Cadeaubonnen voor geld ...

Discussie in 'De lounge' gestart door draak86, 15 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Ik zat zo eens te denken he... Cadeaubonnen mag je niet inwisselen voor geld (logisch) maar stel ik koop met een bon iets, en breng het gekochte artikel een dag later weer terug krijg je waarschijnlijk geld.

Zou dat zo werken of zouden ze geen geld terug geven omdat ze op de bon zien staan dat het betaald ik met een cadeaubon? Als ze al goed kijken natuurlijk.

Iemand wel eens gedaan?

2. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.029
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Ik heb dat wel eens gedaan.
    Had een keer een keer een cadeaubon gekregen van een winkel waar ik echt niks aan vind.

3. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    En ??? iets gekocht terug gebracht en je kreeg geld terug?

4. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.029
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Haha sorry ik ben er met mijn hoofd niet helemaal bij.
    Ik kreeg gewoon geld terug toen ik het ging ruilen.

5. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

heb ik ook eens gedaan en gewoon geld terug gekregen.

6. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    We gaan 1 november nog een midweekje weg en er moest plotseling aan 600euro verspijkerd worden aan de auto:$ Weg gespaarde centjes. En geen cent meer over om nog iets leuks te doen daar. Dus dacht wellicht kan ik een paar tientjes scoren zo:p Klinkt wel een beetje triest he:D

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Het is net het beleid van de winkel, er zijn ook winkels nl die geen geld terug geven maar een tegoedbon maar meestal zijn dit relatief kleine winkels.

8. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

bij blokker ( heb ik gewerkt) kreeg je dan geen geld terug maar weer een tegoedbon van de blokker

9. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0

nee hoor.. ik vind het creatief bedacht van je!!!

10. danip

danip Niet meer actief

Ik vind cadeaubonnen eigenlijk best raar. Zo had ik laatst een cadeaubon voor Ici paris die ik wilde inleveren. Ik was helaas een week te laat dus hij was ongeldig geworden (na een jaar) Doei 20,- terwijl het eigenlijk gewoon geld is.

Maar ik denk dat het maar net aan de winkel ligt of je dan geld terug krijgt of niet. Je zou het ook kunnen vragen. Dan bel je onder een andere naam ofzo.

11. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Volgens mij mag dit idd tegenwoordig niet meer, omdat er al geld voor betaald is. Trouwens wel heeel kinderachtig dat ze hem na een week al niet meer innemen zeg.

12. Missy29

Missy29 Bekend lid

6 feb 2010
    729
    4
    18
    Naar boven verhuisd.
    K heb dit een keer gedaan bij de v&d en kreeg daar wel geld voor terug. Geen idee hoe het met andere winkels zit, sommige winkels hebben wel dat je kan ruilen, maar alleen tegen een product uit hun winkel of een tegoedbon.

13. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

*denkt even mee hoe je aan meer geld kan komen*
    -opnemen van je spaarloonregeling:) mocht je die hebben/ gehad hebben. per 15 okt is het niet meer geblokkeerd
    -kleding inruilen bij een tweedehands winkeltje (heeft me ooit eens 200 euro opgeleverd)
    -statiegeldflessen inleveren
    -vvv bonnen bij bijvoorbeeld hema `inleveren` zoals jij al noemde.
    -.........

14. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Hier helaas geen spaarloon vlgns mij. Maar flessen opsparen is geen gek idee:p heb een grote schuur:p

Heb wel het idee dat als ik dat probeer hun weten dat ik hun probeer te flessen natuurlijk en dat voel ik me enorm voor lul staan hahah.

15. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.029
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Nee joh, dat valt best mee.
    Je gaat b.v. Naar de hema, koopt een jurkje met de cadeaubon.
    Aan het eind van de dag of de volgende dag ga je gewoon terug en zeg je dat je het wilt terugbrengen want het jurkje zat niet goed.

16. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Ik heb wel eens iets bij de H&M met een cadeaubon gekocht ,wat ik achteraf toch niet zo mooi vond staan. Ik kreeg dan gewoon geld terug :)

Zou het gewoon doen, je staat heus niet voor gek. Misschien letten ze er niet eens op. Als een klant bij ons wat terugbrengt in de winkel ,kijken we ook nooit naar het betaalmiddel.

17. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Maar is het niet zo dat als je bij de H&M iets terugbrengt, dat je dan geen geld terugkrijgt maar zo'n kaart met het tegoed erop?

*zwaait even naar Draak*;)

18. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Nee dat is alleen als je iets via de site besteld en dan terugbrengt in de winkel. Als je gewoon iets in de winkel hebt gekocht en terug brengt krijg je wel geld terug :)

19. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Oh, hier krijg ik gewoon altijd zo'n kaart...en in België kun je niet via de site bestellen. :D
    Maar waarschijnlijk is het dus in elk land weer anders?!
    Lekker ingewikkeld. :D

20. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    hier ook bij gewoon ruilen een kaart bij h&m sinds dit jaar geloof ik...

Deel Deze Pagina