permanent

Discussie in 'De lounge' gestart door tweeling, 4 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    Wie heeft er wel eens een permanent gehad en wat zijn je ervaringen ermee?
    heb/had je kort of lang haar en wat voor krul?

mag het met zwangerschap of zwanger worden?
    Of heeft je kapsel invloed op een zwangerschap na de permanent

Ik weet dat het niet goed voor je haar is en dat het uit kan vallen etc etc, dus hoef geen reacties over het wel of niet doen ;)

alvast bedankt!

2. jacoba

jacoba Fanatiek lid

6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    Ik heb een paar keer spiraal-permanent gehad dan hangt het in lange krullen over je rug.
    Ikzelf had mijn haar tot op mn kont hangen .

Als je permanent laat zetten als je zwanger bent heb je grote kans dat het niet pakt.
    De vloeistof die ze bij de kapper gebruiken waar ik heen ga is op natuurlijke basis .

3. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.446
    1.843
    113
    Ik heb meerdere keren permanent gehad. Mijn haar was dan meestal tot halverwege mijn rug. De een na laatste keer dat ik het heb laten zetten, heeft de kapper schuimrubber wikkels gebruikt (pappilotten) om een grove, natuurlijke krul te krijgen. En dat was gelukt :D Het was de mooiste permanent die ik gehad had, net of de krullen van mezelf waren. Nu heb ik haar waar een permanent erg goed in pakt en waar het heel lang in blijft zitten....

De laatste keer dat ik mijn haar heb laten permanenten was 4 maanden na mijn eerste zwangerschap en ik heb daar achteraf erg veel spijt van gehad. Door hormonen ed was mijn haar anders als anders, het viel erg uit etc...waardoor de permanent erg veel schade heeft aangericht. Het was helemaal uitgedroogt, de krul was lelijk terwijl er echt niets anders was gedaan dan die keer die ik hierboven heb beschreven..Het is dan ook echt niet aan te raden om je haar te laten permanenten tijdens je zwangerschap of in de maanden daarna....

4. debsje1977

debsje1977 Niet meer actief

Heb zelf ook een aantal keer geprobeerd maar het bleef niet erg lang zitten...oen de permanent erin zat leek ik wel een poedel :( en een week later was het er compleet uitgezakt (ik blij)...was niet zwanger toen maar denk dat ik er gewoon het goede haar niet voor heb..

5. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Hier hetzelfde als bij Debje... binnen 2 dagen was mijn haar weer helemaal stijl. Bij mijn haar pakt het dus totaal niet. Ik heb toen wel natuurlijk mijn geld teruggekregen bij de kapper.

6. Lilith

Lilith Fanatiek lid

6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    Ik heb het 2 weken geleden weer laten doen. Ben er weer erg blij mee!

Ik heb van mezelf glad, sluik en vettig haar met veel kruinen, en door de permanent wordt het droog, dus niet snel vet. Daarnaast zijn de kruinen er ook 'uit' gepermanent. Ook vind ik het veel makkelijker, t zit altijd goed.

7. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Ik heb superstijl haar, en tot nu toe is het maar 1 kapper gelukt het mooi te permanenten, dat was een kapper in Vlaardingen.

Woei, wat zag dat er geweldig uit. Ik heb lang haar, tussen m'n schouders en m'n beha-bandje op m'n rug in, en had een grove permanent. Niet die spiraalkrullen, en al helemaal geen poedel-effect. Maar wel echte krullen.
    Ik heb geloof ik geen foto er meer van, maar het zat echt goeeeeed :)

De nieuwe permanents zijn trouwens nou ook weer niet zo superslecht hoor, dus ik zou me daar ook niet door laten tegenhouden.

8. mamaline

mamaline Bekend lid

5 jul 2008
    731
    0
    0
    Flevoland
    Jaja,

Ik wil ook heel graag een permanent laten zetten, maar ik vind m'n haar nog niet lang genoeg (het is echt nog vrij kort) en ik ben bang dat ik dan een poedeltje wordt...

Leuk om even mee te lezen.

9. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    donderdag staat de afspraak :pale: haha

is verven erbij verkeerd
    en over zwangerschappen: heeft het invloed als je een paar weken erna zwanger raakt? wij zijn lekker aan de klus namelijk ;)

10. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.042
    1.860
    113
    Provincie Groningen
    Ik heb 2x permanent gehad.
    1x toen ik 15 jaar was, was toen heel mooi geworden.
    En 1x 2 jaar geleden, en me haar is er nog lelijk van. De kapster had het vloeistof er telang in laten zitten met als gevolg dat er heel veel haar was gebroken. Had op bepaalde plekken zelf stiekeltjes ggrrr. Heb daarna zeker 15cm van me haar af moeten knippen.

11. patje20

patje20 Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Vrouw
    Ergens in de polder
    volgens mij raden ze aan om eerst te permanenten en een paar weken erna pas te verven, anders heb je kans dat het je haar giga beschadigt. ik weet het niet zeker hoor, heb het eens ergens gelezen

12. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    hmmm? maar t moet geverfd worden ?

iemand die dit zeker weet

13. djellybelly

djellybelly Niet meer actief

als jij het niet wilt verven hoeft het niet, maar er zijn mensen die hun haren ook verven en dan mag het niet meteen na de permanent meestal adviseren ze 2 weken naderhand.

maar heb jij je haar geverfd nu? dan heb je wel kans dat de kleur terug loopt.

14. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    nee ze wil dondewrdag men haar ook verven voor of na de permanent

15. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.446
    1.843
    113
    Vaak is het zo dat je haar tijdens de zwangerschap mooier en dikker wordt, omdat je onder invloed van de hormonen haren gaat vasthouden. Daarvan uitgaande denk ik dat je haar gewoon goed zit, àls de permanent dus is gezet voordat je zwanger raakt...

Kleuren en permanenten tegelijk lijkt me niet zo verstandig, omdat het beide een chemische behandeling is waar je haarschubben van open gaan staan. Als je dat vlak na elkaar doet, heb je kans dat je haar onherstelbaar beschadigt...Maar ik kan het mis hebben, de enige die je daar goed in kan adviseren is je kapper. Persoonlijk zou ik het zeker niet samen doen..

16. djellybelly

k zou het niet doen!
    ik kom zelf uit het kappersvak en wij hebben altijd geleerd dat je moet wachten met verven.

een spoeling zou nog kunnen denk ik dan maar verven niet

17. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    oke dan wacht ik wel een week of miss 2

jij hebt er verstand van dus?
    nog een vraagje dan haha

is het slecht met permanent naar de zon te gaan
    bij verven wel zeggen ze vanwege de kleur enzo

en mijn haar is ietsie over de schouder, is dit een beetje lengte voor een permanent?

18. djellybelly

je moet er rekening mee houden dat je haar vrij droog word door permanenten en dus ook door de zon, sowieso(is dat goed?) is zon slecht ken je het beste speciale shampoo en masker met een uv filter kopen en anders een petje of bandana op.

en ietsjes over je schouder tjah het ligt eraan wat voor krul je neemt je hebt kans dat het wel een stuk kirter word.

19. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    bedankt voor de info!

miss wel leuk een kort koppie met krullen!
    ik ga na een paar maanden altijd weer over in die stomme staart bah dat ben ik zo zat! ;)

Deel Deze Pagina