Hoi, ik kwam bij het opruimen van een kastje een cadeaubon van de Gamma tegen van 30 euro uit 2006 (!), kan iemand mij vertellen of ik deze nog kan/mag inwisselen? Ben benieuwd, is toch 30 euro.... Groetjes, Savita
Op zich is een cadeaubon hetzelfde als contant geld dus zouden ze hem eigenlijk niet mogen weigeren. Als er dus geen datum op staat wanneer hij zou verlopen kun je hem zeker nog inleveren. Als er op staat dat hij bijvoorbeeld maar een jaar geldig is zou ik het nog proberen maar is de kans groot dat ze hem weigeren. (al weet ik niet of dat wettelijk geweigerd mag worden.)
Ja dat kan natuurlijk (bellen is sneller ), maar denk dat ze sneller geneigd zijn om dan te zeggen dat ik ze niet meer kan inwisselen. Had zo bedacht dat hier wellicht bepaalde regels/wetten voor zijn, dat ze die bonnen wel (of niet natuurlijk) moeten accepteren. Heb al een beetje gegoogled maar kom er niet echt wijs uit.
Staat geen 'houdbaarheiddatum' op, alleen afgifte datum. Kon via internet vinden dat als er alleen een afgifte datum op de bon staat hij i.p. 5 jaar geldig is maar dit hebben ze ook weer een jaar of 2 geleden aangepast (er staat dus alleen niet waarin dit aangepast zou worden en of dit ook idd gewijzigd is).
Als er geen uitgifte datum en geen einddatum op staat kun je die nog inleveren. Ik zou het altijd proberen! Hier staat ook eea: Hoe lang is een cadeaubon geldig? - Geld en Recht
is nog geldig is vlgs mij zelfs een keer een rechtzaak voor geweest en toen is bepaald dat zon bon niet maar 1 jr geldig mag zijn want is in principe geld
Ik ga 't van het weekeinde (tenminste m'n man dan) maar even langs en dan kijken hoe ze erop reageren...