Dit verwijt krijg ik van mijn collega's. Ik fiets namelijk nog steeds (bij 28weken) elke dag naar mijn werk. 5Km heen, 5Km terug. De bus neem ik niet, omdat een abbo van 80euro in de maand (woon in duitsland) mij echt teveel kost. Vriend en ik hebben het erg krap financieel. Toen een collega erachter kwam dat ik altijd met de fiets kom, was ze ongelovelijk verbaasd en kwam meteen met de gevreesde adviezen: "Ik zou dat maar niet meer doen. Als je valt ben je de pineut en vergeef je het jezelf nooit meer. Het is zo gevaarlijk." Sinds zij is begonnen met deze waarschuwingen hebben andere collega's er ook wind van gekregen en doen nu dus vrolijk mee met 'het bezorgd zijn'. Het is waarschijnlijk goed bedoeld hoor, maar het irriteert me wel. Ik heb nu het gevoel alsof ik onverantwoordelijk ben en het me niets interesseert of mn kindje wat overkomt door een mogelijk ongelukje. Ik fiets al mijn hele leven (wie niet in NL), de route die ik fiets is rustig en niet gevaarlijk en daarbij fiets ik ontzettend voorzichtig en langzaam. Moet eerlijk zeggen dat sinds ik erop aangesproken ben, ik wel af en toe angst heb om weer mijn fiets te pakken. Ben ik hierin toch te onbedacht en naief? Help!
Als fietsen echt zo slecht is...dan zouden er vroeger veel vrouwen roekeloos zijn geweest, als jij je er nog goed bij voelt, gewoon doen!!! ik denk zelfs dat beweging veel beter is dan automatich maar de bus of auto pakken.
indd je kunt nog gewoon fietsen hoor ... wat een rare opmerking .. : als je valt :S... met de auto / lopens / bus / trein / vliegtuig ... overal zijn gevaren.. gewoon blijven fietsen hoor
nou wat een rare collega's! waar slaat dat nou op? met de auto kan je net zo goed een ongeluk maken! ik ben nu 30 weken (heb geen rijbewijs) en ga ook op de fiets na het werk, na het ziekenhuis voor controle doe boodschappen enz. het gaat allemaal niet meer zo snel maar tja ik neem er gewoon de tijd voor. mij collega's vinden het meer gewoon knap van me. meer van hou je het nog vol? kan je nog steeds fietsen? maar niet omdat ze het gevaarlijk vinden. en trouwens in beweging blijven is ontzettend goed! gewoon blijven doen meid! alleen goed uitkijken maar dat moet je ook als je met de auto gaat, of niet zwanger bent! succes!
Ik vind je juist helemaal niet roekeloos en onverantwoordelijk! Een ongeluk kan toch ook gebeuren met de bus of de auto? Als je een lekker rustige route fietst op een rustig tempo is er volgens mij niks gevaarlijks aan hoor... Ik blijf ook gewoon zo lang mogelijk door fietsen hoor (lekker veel ruimte voor me buik door een mamafiets ), en tegenwoordig kan je echt niet meer op het ov vertrouwen vind ik...
Hoi Emmamick Het is dat ik zelf een vrouw ben en ontzettend hetero maar anders zou ik direct met je trouwen! Een vrouw naar mijn hart zouden de mannen dan zeggen! Een zwangerschap is een gezonde situatie waarin je niks anders dan anders hoeft te doen. Tuurlijk is fietsen levensgevaarlijk, je zou zo maar door een bus overreden kunnen worden, maar hey, dat kon ook gebeuren toen je nog niet zo stralend zwanger was toch? Fiets lekker verder, of je het nu bewust of onbewust doet, jij zorgt ervoor dat jouw lichaam in goede conditie blijft. Dit helpt je enorm bij de zo bekende laatste loodjes van je zwangerschap. Maar nog veel belangrijker: een goede conditie zorgt ervoor dat je straks een bevalling goed aankunt, zelfs wanneer deze onverwacht lang en zwaar zou gaan worden. Ook het herstel na je bevalling zal met een goede conditie veel vlotter verlopen. Laat je collega's lekker kletsen, allen jíj voelt waar je lichaam toe in staat is! Geniet van je zwangerschap en van het prachtige fietsweer wat er aan zit te komen! Liefs Marientje
Inderdaad hoe hebben de vrouwen het vroeger dan moeten doen. En hoe doen de zwangere mama's met kinderen dan denken ze. Ook verplaatsen op de fiets hoor. Krijg je in ieder geval je dagelijks half uur beweging en hoef je niet naar de sportschool. Ik bewonder je alleen maar. Mobieltje mee en klaar! Lekker fietsen maar. En anders geven jouw collega's jouw toch geld voor de bus als ze er zo mee zitten.
*sport jij echt nog steeds 2x in de week?? *stofzuig en dweil jij zelf je huis?? *Fiets je nog?? *Laat je nog steeds 2 honden tegelijk uit?? *Ben je nog steeds fulltime aan het werk?? *Ben jij bovenop die trap gaan staan om de ramen te zemen?? *Til jij zelf je week-boodschappen in de auto?? Allemaal vragen die ik wekelijks naar mijn hoofd geslingerd krijg... Pfff... gek word ik ervan.... "Hallo ik ben zwanger! Niet ziek!" Ach, laten we het er maar op houden dat mensen snel bezorgd zijn over zwangere vrouwen, en dat ze al hun advies goed bedoelen....
Nou ja zeg, wat een rare collega's! Waar bemoeien ze zich uberhaupt mee? Fietsen is juist lekker voor de beweging, en is alles behalve roekeloos. Heb vorige week ook nog een stukkie gefietst, en ik vond het juist heeeeeeeeeerlijk! Zolang jij je er goed bij voelt, lekker blijven fietsen meid!
Ik reed tot week 34 nog op mijn paard, nou je had sommige mensen moeten horen. Ik heb ook wel leuke reactie gehad hoor gelukkig. Helaas mag het nu echt niet meer vanwege een hoge bloeddruk en een kleine groeiachterstand. Ik vind het zo belachelijk dat als iemand zwanger is de hele omgeving zich ermee bemoeit, mag je ff zelf weten wat je doet! Oh en altijd die opmerkingen zoals 'sterkte met de laatste loodjes' al vanaf week 30 ofzo! Jezus man zelf nu kan het nog 7 weken duren voor de kleine komt... 7 weken, dat is gewoon bijna 2 maanden, ik noem dat geen laaste loodjes. En sowieso is mijn zwangerschap geen loodje, ik voel me prima! Haha wat een frustratie he!!! Ik word gewoon sch**tziek van die bemoeials om me heen. Heb nu bijna verlof en dan wordt nog van me verwacht dat ik ga zitten wachten tot D-Day, veel rusten en weinig plezier. Ja daaaaaag mag ik ook eindelijk leuke dingen doen nu ik hele dagen vrij ben! Oh sorry hoor, ik moest blijkbaar even mijn frustraties kwijt. Misschien moet ik maar een apart topic openen . Maar lekker blijven fietsen meid zolang jij je er goed bij voelt, je bent niet zeker en zeker niet gek!
Ik heb volgens mij mijn hele zwangerschap gefietst. Misschien vanaf een week of 36 niet meer omdat ik toen vooral thuis zat. Ik zou niet weten wat ik zonder mijn fiets zou moeten doen Het openbaarvervoer is echt vreselijk.
Hahahaha wat een rare reactie zeg! Ik heb bekken instabiliteit en heb de fysio gebvraagd wat ik met fitness allemaal nog mocht doen. Loopband bijvoorbeeld niet en die oefening om je benen sterker te maken ook niet. Maar fietsen mocht gewoon, als dat ging. En dat is dan met b.i. Het is juist goed om te blijven bewegen. Ik had een collegaatje en zij deed aan spinning toen ze zwanger was. Gewoon lekker doen meid! En, gefeliciteerd met je zwangerschap he! Groetjes Loes
Nou ja zeg wat een onzin. Ik heb met 37 weken nog een paar kilometer gefietst, omdat ik toevallig even geen auto tot mijn beschikking had op dat moment. Verder til ik gewoon de stofzuiger nog naar boven, maak ik nog de douche schoon etc. etc. Niks van aantrekken hoor en gewoon lekker blijven fietsen. Als je gewoon extra goed oplet in het verkeer en misschien wat eerder stoppen als je het idee hebt dat een automobilist je over het hoofd ziet dan is er echt niks aan de hand. Je bent zwanger niet gehandicapt .
Roekeloos??? Neehoor, lekker doen zolang jij je er nog prettig bij voelt! Ik heb het gedaan tot 37 weken (eigenlijk dus tot 1 dag voor de bevalling.....) Alleen nam ik wel wat minder risico bij bv. het oversteken, daar je natuurlijk niet meer zo snel en soepel bent als een niet zwangere! Mijn schoonouders vonden het ook helemaal niets dat ik nog fietste, nee je moet lekker de hele dag op je reet gaan zitten.... Mijn ouders vonden het juist goed. Lekker in beweging blijven! Doe nou maar lekker je ding en geniet er van dat je nog steeds KAN fietsen!
Nee hoor. Fietsen is juist goed. Vraag elke fysio maar. Mijn moeder fietste zelfs met weeën nog even naar de markt. Niks aan de hand, mijn zusje is helemaal gezond, ha ha
Mss is het aardig bedoeld van je collega's, maar het is echt onzin hoor. Hoe vaak ben je al niet-zwanger van je fiets gevallen? Nooit toch?? Ik heb tot 4 weken voor de bevalling doorgewerkt en dus ook gefietst. Ook ben ik tot 39 weken bij de sportschool blijven sporten. (Met 32 weken vroeg de instructrice wat eraan scheelde dat ik geen rechte buikspieroefeningen kon doen. Hallo, ik ben zwanger!) Het is gewoon lekker om goed in conditie te blijven. Een vriendinnetje en ik hebben dit allebei gedaan en waren er zo weer bovenop na de bevalling. Tijdens de reunie van zwangerschapsgym hoorden we hoe zwaar de anderen het allemaal hadden gehad. Op zo'n moment ben je echt blij dat je je hele zwangerschap lekker actief geweest bent.
Ook ik heb tot aan mn verlof (36 weken) nog gewoon gefietst. Ik fietste dagelijks een paar kilometer naar het treinstation in onze woonplaats, dan met de trein naar de stad. Wel nam ik de laatste maand de stadsbus naar het werk. Vond het gewoon te druk in Groningen.
Waarom zou dat niet mogen dan Stel nou... je wilt de bus uitstappen en iemand achter je heeft haast en dringt voor en je valt... Als we zo gaan denken dan mag/kan er helemaal niks meer hihi. Gewoon lekker blijven doen hoor heb ook nog nooit ergens gelezen dat het slecht zou zijn, Liefs mij
Lekker blijven fietsen. Ga eens na, hoe vaak ben je gevallen met de fiets in je volwassen leven? Ik ben tot aan de dag voor mijn bevalling heerlijk actief geweest en heb ook veel gefietst. Fietsen ging ook veel beter dan lopen. Dus lekker doen hoor.
Roekeloos? Juist prima dat je in beweging blijft! Harstikke goed, gewoon blijven doen zolang het gaat. Ik ga vanavond naar een verjaardag (in de kroeg!!!) op de fiets en ik ben 36 weken zwanger! hahahahah.. Jeetje, je bent niet ziek!