoeding. Of heb je meeer dan voldoende gespaard voor een dag. In geval je tegen die tijd echt niet een paar uur zonder je baby kan, is 2 weken van te voren vroeg genoeg om een oplossing te zoeken. Man man. Misschien zijn dit ook grotendeels je hormonen?

6. Youtan

Youtan VIP lid

Jun 9, 2015
    6,495
    4,332
    113
    Female
    Ik begrijp dat mensen liever geen kinderen bij een bruiloft willen, zou mijn keus niet zijn, maar het is een keus.
    Maar ik begrijp al die bruidzilla's niet die denken/vinden dat alles moet wijken omdat zij gaan trouwen? Bruidjes maken zichzelf zo belangrijk en egoïstisch voor "hun" dag, dat ze de rest van de wereld vergeten en ze zich overal voor volledig in hun recht vinden staan.

Maar om haar tegemoet te komen, zou je een combi tussen kolven en voeden kunnen maken? Misschien als kolven wel lukt volledig kolven, maar wil je het niet dan toch heen en weer rijden.

Ik ben erg nuchter hoor in dit soort dingen, maar als ik dit echt te ver zou vinden gaan, zou ik dat ook gewoon zeggen.... geen ruzie maken hoor, maar als jouw baby dan 6 weken is heeft ie echt voorrang op alles!

7. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

Jun 5, 2013
    7,016
    546
    113
    Eerlijk gezegd respect voor je vriendin. Ze staat gewoon op haar strepen hoe zij haar dag wil hebben. En als ze voor jou een uitzondering maakt moet ze dat voor een ander ook doen.

Het is haar dag en ik snap dat ze zelf ook niet zit te wachten op gejank en geblèr. Ik heb zelf drie kinderen maar ik zou het echt begrijpen. Dan bleef ik gewoon thuis, hoe jammer ook. Hun dag. Klaar

8. Verweire

Verweire Lid

Sep 13, 2016
    23
    5
    3
    Female
    Rotterdam
    Snap jullie beiden wel.
    Eerlijk gezegd zou ik op mijn dag ook geen peuters en baby's willen omdat je die nu eenmaal nog niet kan dwingen om stil te zitten wanneer het moet en ze zijn soms gewoon vervelend (ja heb zelf kinderen).
    Nu zou ik wel voor de baby een uitzondering maken, die slapen met die leeftijd nog super veel en als ze huilen kun je er even mee weg.

9. Skatje

Skatje VIP lid

Dec 10, 2008
    9,026
    165
    63
    Female
    Gastouder
    Arnhem
    Wacht, wat? Je baby is er helemaal nog niet. Misschien lukt het niet eens met bv, of je rijdt af en toe heen en weer? Ik zou het ook niet leuk vinden als iemand toch z'n kind zou meenemen naar mijn kinderloze bruiloft of ander feest.

10. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Nouja.. ik ben altijd voor de wensen van de bruid en bruidegom respecteren. En ook betreft (oudere) kinderen.

Maar als mijn beste vriendin verwacht dat ik mijn pasgeboren baby achterlaat een hele dag.. dan gaat ze mij te ver.. als de baby nou een halfjaar is dan zeg ik prima, lekker naar opa en oma en een paar flesjes melk mee. Maar zo klein?

Nee geen haar op mn hoofd. Als mijn "vriendin" daar ook niet in bij wou draaien dan ging ik alleen naar de kerk of het gemeentehuis voor de huwelijksplechtigheid en daarna weer naar huis.

Ik vind het respectloos. Terwijl ik ver mee wil gaan in iemand zn wensen voor een bruiloft. Dit gaat te ver naar mijn mening.

11. Boommm

Boommm Niet meer actief

Hier ben ik het mee eens. Ik zou aangeven dat je alles binnen je macht gaat doen om er bij te zijn, maar dat je dit pas op het laatste moment kan beslissen. Zou dan na de geboorte wel gelijk beginnen met kolven en dus een voorraad opbouwen.

12. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Maar dat is dan toch gewoon jouw keuze? En als het bruidspaar die keuze aan jou laat begrijp ik niet waarom je dat respectloos vindt.

13. Boebels

Boebels Bekend lid

Jun 24, 2016
    826
    462
    63
    Ik zou gewoon als daggast gaan en de baby bij opa en oma. Als je niet genoeg kunt kolven is er toch ook nog kunstvoeding. Je weet niet eens of bv überhaupt lukt. Ik zou dit wel voor mijn vriendin over hebben.
    Maar moet wel zeggen dat ik vrij makkelijk in zulke dingen ben en niet het type wat perse vastgeplakt aan z'n baby moet zitten of heel veel waarde aan bv hecht. Dus je moet doen wat goed voelt. Kan je het niet tzt bekijken hoe het loopt.

14. mol81

mol81 Niet meer actief

Zonder kinderen is zonder kinderen. Ik snap dat heel goed en heb een aantal bruiloften meegemaakt waarbij een kind op het moment suprème begon te janken en alle aandacht daar heen ging/moest (een keer bleef de moeder ook nog gewoon zitten met het kind, alsmaar harder huilen en niet bedenken dat je ook even weg kunt gaan). Dus; oppas regelen en al naar gelang wat je kind dan nodig heeft (kun je nu toch nog niet inschatten) kijken hoe je het gaat regelen.

15. Mississippi

Mississippi VIP lid

Feb 10, 2012
    10,511
    4,635
    113
    Ik zou gewoon oppas regelen en kolven. Dan kom je haar tegemoet in haar wens om een bruiloft te hebben zonder kleine kinderen en dan moet zij je wel tegemoet komen in het feit dat je een paar keer zult moeten kolven. Hoewel ik het wel een beetje triest vind dat je door dit verschil in mening nu ineens geen daggast meer mag zijn? Ik bedoel mag toch hopen als jullie beste vriendinnen zijn dat jullie vriendschap wel tegen een stootje kan?

16. Frisbie

Frisbie Bekend lid

Apr 3, 2015
    895
    1
    16
    NULL
    NULL
    Is je vriendin 16 of nog jonger? Dit hoor ik kleuters wel eens roepen namelijk, nu mag je mijn vriendin niet zijn. Wat een niveau. Geen daggasten meer? Prima, dan helemaal niet meer. Wat is dit voor bizar kinderlijk gedrag.

17. Trirani

Trirani Fanatiek lid

Aug 6, 2013
    1,292
    1,129
    113
    Female
    Waar ik ben
    Wat jammer dat het zo loopt zeg!

Ik snap dat als de keuze 'geen kinderen' is, dat dan ook zo is. Het is haar feestje, al stond jouw vraag ook vrij hoor. Dus ik vind dat er geen ruzie dient te komen van een open vraag. Sterker nog, ik zou het rot vinden als een vriendin niet onderzoekt wat er mogelijk is.

Maar tevens vind ik het niet meer dan logisch dat als jij tegen die tijd bezwaar hebt om (te lang) weg te zijn van jouw net geboren kindje, dat jouw goed recht is. Om welke reden dan ook. Een bruiloft is ook maar een feestje hoor. En ik zou mijn gasten nooit emotioneel willen dwingen tot er zijn terwijl ze er niet van genieten. Dan is het huwelijk niet eens meer een feest.

Waarom niet gewoon de afspraak dat jij tot +/- twee weken voor de bruiloft het aankijkt, en wanneer je het in kunt schatten, aangeeft aan haar en/of ceremoniemeester, wat haalbaar is voor jou en de kleine? Vertellen dat je er heel graag bij wil zijn, maar met jouw voorgaande ervaring er wel wat mogelijke zorgen bij hebt.

Ik snap dat je het nu-nu-nu geregeld wilt hebben om zekerheid te hebben, maar dat is in deze situaties gewoon lastig. Jij en zij zelf weten nog niet hoe het dan is.

18. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

Dec 1, 2014
    7,394
    5,298
    113
    Hoewel ik het begrijp dat je vriendin geen uitzondering wil maken, vind ik het echt wel flauw dat ze tegen je gaat zeggen dat je haar kwetst omdat je je baby niet wilt achterlaten. Ze had toch ook kunnen aangeven hoe het programma eruit ziet, zodat je kunt kijken waar je dan wel bij kunt zijn.

Bij mijn bruiloft waren meerdere babys (beide getuigen van mijn man hadden een baby van 2 maanden en een van mijn beste vriendinnen van een half jaar), en ik heb er nauwelijks wat van gemerkt, wel van de oudere kinderen, maar die waren gewoon welkom, dus dat was geen probleem.

19. Maartt

Maartt Fanatiek lid

Mar 30, 2011
    4,843
    725
    113
    Ik had ook een kinderloze bruiloft ( op onze dochter van 19 maanden na die na het eten werd opgehaald).
    Als mijn beste vriendin een baby van 6 weken oud had gehad die ze zelf voedde had ik er zelf op gestaan dat ze die mee nam. Als ze de baby flesvoeding zou geven en ze zou de baby mee willen nemen had ik dat begrepen. Ik ben ook een van die moeders die haar 6 weken oude baby niet een hele dag zou wegbrengen.
    Nam ze de baby niet mee dan had ik ervoor gezorgd dat er tijd en ruimte zou zijn dat ze kon kolven (ceremoniemeester instructies gegeven, locatie gebeld etc.)

Even ter zijde dat deze baby er nog niet is, en of de borstvoeding wel of niet lukt. Ik zou dit gesprek nog eens met haar voeren als de baby er is en de uitnodigingen zijn verstuurd.
    Misschien maken jullie nu wel ruzie terwijl het niet nodig is.

20. Trirani

Trirani Fanatiek lid

Aug 6, 2013
    1,292
    1,129
    113
    Female
    Waar ik ben
    Oh, en over het geen daggast meer mogen zijn? Poeh, dan ben jij niet het hormonster van de twee overigens. Erg krengerig.

Maar de oplossing om het aan te zien lijkt me wel juist.

Share This Page