Slapen aan het eind van de middag (grrr....:-()

Discussion in 'Baby en dreumes' started by MamaMarije, May 3, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Ik zit nu dus met een probleem. Mijn manneke gaat volgens mij langzaamaan de overstap maken van 3 naar 2 slaapjes overdag. In de ochtend en begin van de middag slaapt hij prima. Aan het eind van de middag is het een drama.
    Vandaag dus ook weer: hij laat duidelijk moeheidssignalen zien, wrijft in de oogjes, veel gapen, hangerig worden. Dus dan leg ik hem op bed. Krijsen....... totdat ik bovenkom om hem zijn speen te geven, dan is ie stil, maak ik maar enigzins aanstalten om naar de deur te lopen, krijsen..... Dit irriteert me mateloos (noem me maar een slechte moeder, tis nou eenmaal de waarheid).
    Sommige dagen redt ie het trouwens prima met twee slaapjes, dan komen er meestal weer wat dagen met 3, enz.

Het maakt me niet zoveel uit óf hij slaapt of niet. Ben je niet moe, hoef je niet te slapen. Ben je wel moe, dan leg ik je op bed (dat is mijn redenering). Waarom wil ie dan niet slapen als ie moe is? En waarom irriteert dat mij zo? Ben ik de enige daarin?
    Iemand tips?

Liefs!

2. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    Dit ga je vaker beleven ;) Ik denk dat je zoon nu echt gaat overstappen van 3 naar 2 slaapjes en dit moet even wennen voor hem. Ik denk dat je er verstandig aan doet om met zijn slaapjes te gaan schuiven. Misch 's ochtends wat oprekken en 's middags ook zodat hij wat later op bed ligt. Kost energie hoor maar na een paar weekjes zit het er in. Mijn zoon heeft lang op 2 slaapjes gezeten en is nu net over naar 1 slaapje. Ik moet het 's ochtends ook nog steeds enorm rekken tot 11 uur en dan is hij echt uitgeteld. Nu probeer ik het rustig te rekken naar half 12... Als ik mijn zoon van 10 tot 12 uur laat slapen bijv dan is hij rond 16 uur bekaf en als ik hem dan op bed leg slaapt hij niet nee dan is het gek doen of idd krijsen ;) daarom rek ik zijn slaapje nu rustig op en doe hem steeds later op bed zodat hij de middag beter kan overbruggen. Probeer dus een ander ritme in zijn 2 slaapjes te vinden zodat hij de middag beter kan gaan overbruggen tot de avond. Straks gaat hij over naar 1 slaapje en dan krijg je dit weer wat er nu speelt ;) Succes er mee en sterkte :)

3. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    Herkenbaar gedrag. In de periode van de overgang naar minder slaapjes is altijd weer zoeken naar een ritme. Verder ben ik het helemaal eens met Annetske, zo hebben we het ook precies aangepakt.

4. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Hoi dames,

Dank voor jullie reacties! Vandaag gaat het alweer wat beter gelukkig, maar ik ga zeker proberen zijn slaapjes op te rekken. Dan maar even wat extra energie erin, als we dan het nieuwe ritme onder de knie krijgen is het het waard!

Thanx!

5. yinte

yinte Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    4,513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    als je antwoord wil hebben op de vraag waarom? dan kun je nog lang wachten. kinderen doen heel veel dingen zonder dat ze zelf weten waarom. en ja meestal dingen die niet zo handig zijn of die wij als mam liever niet hebben.

welkom in de wereld van de mama's.

Share This Page