sorry meiden, maar het gaat weer over de M. griep. Mijn partner en ik zijn opgeroepen om de inenting te gaan halen omdat onze dochter twee maanden is.. maar ik zit te twijfelen of we het wel moeten doen. Ik werk niet, dus ben elke dag thuis ( ik loop het dus niet snel op) Soraya is ook altijd thuis, geen kdv ofzo waar ze het ook op kan lopen.. en mijn partner werkt wel, maar die kan natuurlijk extra uit gaan kijken.. wat zouden jullie doen?
Hoi hoi, Wij zitten in hetzelfde schuitje...Ondanks dat ik zelf nie mee wil gaan in de heersende paniek heb ik toch besloten het wel te doen, mijn partner ook. Ik wil niet degene zijn die het aan mijn kind zou meegeven. Denk dat dat de gewetensvraag is in dit geval. Succes met je beslissing. Groetjes Marieke
zit met precies hetzelfde. ook ik werk niet en mijn man in een bedrijf met niet heel veel mensen. Aan de ene kant zeg ik ja wel inenten want stel dat ik mijn dochter aansteek? ben nu ziek aan het worden hoofdijn, misselijk lijkt me gewone griep. ik denk dat het er toch op neer komt dat we ons in laten enten. Ben gewoon bang voor dat het iet goed zal gaan met de prik. Bijwerkingen enz. daarom zou een reden zijn net in te laten enten
Wij hebben het wel gedaan. Met volle overtuiging! De kans dat je kindje veel last krijgt van de griep als ze ziek wordt is vrij groot. De nare bijwerkingen van de prik zijn minimaal. Een makkelijke afweging dus. We hebben de prik inmiddels allebij gehad en beiden geen enkele last ervan.
dat klinkt dan el weer positief. Het is voor mij gewoon overal lees ik over nare bijwerkingen, mensen die overlijden, dat er niet genoeg onderzoek naar de prik is gedaan. Ik weet het met de griepprik overlijden er mensen en het word waarschijnlijk ook overdreven, maar word er wel bang van. Hoop dat ik vanmiddag met dezelfde volle overtuiging de prik ga halen.
Wij doen het wel. Voor mijn zoontje van 2 twijfel ik nog, maar vind het zelf geen probleem om de prik te halen. Bovendien zegt het niet zoveel dat je thuis bent. Ik ben nu ook nog steeds thuis, maar heb wel al 2 keer een behoorlijk griep te pakken gehad terwijl de rest nergens last van had. Ik ben denk ik minder weerbaar door de bevalling/operatie ed.
Waarom twijfel je? Wat zou een reden zijn om het niet te doen? Ik wil er alles aan doen om mijn kleintje te beschermen, dus wij hoefden er niet over na te denken.
Geen twijfel over mogelijk bij ons. Wij gaan donderdag de prik halen. Alles om ons kleine meisje te beschermen.
ik behoor tot een risicogroep, maar ik heb hem niet gehaald. Onze jongste dochter krijgt hem zelf, maar was dit niet het geval geweest, dan had ik hem voor haar wel gehaald!
Wat ik alleen niet helemaal snap, als je ge-ent bent kan je niet meer (zo erg) ziek worden maar je kan het wel nogsteeds bij je dragen en over brengen, dan heeft het toch eigenlijk niet zoveel zin om hem als ouders voor je kind te halen????????????? Maar wij gaan hem wel halen hoor, maar ergens vind ik het krom...
Wij doen het niet.....geen prik in ons huis. Wij zouden mogen omdat A. nog geen 6 maanden is en Merel mag ook, maar omdat het nog steeds om een milde griep gaat volgens rivm maken we ons er niet druk om. Ook omdat er nog geen testresultaten zijn.....wij vinden het niet nodig.
Als mijn zoontje nog te jong was voor de prik hadden wij hem zeker te weten gehaald, als dat de kans verkleint dat mijn zoontje de m griep krijgt (hoe klein dan ook) is het mij de moeite waard
Merel ik snap je standpunt wel... maar... stel je voor dat 1 van je dochters doodziek wordt?! Beademd moet worden in het ziekenhuis etc.? Ga je jezelf dan niet voor je kop slaan?
Wij gaan 'm wel halen, mede omdat ik in een apotheek werk en dus wel met de m-griep te maken krijg. Mijn man werkt op een groot bedrijf, dus vond ik ook wel slim. En als we zo de kans verkleinen dat ons mannetje ziek wordt vind ik dat het minste wat ik kan doen.
Ja natuurlijk wel, wie wil zijn kind nou doodziek zien? Maar aan de andere kant, ik zou mezelf net zo hard voor de kop slaan als er over pakweg 15 jaar iets met mijn meiden zou zijn DOOR de vaccinatie..... Het was voor ons kiezen tussen 2 kwaden en we hebben deze keus gemaakt. Heb 100 keer op de wip gezeten, wel /niet, wel/niet..... slapeloze nachten, maar dit is de uiteindelijke beslissing geworden en het voelt goed. Want daar gaat het denk ik om...dat het voor de ouders goed voelt, of dat nou wél of niét enten is..... Zou jij het jezelf kunnen vergeven als je de prik wél hebt laten zetten en er blijkt over 20 jaar dat hij onvruchtbaar is (om maar even iets te bedenken) ?
Ik ben absoluut niet bang voor de bijwerkingen. Deze prik is gebasseerd op de "gewone" griepprik, welke al zo lang gegeven wordt en gewoon veilig gebleken is.
Ook wij gaan gewoon een prik halen, doe alles om Finn te beschermen voor die griep..ik wil niet degene zijn die Finn de griep geeft...
Ik heb hem al gehaald bij de huisarts (risicogroep astma) en mijn man haalt hem vanmiddag. Kleine moeite om onze kleine van 3 maanden te beschermen! Ik had trouwens minder bijwerkingen op de korte termijn dan van de gewone griepprik, daar wordt ik altijd 2 dagen moe van en krijg een pijnlijke plek op mijn arm. Bij de mex prik nergens last van gehad. En wat iemand ook al zei: het is gebaseerd op de gewone griepprik die al jaren veilig gegeven wordt. Ik vind het eigenlijk gewoon egoïstisch om de prik niet te halen. Ten eerste bescherm je je eigen kinderen ermee. En ten tweede help je niet mee om de griep in te perken. Ok, het is dan misschien een milde griep, maar er gaan wel mensen aan dood, ook gezonde jonge mensen. Het duurt een paar dagen voordat je de griep krijgt na besmetting, maar in die paar dagen kan jij wel iedereen die je tegenkomt besmetten. De kans dat je mgriep krijgt en meerdere mensen heel ziek maakt is veel groter dan dat er onbekende bijwerkingen zijn omdat het zogenaamd niet goed getest is. Denk je nou echt dat alle experts en regeringen ons zouden laten inenten als er een grote kans op onvruchtbaarheid, autisme en weet ik veel wat voor rare bijwerkingen mensen bedenken zou zijn? Of dat ze ons laten inenten zodat de helft van de wereldbevolking dood gaat om de wereld te redden? Ja echt, dat verhaal gaat de ronde... Sorry voor dit lange betoog, maar ik word gewoon een beetje moe van mensen die denken dat iedereen in de politiek per definitie slecht is en niet het beste met ons voor heeft. Want dat is eigenlijk wat je zegt toch, als je de prik niet vertrouwd?