Amazonas of Lenny Lamb geweven draagdoek???

Discussion in 'De babyuitzet' started by Napoleon, Dec 13, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Napoleon

Napoleon VIP lid

Jan 19, 2009
    11,632
    0
    0
    Docente
    Momenteel heb ik nog een rekbare doek (tricot slen). die heb ik bij 2 andere kids ook gebruikt maar werd dat al snel zat (maand of 3) omdat het toch best ging hangen en ik grote kids heb. Daarbij is tricot best warm en mijn dochtertje zweet dan best wel.

dus...

Ik ben op zoek naar een geweven draagdoek. Aangezien die nogal aan de prijs zijn en ik niet teveel te besteden heb is mijn oog gevallen op twee doeken die in aanmerking komen:
    de amazonas carry sling of de Lenny Lamb cotton

Heeft iemand ervaring met deze doeken?
    welke maat is het handigst
    en hoe kleed je jullie aan in de winter?

info van de amazonas:

Amazonas heeft voor de ontwikkeling van de Carry Sling draagdoeken samengewerkt met een aantal draagdeskundigen, en dat is goed te merken aan de knoopeigenschappen.
    4.50 m. is de gangbare maat, 5.10 m. is aan te bevelen vanaf maat 48 voor vrouwen.

- niet te dik
    - makkelijk strak te trekken
    - enorm draagkrachtige kruiskeper
    - mooie actuele kleuren.
    - vallen lang uit (als 4.7of 5.2 bij andere merken)
    - erg duidelijke handleiding en knoopposters
    - wordt heerlijk zacht

Beginnende knoper of gevorderde, iedereen beleeft er plezier aan.

info van de lenny lamb
    Wat krijg je als een draagconsulente en een textielingenieur de handen ineen slaan om een goede draagdoek voor een mooie prijs te maken? LennyLamb doeken!
    De katoenen doeken zijn 67 cm breed en gemaakt van 100% katoen.
    Maat M is 4.6 m. lang, maat L is 5.2 m. De prijs voor beiden is gelijk.

Wil je een doek die niet op voorraad is? Dan bestellen wij hem graag voor je.

2. Marlett

Marlett Fanatiek lid

Jun 13, 2009
    1,276
    10
    0
    Van wat ik begrepen heb, zijn Amazonasdoeken wel erg dun en dat kan bij een wat groter kindje lastig knopen zijn. Je kunt dan last krijgen van "drukpunten", oftewel, het gaat een beetje snijden.
    De LennyLanmb doeken ken ik niet.

Vind je de doeken van Hoppediz niet wat? Die zijn ook niet al te duur en erg fijn in gebruik.

Je kunt op op Dragen en Voeden forum - Doeken en overige dragers TKTR kijken voor een tweedehands doek. Die zijn vaak al lekker zacht.

3. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Geen ervaring mee, maar ik heb zelf Das Leichte van Hoppediz voor ongeveer 60 euro gekocht en daar ben ik erg blij mee! Mooie zachte doek, niet te dik en lekker te knopen.

Volgens mij is mijn doek 4.6 meter en dat is bij de meeste knopen lang zat. Ik heb nog nooit gehad dat een knoop niet paste. Ik heb kledingmaat 40 ongeveer. Dat een doek lang uitvalt is niet altijd positief, want bij sommige knopen heb je dan veel over. Zeker in de zomer klooi ik nog wel eens met uiteinden.

In de winter knoop ik meestal onder mijn jas en dan is het genoeg als je kindje een vest aan heeft. Mijn jas valt dan ook nog voor 2/3 deel over mijn dochter heen (of ik doe een elastiekje/lintje tussen het knoopsgat en de knoop dat het om haar heen blijft zitten) en ze heeft het meestal warm genoeg. Een lange sjaal is wel prettig, omdat je anders een leeg stuk hebt bij je hals. Voor je kindje ook, en een mutsje is ook lekker. Meestal kun je de doek zien als een extra laag kleding, maar niet als een hele winterjas voor je kindje. Dus dan doen we wat extra's. Binnen is mijn doek prima te gebruiken, dan is het niet te warm ofzo.

4. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

Nov 27, 2010
    1,419
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik heb een draagdoek van Amazonas. Om te beginnen vind ik 'm helemaal niet dun hoor. Het is een mooie stevige stof en zit heerlijk met dragen. Het snijd niet, en gebeurt dat wel dan heb je waarschijnlijk niet goed geknoopt.
    Ik ben erg tevreden met mijn draagdoek.

Die andere doek die genoemd wordt ken ik niet, dus daar kan ik weinig over zeggen. Het forum wat eerder genoemd werd is ook een aanrader, daar is veel info op te vinden.

Share This Page