Hallo creatievelingen onder ons! Hebben jullie nog een leuk idee om te geven aan een juf die met zwangerschapsverlof gaat? Over een aantal weekjes gaat mijn duo-collega met verlof en nu wil ik graag samen met de klas haar nog een leuk -zelfgemaakt- cadeau geven. Mijn fantasie komt op dit moment niet verder dan een paraplu, multomap, tafelkleed of kussenhoezen. Maar dit vind ik nog niet geweldig. Hebben jullie nog leuke ideeën? Groetjes, Arri PS. Staat dit topic in het goede onderdeel? Anders misschien in de lounge?
Van een grote fleece deken een wikkeldeken voor de baby maken. Een luieropbergzak (Luieropbergzak lief | Luieropbergzakken | Hebbes! hebbedingen) Of een kleiner luierzakje om mee te nemen: Bekijk bijlage 65731 Mandje vlechten voor leuke spulletjes voor in de babykamer Tissue doos maken voor de baby billendoekjes (http://www.cvanlangeveld.nl/tissuedoos.html)
Ik heb wel eens gehoord dat men een ABC-boek maakt. Op gekleurd papier print je de letters A t/m Z (natuurlijk). 1 letter per bladzijde. De kinderen knippen dan uit tijdschriften plaatjes die bij de desbetreffende letter horen. Kan natuurlijk ook via het internet zoeken en dan uitprinten. Bijvoorbeeld: A (aap - appel - etc.) B (beer - banaan - etc.). Vervolgens alles plastificeren en inbinden! Daar heeft het kind zelf wat aan, als het enkele jaartjes ouder is. Nog een aanvulling: foto van het kind bij de beginletter. A (foto van Anne etc.) Succes!
Is het niet leuker om iets voor de baby te maken? en beschilderd rompertje in een lijstje ofzo (door de kids beschilderd). Of kledinghangertjes laten beschilderen (en dan wel weer overlakken) Ik kreeg destijds een voorleesboek met de namen van alle kids voorin, erg leuk vond ik dat!
Toen mijn nicht met verlof ging, kreeg zij een quilt voor op de baby kamer. Elk kind had een stukje gemaak en een ouder had dit tot een geheel gemaakt. Super gaaf...
Ik kreeg een box-boekje van de klas. Op stof hadden alle kinderen een tekening gemaakt met watervaste verf en stift (wat je moet strijken en dan kan het gewassen worden). Dit was met een mooie voorkant, waarop een bloem van stof gemaakt was, in elkaar gezet! Erg leuk en mijn dochter van ruim 18 maanden vindt het nog steeds leuk om erin te bladeren!
Ik kreeg voor mn verlof een kraamdoos met van elk kind een klein cadeautje. toen de kleine geboren was een boxkleed met van elk kind een lapje. Kleuters hadden handafdrukken gedaan en zelf plaatjes genaaid, groep 6 had het zelf verzonnen dus echt van alles wat (tekenen/naaien). Vond het echt onwijs gaaf.
Wat een leuke ideeën allemaal!! Grappig, ik had zelf ook gedacht aan een boekje om te maken... Wat een werk hebben sommige klassen ervan gemaakt zeg: quilt/boxkleed... pff... Misschien is dat meer iets als het kindje eenmaal geboren is. Want daar moet ik natuurlijk ook vast over na gaan denken... Maar eerst dit! Nog meer ideeën?
Hoi Arri, Wilde ook nog even zeggen dat ik het super leuk vind wat je voor je collega gaat doen. Ik sta zelf voor de klas en ga over twee weken met verlof, maar zie mijn collega's helaas niet iets regelen.... Succes met het bedenken, maar denk dat eigenlijk alles wel goed is, het gaat tenslotte om het gebaar en het feit dat je eraan aan denkt.
Ik moet zeggen dat ik ook geen cadeautje voor m'n zwangerschapsverlof zou verwachten. Ik heb zelf ook nooit zwangerschapsverlofcadeautjes gemaakt voor collega's. Kraamcadeaus wel (natuurlijk). Ik vind die quilt wel heel erg leuk... kan iemand mijn collega's die foto ven mailen.
Ik bedoelde ook daarna eigenlijk niet, haha.. Ach maakt helemaal niets uit hoor, want het allermooiste cadeautje heb ik dan toch al.... Maar als je mij het mail adres van je collega's geeft, dan stuur ik de foto wel even door, hihi...